Der er mere mellem himmel og jord
Fra : Halina

Dato : 25-03-03 11:40

Se lige dette sjove fænomæn:

http://mr-31238.mr.valuehost.co.uk/assets/Flash/psychic.swf

....også selv om der er en naturlig forklaring!

Kærlig hilsen

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 27-03-03 00:19

"Halina" <kom@hjertemusik.dk> skrev...

> Se lige dette sjove fænomæn:
>
> http://mr-31238.mr.valuehost.co.uk/assets/Flash/psychic.swf
>
> ...også selv om der er en naturlig forklaring!

Mon der også er en naturlig forklaring på, at den ikke fandt det rette
symbol på noget tidspunkt i mine 8 forsøg..?

Christina

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 27-03-03 09:38

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev

> Mon der også er en naturlig forklaring på, at den ikke fandt det rette
> symbol på noget tidspunkt i mine 8 forsøg..?

Ja: du kan ikke regne

Hvis man regner rigtigt, virker den. Det skyldes, at for et vilkårligt
tocifret tal gælder, at hvis man trækker tallets tværsum fra tallet, får man
altid et tal, der er deleligt med 9. Læg mærke til, at tallene 9, 18, 27,
36, 45,... alle har samme symbol, og det er altid det symbol, den viser.

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Per L.

Dato : 27-03-03 10:39

> [...]
> 36, 45,... alle har samme symbol, og det er altid det symbol, den viser.

Hmmmm - jeg tager tallet 16 - tværsummen er 7 - hvordan er det deleligt
med 9?

tallet 17 - tværsum 8 - giver heller ikke et deleligt resultat med 9

tallet 23 - tværsum 5 - nope, her duer det heller ikke...

At du har ret i, ar der på den pågældende side regnes med matematikkens
regler er en ting, men du må liiige bedre ud end din ovenstående
forklaring..

smilende

Per L.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 27-03-03 10:45

"Per L." <per@starkeys.com> skrev

Du har ikke læst, hvad jeg skrev, eller hvad der står på den angivne side:

"Det skyldes, at for et vilkårligt tocifret tal gælder, at hvis man *trækker
tallets tværsum fra tallet*, får man
altid et tal, der er deleligt med 9."

Du skal altså finde tværsummen og trække den fra dit tal.

16 - tværsummen er 7 - 16-7=9
17 - tværsummen er 8 - 17-8=9
23 - tværsummen er 5 - 23-5=18

Fra : Per L.

Dato : 27-03-03 10:42

SUUUUUUUUUK

> [...]
> 36, 45,... alle har samme symbol, og det er altid det symbol, den viser.

Jeg glemte at trække tværsummen fra tallet - så vi prøver igen

16 - tværsum 7 - 16-7=9 - her gælder det (glem mit tidligere indlæg)
17 - tværsum 8 - 17-8=9 - ditto
15 - tværsum 6 - 15-6=9 - ditto
23 - tværsum 5 - 23-5=18 - sukkkk - endnu mere ditto

Hvor kan man da være morgen træt en gang imellem..

rødmende

Per L.

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 27-03-03 10:47

"Per L." <per@starkeys.com> skrev

> SUUUUUUUUUK

Nå, du nåede heldigvis selv at se det, før jeg postede

> Hvor kan man da være morgen træt en gang imellem..

Fortæl mig om det - jeg er allerede på min fjerde kop kaffe...

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 27-03-03 22:55

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev...

> Ja: du kan ikke regne

Nej, det er ikke det. Det må være ammehjerne.

Christina (der ikke fatter, at det virker i dag, når nu jeg gjorde det
samme forleden..? Hmmmmm....)

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 28-03-03 10:44

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> skrev

> Nej, det er ikke det. Det må være ammehjerne.

"Ammehjerne" - Que?

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 28-03-03 22:50

"Steen Eiler Jørgensen" <oz1sejREMOVETHIS@get2net.dk> skrev...

> "Ammehjerne" - Que?

Et dybt uvidenskabeligt udtryk for ammende kvinders mentale habitus. Men
det passer vist nok helt godt på mig... (Hvad søren skal jeg så bruge
som undskyldning, når jeg er færdig med at amme?!!)

Christina

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 28-03-03 22:51

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> wrote

> Et dybt uvidenskabeligt udtryk for ammende kvinders mentale habitus. Men
> det passer vist nok helt godt på mig... (Hvad søren skal jeg så bruge
> som undskyldning, når jeg er færdig med at amme?!!)

Vi (!) har ikke ammet siden den lille var 4 måneder (det er et halvt år
siden), men vi bliver stadig vækket kl. 1, 2, 4 og 5... Så tro mig, der er
stadig en god undskyldning!

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 28-03-03 23:10

> [...]

år
> siden), men vi bliver stadig vækket kl. 1, 2, 4 og 5... Så tro mig,

Min bedre halvdel hævdede også at lide af "skiftehjerne" i den periode,
hvor han holdt barselsorlov. (Og jeg tror ham!

Mht. nattesøvnen prøvede vi det samme i 2-3 måneder. Vores læge sagde
så, at vi skulle forkorte hans lure om dagen og simpelthen vække ham,
når han havde sovet 1-1½ times tid. Det virkede. På sjettedagen
(-natten) sov han igennem og har gjort det lige siden. Jeg krydser
fingre for jer - og nattesøvnen - så endnu en god undskyldning
forsvinder ud i det blå...

Christina