dansk 10 øre fra 1924
Fra : Peter M.

Dato : 11-03-03 21:09

hej
mon det er her jeg skal spørge ?
jeg har en 10 øre liggende fra 1924
mon nogle her ved om jeg et sted på nettet kan finde en vurdering af mønter
?
jeg har prøvet at søge lidt på google, men jeg synes ikke rigtig jeg kan
finde nogle steder hvor jeg kan se hvad en sådan er værd

Mvh
Peter

Fra : Carsten

Dato : 12-03-03 21:03

"Peter M." <lpm@it.dk> skrev i en meddelelse news:b4lfot$1j16$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> jeg har prøvet at søge lidt på google, men jeg synes ikke rigtig jeg kan
> finde nogle steder hvor jeg kan se hvad en sådan er værd

ethvert bibliotek har møntkataloger du kan låne
disse er ikke offentliggjorte !

Fra : Peter M.

Dato : 14-03-03 16:34

> ethvert bibliotek har møntkataloger du kan låne
> disse er ikke offentliggjorte !

Takker
den var ca. 2 kr værd

Mvh
Peter

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-03-03 21:29

On Fri, 14 Mar 2003 16:34:08 +0100, "Peter M." <lpm@it.dk>
wrote:

>Takker
>den var ca. 2 kr værd

Og det svarer ikke en gang til hvad du kunne have fået i
rente hvis du havde sat den i banken i 1924

/Knud

Fra : Dan

Dato : 14-03-03 23:53

> Og det svarer ikke en gang til hvad du kunne have fået i
> rente hvis du havde sat den i banken i 1924

Naaarj, er du sikker???
Jeg får det til 15,42 kr., ved at bruge diskontoen og et Excel-ark

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/minfo.nsf/side/Historisk_oversigt_over_diskontoen!OpenDocument

Og, selvom bankernes indlånsrente ikke er diskontoen, tror jeg nu stadig, det vil give mere end 2,- kr.

mvh.,
Dan
En nørd, der lige havde lidt for meget tid til overs

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-03-03 09:33

On Fri, 14 Mar 2003 23:52:44 +0100, "Dan" <office@yaws.dk>
wrote:

> Jeg får det til 15,42 kr., ved at bruge diskontoen og et Excel-ark

Jep, jeg skriver at 2,- ikke svarer til hvad man havde fået
i rente.
Tak for bekræftelsen.

>En nørd, der lige havde lidt for meget tid til overs

Men åbenbart ikke nok alligevel

/Knud

Fra : Jan Pedersen

Dato : 15-03-03 18:24