EU's landbrugsstøtte
Fra : KRP

Dato : 17-02-03 18:12

Hej!

Har lige et spørgsmål, jeg MEGET håber nogle vil svare på hurtigt....

Jvf. Statistisk ti-års-oversigt (2002) så er EUGFL (europæiske udviklings og
garanti fond) på 56,1% af EU's udgifter mens EUGFL-udvikling (som jeg
forstår til at være strukturstøtte?) kun 4%.

Hvordan kan det hænge sammen med, at man på:
http://europa.eu.int/comm/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/
pdf/p31_da.pdf

kan læse at:
"...En væsentlig del af CAP består imidlertid af den direkte indkomststøtte
til landbrugerne, som har en omfordelingsmæssig natur...."

Og desuden af figur 22 og 23 i ovennævnte PDF fil kan aflæse at
indkomststøtten udgør en STOR del samlede landbrugsstøtte (CAP), (resten må
være markedsprisstøtte?)..

Hvor går det galt for mig?

V.h.

Kasper

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-03-03 19:58

KRP wrote:

> Har lige et spørgsmål, jeg MEGET håber nogle vil svare på hurtigt....

Desværre, men dit spørgsmål var selvmodsigende, så det er svært at
svare hurtigt,
Men prøv med danske udtryk, da de findes i de oversatte dokumenter
på siden.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-03-03 20:01

"Erik G. Christensen" wrote:

> Desværre, men dit spørgsmål var selvmodsigende, så det er svært at
> svare hurtigt,
> Men prøv med danske udtryk, da de findes i de oversatte dokumenter
> på siden.

Hm, mere præcist, jeg vil gerne hjælpe, men niveaet på videnforudsætninger
var ganske simplet over mit.

Fra : KRP

Dato : 08-03-03 17:28

Hej Erik

Tak for opmærksomheden dog - Tror jeg fandt ud af svaret selv og mener dog
ik at spørgsmålet var direkte selvmodsigende!
Men tak

v.h.
krp