Pensum
Fra : Klaus Jensen

Dato : 27-01-03 19:52

Hej NG,

Jeg blev matematisk student sidste sommer, og til sep. 2004 påtænker jeg at
læse økonomi ved AU. Jeg har i den forbindelse overvejet meget om jeg burde
tage en etårig HH inden da, for i højere grad at være forberedt på studiet.
Min beslutning er dog ikke at tage den, men i stedet prøve at opstøve et
pensum for uddannelsen, og så selv prøve at læse lidt.

Ligger nogle inde med et pensum, eller et forslag til et pensum til en
etårig HH, vil jeg være meget interesseret...

mvh.

Klaus Jensen

Fra : Andreas Ring

Dato : 28-01-03 01:00

det kan selvfølgelig aldrig skade at forberede sig, men når man starter på
studiet forventes det sædvanligvis ikke at man kan noget særligt (andet end
matematik) på forhånd. var der ikke noget bedre du kunne bruge tiden på?
rejse/arbejde? og hvorfor starter du ikke på økonomi med det samme? (for
sent nu i guess)

mvh andreas - stud polit (KU)

Fra : Jonas Dan Petersen

Dato : 28-01-03 21:14

>og hvorfor starter du ikke på økonomi med det samme? (for
> sent nu i guess)
>
> mvh andreas - stud polit (KU)

er det ikke kun i kbh man kan starte om vinteren ?! (læser også polit...)

Fra : Andreas Ring

Dato : 28-01-03 21:51

> er det ikke kun i kbh man kan starte om vinteren ?! (læser også polit...)

muligvis, men jeg tænkte også på september 2003.
husker ikke hvornår man søger om efterårsoptag, men er det ikke for sent nu?

Fra : ASKF

Dato : 29-01-03 16:07

Andreas Ring ytrede sig i <b16qb7$oab$1@sunsite.dk> med dette:

>muligvis, men jeg tænkte også på september 2003.
>husker ikke hvornår man søger om efterårsoptag, men er det ikke for sent nu?

Gennem KOT er det 15/3 for kvote 2 og 1/7 for kvote 1.
<http://www.kot.dk/>

Hvis der er vinteroptag, kan man evt. prøve at kontakte universitetet
for at høre om der er frie pladser, da det ikke er usandsynligt at man
så kan få lov til at starte, hvis man ellers opfylder betingelserne.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Jonas Dan Petersen

Dato : 29-01-03 19:32

> Gennem KOT er det 15/3 for kvote 2 og 1/7 for kvote 1.

det ville da også være ulogisk, hvis man allerede skulle have søgt optagelse
for næste efterår - jeg søgte da først efter jeg kendte mit gennemsnit fra
hh.... (hvilket man altså ikke gør før man har fået sine karakterer efter
eksamen ;))

Fra : Klaus Jensen

Dato : 29-01-03 20:54

"Andreas Ring" skrev i en meddelelse "var der ikke noget bedre du kunne
bruge tiden på?
> rejse/arbejde? og hvorfor starter du ikke på økonomi med det samme? (for
> sent nu i guess)

Jo men jeg har lige 10 mdr.'s værnepligt, som jeg regner med at kombinere
med lidt læsning, derefter rejse og så studere.....

Fra : Roald Skødt Poulsen

Dato : 29-01-03 17:50

hvis bare matematikken er på plads tror jeg ikke der er behov for at læse en
et-årig hh, jeg er selv hh-student og læser pt. økonomi på århus uni (1. år)

Hygge