CAPM
Fra : AG

Dato : 10-01-03 12:21

Hej gruppe

Vi sidder to talidioter og prøver forgæves at isolere for den risikofri
rente i CAPM modellen.

Den ser således ud (der er brugte andre symboler end traditionelt):

A = X + (B - X)C

A= Forventet afkast
B= Forventet markedsafkast
C= Betaværdi
X= Den risikofri rente

Hvem af Jer superhjerner formår at isolere for X?

Hvis også I kan forklare hvordan det gøres ville det være super, men ikke
nødvendigt.

På forhånd tak

Mvh
AG

Fra : Jonas Dan Petersen

Dato : 10-01-03 12:33

> A = X + (B - X)C
> Hvem af Jer superhjerner formår at isolere for X?

jeg tror ikke lige man skal være en superhjerne for at gøre det... med
mindre I mener man skal være superhjerne for at bestå matematik i
folkeskolen ;)

a = x + bc - cx
a - bc = (1-c)x
x = (a-bc)/(1-c)

Fra : AG

Dato : 10-01-03 12:37

Tusind tak....

Problemet er nemlig, at det er for længe siden vi har gået i
folkeskolen/gymnasiet...

Mvh
AG.