Polen og landbrugsstøtte
Fra : KRP

Dato : 02-01-03 07:35

Goddag!

Med julen bad os står jeg og skal til at igang igen, og håber nogen her
kan/vil hjælpe lidt.

Jeg skal arbejde med en opgave med emnet Udvidelsen med Polen og
landbrugsstøtte.

En økonomisk opgave der gerne skulle belyse dette, for nyligt, meget
aktuelle emne.

Jeg har indtil nu været i gang med at undersøge størrelsen af landbrug i
polen da disse har betydning for den EU støtte som landet vil få.

Nogen der ellers kan komme på nogle emner, tal eller statistikker jeg med
fordel kan se på for at belyse emnet økonomisk set?

På Forhånd Mange Tak:
Kasper Riis Petersen
kasper_riis[slet]@hotmail.com
(Fjerne [slet] fra e-mail adresse for at svare til min mail)

Fra : allanmortensen

Dato : 07-01-03 00:12

Kære Kasper

Du kan finde oplysninger om polsk landbrug på den engelske version af
Det Polske Landbrugsministeriums website på adressen:
http://www.minrol.gov.pl/glowna-eng.html

Endvidere på Polens Statistik (engelsk version) på adressen:
http://www.stat.gov.pl/english/index.htm
Der er lidt færre oplysninger i denne engelske version, men hvis du kun
skal bruge ganske overordnede oplysninger, så plejer den engelske
version at kunne levere varen. Hvis du skal dybere ned i tallene, så må
man ty til den polske (hvilket vel er naturligt nok. Sådan er det vel
også på Danmarks Statistik).

Der er også hjælp at hente om landbrug på det polske EU Sekretariats
side på:
http://www.cie.gov.pl/eng.nsf/MD/115?edit&t=Agriculture&c=115

Og måske har de rapporter e.lign. på Biblioteket for Landbrug (har ikke
søgt derinde, men det kan du jo selv prøve) på adressen:
http://www.cbr.edu.pl/index_en.html

Og endelig kan du prøve at kontakte dem her, som er et research institut
placeret i hovedstaden Warszawa:
http://www.ierigz.waw.pl/old/ier_uk.htm

Her skulle være lidt at starte på. Regn med lang svartid, hvis du
kontakter nogle af ovennævnte på engelsk, men bliv bare ved.

Mvh
Allan

http://www.kandu.dk/

Fra : allanmortensen

Dato : 07-01-03 00:15

Og glem ikke OECDs side. Der er info i lange baner delt ind i
undersektorer, lande etc., men den har du sikkert selv kigget på. Ellers
er den her:

http://www.oecd.org/EN/home/0,,EN-home-notheme-4-no-no-no-no,00.html

Fra : KRP

Dato : 07-01-03 16:27

tak for hjælpen til informationskilder Allan.
Det var dejligt...

v.h.
kasper riis petersen