Osho
Fra : Erto

Dato : 25-11-02 10:25

Hej

Er der nogen som har Osho fødselsdata, jeg kunne godt tænke mig at se
nærmere på ham.

Mvh

Janich

Fra : Halina

Dato : 25-11-02 23:32

Min mand siger, at han har set Oshos horoskop et eller andet sted, så
det findes... Han kan kun huske, at Osho er født 11.12. men ikke
årstallet eller stedet.
- det er da en begyndelse

Har du prøvet www.osho.com eller www.oshorisk.dk ?

Kærlig hilsen

Halina
www.hjertemusik.dk

Fra : P.N.

Dato : 29-11-02 16:59

"Erto" <r2d2@jubiimail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen som har Osho fødselsdata, jeg kunne godt tænke mig at se
> nærmere på ham.
>
> Mvh
>
> Janich

Osho er en person som vi skal være glade for ikke længere er i live. Han var
Leder af en Spirituel Mafia, der blandt andet tjente penge på Prostitution,
Narkohandel med mere. Manden havde et umætteligt behov for penge, foreks
ville han have en Rolls Royce for hver dag i året. Det var hans plan at få
365 Rolls Royces. samt 365 diamant besatte Cartier ure.
Det der er så utroligt ved det her, er at folk bare accepterede mandens
grådige og uhørt gridske opførsel, Manden var noget af det mest materialiske
og u-spirituelle man overhovedet kan forestille sig.
MVH P.N.

Fra : Halina

Dato : 03-12-02 00:13

Sikke noget sludder du der fyrer af...

Jeg er sikker på at Osho, som alle vi andre, var en blanding af godt
og skidt. Mit indtryk er dog, at han overvejende fremelskede mere godt
end skidt hos sine medmennesker. Gør du også det?

Og uden i øvrigt at udtale mig positivt/negativt om Osho, kan jeg i
hvert fald fastslå, at han ikke skjulte sin identitet. Så der er i
hvert fald én ting også du kan lære af ham... )

Med venlig hilsen

Halina Goldstein

Fra : P.N.

Dato : 03-12-02 01:22

"Halina" <kom@hjertemusik.dk> wrote in message
> Sikke noget sludder du der fyrer af...

Jamen hvis der er noget af det du ikke tror på, skal jeg gerne give mit eget
vidnesbyrd af det jeg har set.

> Jeg er sikker på at Osho, som alle vi andre, var en blanding af godt
> og skidt. Mit indtryk er dog, at han overvejende fremelskede mere godt
> end skidt hos sine medmennesker. Gør du også det?

Nej jeg tror han var en oppontunist, der så en god forretning komme forbi.
Hinduerne i Indien er meget kede af Osho, fordi de føler at han har givet
deres tro et dårligt rygte, mildest talt.

> [...]
> hvert fald fastslå, at han ikke skjulte sin identitet. Så der er i
> hvert fald én ting også du kan lære af ham... )

At P.N. står for Poul Nielsen er ingen hemmelighed, derimod er det en
kendsgerning at Osho skjulte sit navn.
Er der nogen der kender hans navn og evt hvorfor han skjulte det.
P.N.

Fra : Halina

Dato : 04-12-02 20:24

Kære Poul Nielsen,

Jeg gik på nettet og det tog ca. 3 sekunder at finde følgende
information:
"Bhagwan Shree Rajneesh (1931-1990) was born Rajneesh Chandra Mohan in
Kuchwara, a town in central India.".
Og jeg spurgte en ven, som har været Osho-discipel en gang om han
kendte Oshos oprindelige navn. "Han hed noget med Mohan" svarede min
ven.
Så jeg ved ikke hvad det er for en hemmelighed du taler om....

Umiddelbart virker din fordømmelse både voldsomt overdrevet og
utroværdigt.
Dybere inde er du garanteret helt OK - ligesom Osho.
Måske kunne I to blive rigtig gode venner?

Take care

Kærlig hilsen
Halina

Fra : P.N.

Dato : 06-12-02 17:14

> [...]
> Så jeg ved ikke hvad det er for en hemmelighed du taler om....
>
> Umiddelbart virker din fordømmelse både voldsomt overdrevet og

Altså jeg ved at Osho´s disciple har solgt narkotika til unge mennesker over
hele verden. En af mine venner der er buddhist har besøgt
Oshos ashram i Poona, her blev der solgt stoffer stort set overalt. Osho
vidste hvad der skete, da de osse solgte narko lige uden foran hans hus.
Jeg har selv set inderkredsen af den danske Rajneesh bevægelse stå i deres
orange dragter og sælge narko til unge mennesker på Christiania.
Efter Rajneesh død har myndighedene i Oregon stævnet den tidligere Ledelse i
Rajneesh bevægelsen, anklagen lød på Konspiration mod den lokale anklager.
Andre medlemmer har bla fortalt at de pågældende havde planlagt at myrde den
lokale anklager. Og det her er kun nogle få ting, ud af mange ting der kan
nævnes om Rajneesh bevægelsen.

> Dybere inde er du garanteret helt OK - ligesom Osho.
> Måske kunne I to blive rigtig gode venner?

Det tror jeg ikke da manden er død.

MVH P.N.

Fra : Manasvi

Dato : 08-12-02 20:42

lol, lol, lol......

Osho må virkelig røre ved noget essentielt i dig, når han - uden at du
tilsyneladende kender andet til ham end kulørte smudspresse-rygter - vækker
så stærke følelser i dig.... og det er da i og for sig ganske smukt...
Måske burde du tjekke ham nærmere ud...

Du skriver:
>Hinduerne i Indien er meget kede af Osho, fordi de føler at han har givet
>deres tro et dårligt rygte, mildest talt.

Glimrende, du har bare ikke forstået betydningen af dette. Osho talte dunder
mod organiseret religion og deraf følgende religiøst hykleri af enhver art,
det være sig kristent, muslimsk, hinduistisk og hvad der nu ellers findes af
den slags... (også buddhistisk, ja).

Det synes formålsløst at argumentere med dig, da du tilsyneladende ikke ejer
selv den mest grundlæggende viden om en af vor tids største oplyste mestre -
nemlig Osho - og blot fremkommer med den ene mere utroværdige og
udokumenterede anklage efter den anden - nogle af dem endog angiveligt
"selv-oplevede"....

(Kan vi få en håndsoprækning? Er der nogen her i forummet, der opever P.N.
som et klart og tillidsvækkende "sandhedsvidne"?)

Samtidig viderebringer du bevidstløst så latterlige anklager og rygter, at
dine indre alarmklokker formentlig ville være kommet på langvarigt
overarbejde, hvis det altså ikke lige var fordi, at du tilsyneladende har
din egen personlige dagsorden sat i det (skin)hellige højsæde, nemlig at
tilsvine Osho for enhver pris - og det i en sådan grad, at sandhed,
dokumentation og almindelig anstændighed forekommer sat til fals for den
absolut laveste fællesnævner.

Jeg ved ikké, hvad der driver dig. Men det virker dybt utroværdigt,
grænsende til det uligevægtige...
Er det dit selvværd, det er galt med? Gik det galt med potte-træningen i din
tidlige barndom?

mvh Manasvi

PS: Er det dig, Johannes (Aagaard) ?

Fra : Halina

Dato : 08-12-02 22:03

....og jeg har set kristne, muslimer, hinduer, jøder, buddhister,
ateister, komunister, demokrater osv osv osv: myrde, voldtage,
tortere, stjæle, lyve etc.
Betyder det, at vi skal afvise de værdier som ligger i hhv.
kristendommen, islam, hinduisme osv. osv.?

Mht. venskab med Osho: hvis du kan gøre en død mand til din fjende, så
kan du også gøre ham til din ven!
Det er aldrig for sent!

Ha det godt og far vel Poul, mine bidrag til denne diskussion slutter
her.

Fra : machiavelli

Dato : 16-12-02 07:30

"Halina" <kom@hjertemusik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tortere, stjæle, lyve etc.
> Betyder det, at vi skal afvise de værdier som ligger i hhv.
> kristendommen, islam, hinduisme osv. osv.?

Du mener åbenbart at "Osho" ikke som åndelig leder er mere forpligtet til at
være et eksempel for sine tilhængere end en eller anden tilfældig kristen,
jøde eller buddhist? Tak for kaffe...

Med venlig hilsen
Niccolo