Markedsanalyser !
Fra : Mudj@

Dato : 05-11-02 12:44

Jeg er ved at skrive en opgave om subj. Er der nogen der kan komme med
fordele, ulemper, forskelle på disse 3 modeller:

SWOT
FIVE FORCES
PEST

Pft,

Morten

Fra : Henrik Hansen

Dato : 06-11-02 20:57

Fra : KGB

Dato : 10-11-02 21:31

"Mudj@" <azzaa@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er ved at skrive en opgave om subj. Er der nogen der kan komme med
> fordele, ulemper, forskelle på disse 3 modeller:

Jeg ville umiddelbart sige:

> SWOT
Kan med fordel bruges på (mindre) virksomheder. Ved STORE virksomheder vil
en SWAT-analyse mest blive brugt på en af brancherne / afdelingerne /
grenene i virksomhederne.

> PEST

God til STORE transnationale virksomheder (det politiske aspekt er med) og
landeanalyser.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB