Løgnedetektor
Fra : ole29per

Dato : 25-10-02 19:33

Hvorledes laves, eller hvor købes en løgnedetektor (galvanometer?)
Jeg skal buge apparatet til måle om planter er følsomme overfor
menneskelig påvirkning.
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Jahnu

Dato : 26-10-02 08:57

On Fri, 25 Oct 2002 18:33:16 GMT, "ole29per" <ole29per.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvorledes laves, eller hvor købes en løgnedetektor (galvanometer?)
>Jeg skal buge apparatet til måle om planter er følsomme overfor
>menneskelig påvirkning.

Det forsög er allerede blevet udfört af en indisk videnskabsmand.

Han placerede to potteplanter i et rum og satte elektroder på den ene.
Derefter gik han hen til planten uden elektroder og smadrede den
fuldständigt. Så gik han ud af rummet. Dernäst sendte han en anden
person ind i rummet og den tilbageblevne plante viste ingen
nävnevärdige udsving, men da han selv igen entrede värelset, viste
planten voldsomme udsving. Der af konkluderede han, at planter er
bevidste og kan genkende mennesker.

mvh
jahnu