Leverandør-samarbejde
Fra : Casper Larsen

Dato : 05-10-02 20:10

Hej gruppe
Jeg er sikkert hel gal på den når jeg skriver
i denne gruppe, hvis jeg er kan i måske for-
tælle mig hvor det skal postes eller prøve og
svare alligevel.
jeg har fået af vide at et af succeselementerne
inden for sportsbranchen er det tætte leverandør
samarbejde mellem kæder/butikker og deres
leverandører.
så er mine spørgsmål bare
Hvad indgår i sådan et samarbejde
og hvorfor er det med til at skabe succes

håber i kan hjælpe

///casper

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-10-02 08:44

d. 05/10/02 21:10 skrev Casper Larsen på Umatthiesen@tdcadsl.dk i artiklen
3d9f3913$0$96758$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> så er mine spørgsmål bare Hvad indgår i sådan et samarbejde og hvorfor er det
> med til at skabe succes

Jeg har ikke så meget at have det i, men jeg forestiller mig, det har noget
at gøre med, at det er butikkerne, der møder og dermed kender kunderne og
deres ønsker og behov, som de hurtigt kan give videre til leverandørerne,
som så kan tilpasse deres varer til disse ønsker og behov.

I sportsbranchen stilles nok specielt store krav til beklædning og udstyr,
da de er vigtige for sportsudøvernes evige stræben efter bedre resultater.
For øjeblikket har klubberne, der er præsenteret i Håndboldligaen for damer
et problem med en kombination af sko og gulvbelægning, som synes at give
mange korsbåndsskader, tilsyneladende fordi skoene står lidt for godt fast i
gulvet ved visse bevægelser (kropsfinter og opdækning) hvor knæene belastes
på en forkert måde. Den fabrikant af sportssko, der først finder en løsning,
får sikkert en markedsfordel.

Sportsbranchen er jo også kendetegnet ved, at prisen ikke er afgørende.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen