online handel
Fra : Leonard

Dato : 17-09-02 12:56

Jeg handler lidt aktier via min netbank (www.nextbank.dk).
Jeg er dog ikke helt tilfreds med mine muligheder:

En dag var jeg heldig at den aktie jeg havde købt dagen før steg 10% i
løbet af natten og jeg tænkte fedt, så sælger jeg den bare nu og
scorer en hurtig gevinst. Det kunne jeg ikke da der går 3 dage før
aktien er i mit depot. Da de 3 dage var gået var aktien faldet til
under det jeg havde givet og der har den nu været lige siden, så nu
ærgrer det mig endnu mere at jeg ikke kune komme af med den mens der
var gevinst.
Men er det bare sådan hvis jeg vil handle online?

Når jeg køber en aktie plejer jeg at fastsætte en øvre og en nedre
grænse for hvornår den skal sælges, men det er kun muligt at limitere
et salg til hvis kursen bliver højere end, nogengange vil jeg gerne
limitere til en kurs mindre end (når jeg synes smertegrænsen er nået)
og helst ville jeg jo indlægge begge grænser i systemet, når jeg af
den ene eller den anden grund ikke har mulighed for at være online i
et stykke tid.

Når der er lagt en limiteret ordre ind, så kan den ikke slettes igen,
hvilket jeg synes er ufleksibelt.

Der er sikkert gode forklaringer på hvorfor det er således, men er det
anderledes i andre netbanker?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Jacob

Dato : 17-09-02 14:28

Leonard wrote:
> Jeg handler lidt aktier via min netbank (www.nextbank.dk).
> Jeg er dog ikke helt tilfreds med mine muligheder:

[...]

Prøv i stedet at spørge i news:dk.penge.investering .Her i
dk.videnskab.oekonomi beskæftiger vi os med lidt andre emner. Se evt
gruppens fundats her www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.oekonomi

--
Jacob