Organdonation og reinkarnation
Fra : Ole Mortensen

Dato : 07-09-02 21:02

For nogle dage siden kom der et postomdelt svarkort fra
organdonorregisteret. Man kan udfylde et kort og returnere hvis man vil
eller ikke vil være organdonor efter sin død. Det har I sikkret alle set.
Umiddelbart vil jeg være stemt for at svare ja til at donere mine organer
fordi de eventuelt kan redde et eller flere menneskeliv.

Men spørgsmålet er om det har nogen betydning for næste inkarnation at der
udtages organer?
Vi vil alle enten blive begravet eller bisat efter vi er døde. Så kroppen
vil enten blive destrueret ved at rådne eller brænde. Denne destruktion af
kroppen er åbenbart ikke noget problem med hensyn til reinkarnering.
Til gengæld synes de beskadigelser af legemet som Stevenson har samlet
eksempler på, at række fra en inkarnation til den næste.
Hvad skal vi tro om organdonation? Det vil jeg gerne høre jeres mening om
før jeg sætter mit kryds og sender mit kort.

vh
Ole

Nogle links:

Den korte forklaring
http://www.near-death.com/stevenson.html

Boganmeldelse. Informativ.
http://www.scientificexploration.org/jse/bookreviews/12-4/stevenson.html

Detaljeret artikel. Meget informativ. (hmm, med lægefotos af ar m.v. som
måske ikke er så behagelige at se på)
http://www.childpastlives.org/birthmrk.htm

Fra : Bjarne Krog

Dato : 08-09-02 12:04

On Sat, 7 Sep 2002 22:02:29 +0200, "Ole Mortensen"
<omortensen@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
>Hvad skal vi tro om organdonation? Det vil jeg gerne høre jeres mening om
>før jeg sætter mit kryds og sender mit kort.

Hvis jeg (som tror på reinkarnation) ikke havde andre grunde til ikke
at donere mine organer, ville jeg ikke være bange for at det skulle
have nogen betydning.
Når man f.eks. har kontakt med ånderne, vil de ikke blive set eller
oplevet som manglende en arm eller et ben, selv om de lige hr midstet
det i den ulykke de omkom ved, altså ingen mangler, og da det kun er
sjælen der smutter over i den næste inkarnation har det ingen
indflydelse.
----

De varmeste hilsner fra Bjarne Krog
Se http://www.vandrermodlyset.dk/ og bliv klogere

Fra : Ole Mortensen

Dato : 08-09-02 16:37

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> det i den ulykke de omkom ved, altså ingen mangler, og da det kun er
> sjælen der smutter over i den næste inkarnation har det ingen

Jeg ved ikke meget om ånder, men måske vil ånderne vise sig med det udseende
som de vil eller det udseende som den der ser dem forventer? De har vel
hverdagstøj på og
er f.eks. hverken nøgne eller iført ligklæder når de viser sig, formoder
jeg. Hvis det er
rigtigt, tyder det så ikke på at ånders udseende er variabelt. Tøj
diskarnerer og inkarnerer ikke.
Og undskyld jeg først beder om svar og så modsiger dig når du svarer

Læste du de links med "birth marks" (modermærker) som jeg henviste til? For
det er de beretninger som har bragt mig i tvivl.

Fra : Lene

Dato : 09-09-02 10:00

Halløjsa!
Jeg har engang læst en bog om en kvinde som fik et hjerte fra en ung mand.
Efter implantatet oplevede hun at få nogle, for hende, underlige lyster til
forskellige ting.
Hun skulle pludselig have pommes fritter og andre ting, som hun ellers
aldrig havde haft lyst til. Der skete også andre forandringer med hende, (så
som lysten til at køre på motorcykel)! som hun slet ikke kunne forholde sig
til.
Kvinden opsøgte til sidst den afdøde unge mands forældre, og fik ved hjælp
af dem en masse ting på plads.
De kunne fortælle om hans vaner, hvad angik både de mystiske madvalg og
andre ting.
Jeg tror at vi er inde omkring det der hedder cellehukommelse. Alle celler
indeholder oplysninger om det menneske som de har bygget op.
Jeg kan overhovedet ikke finde ud af, hvad jeg skal synes med hensyn til
organtransplantation/organdonation.
Det er et frygteligt dilemma, i hvert fald i min verden. Altså, hvis min søn
fik brug for en lunge, en nyre eller hvad som helst, så ville jeg selv, og
hans far, lægge krop til med glæde hvis vi ellers passede sammen
blodtypemæssigt.
Men altså, alt det andet med organdonation kan jeg ikke finde ud af med mig
selv.

Hilsner fra Lene

Fra : Frank Købke Larsen

Dato : 09-09-02 11:53

Jeg tror på inkanation,og i store træk på følgende måde.

Når vi kommer til verden har vi noget positivt og negativt med fra
tidligere,det positive skal bruges i dette liv til at komme af med eller
udligne det negative vi har med.

Efter denne opfattelse,er det min overbevisning, at hvis du gør noget i
dette liv som du føler er positivt,så tager du det med i det næste som
positivt,og vise versa negativt.

Konklusion: Hvis du organ donerer før eller efter din død, og føler efter
egen overbevisning du har tilført dig selv eller andre noget positivt,så går
du den rigtige vej.

Fra : Ole Mortensen

Dato : 09-09-02 22:12

"Frank Købke Larsen" <Frank@koebke.dk> wrote in message

> [...]
> egen overbevisning du har tilført dig selv eller andre noget positivt,så

Hvis jeg ikke tager skade og andre får glæde af mine organer, som mener jeg
det er positivt. Hvis jeg tager skade, men andre får glæde af mine organer,
så synes jeg det er uafklaret om det er positivt eller negativt, og det selv
hvis jeg ser helt neutralt på situationen. Desuden er det altså min krop, så
jeg er ikke umiddelbart helt neutral og stemt for at sige at skade på min
krop går præcis lige op med gavn for en andens krop - kald mig så bare en
kylling!

Fra : Ole Mortensen

Dato : 09-09-02 21:51

"Lene" <lene@satzone.com> wrote in message

> [...]
> Jeg tror at vi er inde omkring det der hedder cellehukommelse. Alle celler
> indeholder oplysninger om det menneske som de har bygget op.

Jeg synes egentlig også at have læst noget tilsvarende et sted. Nu er det
vel ikke en vandrehistorie? Det lyder altså noget usandsynligt

> [...]
> blodtypemæssigt.
> Men altså, alt det andet med organdonation kan jeg ikke finde ud af med

Man får dette lille kort ind af døren. Ved at sætte kryds i "ja" eller "nej"
kan man komme til at afgøre om et andet menneske skal leve eller dø. Der er
noget at tænke over.
Men sådan er det jo også med indsamlinger til Røde Kors m.v. Få kroner kan
redde liv, så man gør en forskel ved sine handlinger eller ikke-handlinger.

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-09-02 23:17

> Nu er det
> vel ikke en vandrehistorie? Det lyder altså noget usandsynligt

....det er ikke en vandrehistorie - jeg har set hende (og andre) på film
for et par år siden... :0)
Hans

Fra : ssm

Dato : 11-09-02 06:05

det var vist Frank Munkø fra Danielkirken der sagde at nogle afdøde gik
rundt og ledte efter deres manglende organer,

Fra : Frank Købke Larsen

Dato : 11-09-02 08:55

"> det var vist Frank Munkø fra Danielkirken der sagde at nogle afdøde gik
> rundt og ledte efter deres manglende organer,

Det er sikkert rigtigt nok.
Det skyldtes at de havde mistet dem, men man kan jo ikke have mistet noget
hvis man har foræret det væk, i så fald, er det jo fordi man er grisk (det
er måske ikke det helt rigtige udtryk, men meningen er der) , og så er det
man har et problem, og skal have hjælp/selvhjælp, måske til det næste liv.

Iøvrigt er dem som kommer igen og igen, sjæle som ikke har eller vil forlade
dette sted, og der kan en som Munkø hjælpe dem på vej, så snart de er kommet
rigtigt afsted, vil de ikke længere lede efter hverken deres mistede Kære,
lemmer, eller andre ligegyldige jordiske ting.