Ritualer ved Ånden i glasset ?
Fra : Sanne Jacobsen

Dato : 23-08-02 12:16

Hejsa
Er der nogen der kender de "rigtige" ritualer der er når man
vil prøve at eksperimentere med Ånden i Glasset ??
Jeg har læst i Steen Kofoed's nye bog om Sjælen at der er
nogle Ritualer omkring opstart og afslutning af "legen" ?+

Håber nogen kan hjælpe mig

mvh

Sanne Jacobsen
sannej@email.dk

Fra : Birger Bo

Dato : 23-08-02 14:18

"Sanne Jacobsen" <sannej@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har læst i Steen Kofoed's nye bog om Sjælen at der er
> nogle Ritualer omkring opstart og afslutning af "legen" ?+

Ja, med et godt råd: Få dig et liv!

Fra : Henton

Dato : 23-08-02 16:36

"Birger Bo" <dybt@falde.du> skrev i en meddelelse
> "Sanne Jacobsen" <sannej@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, med et godt råd: Få dig et liv!

et andet godt råd: lad være, brug det du har mellem ørene

Fra : michael knudsen

Dato : 23-08-02 18:08

"Henton" <snyd@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> "Birger Bo" <dybt@falde.du> skrev i en meddelelse

> et andet godt råd: lad være, brug det du har mellem ørene

et tredje godt råd: lyt til din indre stemme, du har ikke brug for for en
ydre kilde for at finde svar
på tilværelsen store spørgsmål. Der findes flere gode bøger omkring
intuition,
f.eks. "Praktisk intuition" af Laura Day

Michael

Fra : Birger Bo

Dato : 23-08-02 19:02

"Henton" <snyd@adresse.dk> skrev i en meddelelse

> "Birger Bo" <dybt@falde.du> skrev i en meddelelse

> et andet godt råd: lad være, brug det du har mellem ørene

Og hvis du så osse ser en bette godt ud ka' det aldrig gå galt!! Ups - dén
var da vist lidt plat

BB

Fra : Simona Nielsen

Dato : 04-09-02 12:20

Ærlig talt, så synes jeg ikke man kan svare folk på denne måde. Det kan være
at Sanne PRØVER at få sig et liv, ved at få svar på livets store spørgsmål,
så det ville være lidt mere behælpeligt for Sanne med lidt vejledning!

Jeg kender ikke til ritualerne for Ånden i glasset,men jeg prøvede det som
teenager (det er ved at være nogle år siden) sammen med mine veninder, hvor
vi bare spurgte "er der nogen" eller "er der nogen i glasset" eller noget i
den retning. Det hele var lidt ubehageligt, og det endte med at én af
veninderne fik at vide at hendes far istedet var hendes stedfar. Så, er der
noget du ikke er interesseret i at vide eller det kan gøre dig bange, skulle
du kontakte en spiritist istedet, for mig bekendt er "ånden i glasset" ikke
legetøj.

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 27-08-02 06:33

Sanne Jacobsen skrev:

> [...]
> Jeg har læst i Steen Kofoed's nye bog om Sjælen at der er
> nogle Ritualer omkring opstart og afslutning af "legen" ?+

Hvis Steen har forsømt at beskrive nogle ritualer eller indledende
øvelser til glaskørsel, kan du rimeligvis skive og spørge ham; uden at
jeg lige har set efter, så burde det være muligt at finde en mailto til
ham på healerskolens hjemmeside - eller du kan blot sende en mail til
info eller webmaster for healerskolen; jeg er ret sikker på at den vil
nå ham.

I relation til dit spørgsmål, så er de indledende øvelser jeg har hørt
om, nogle der involverer hvidt lys og rensning for ubehagelige indslag,
så hvis man lidt erfaring med healing o.l. så er det ligetil at
improvisere en fornuftig indledning.

Som grundregel må være helt på det rene med at man kan forvente
resultater af glaskørsel, som uvægerligt stemmer overens med de motiver
man går til "seancen" med.

hvm

Fra : ssm

Dato : 28-08-02 19:14

Før du får svar fra ånden skal du lige spørge den om den tilbeder Jesus
Kristus

Fra : arnders and

Dato : 28-08-02 21:41

"ssm" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Før du får svar fra ånden skal du lige spørge den om den tilbeder Jesus
> Kristus

Og........?

Fra : Simona Nielsen

Dato : 04-09-02 12:21

Det lyder nærmest som en joke, men det kunne måske være rart nok at
vide......hvis ånden svarer JA, må det vel være en god ånd.......hvem ved?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 14-09-02 22:22

"Simona Nielsen" <simonanielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder nærmest som en joke, men det kunne måske være rart nok
at
> vide......hvis ånden svarer JA, må det vel være en god
ånd.......hvem ved?

Ja netop - hvem ved, der findes også drilleånder, eller bare
mindre gode ånder - der ligesom nogle mennesker synes de selv er
gode - uden at være det i andres "øjne"

Mit råd - lad være.

Hvis du endelig ønsker at udvide din opfattelsesevne, kan du få
hjælp igennem Silvametoden.
Du kan læse bogen " Få hjælp fra den anden side, med SILVAMETODEN
" af José Silva. I bogen er beskrevet forskellige teknikker til
via visualisering at få indsigt i livet.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : vicksen

Dato : 24-11-03 21:29

Det er røv farligt så lad vær

http://www.kandu.dk/

Fra : vly

Dato : 24-11-03 22:01

On Mon, 24 Nov 2003 20:28:41 GMT, "vicksen" <vicksen.news@kandu.dk>
wrote:

>Det er røv farligt så lad vær

Det er da en behersket hjælp. Bedre er det at fortælle
hvorfor/hvordan. Så kan Sanne og os andre jo bedre forholde sig til om
du har ret eller ej.

Hilsen Villy

Fra : P.N.

Dato : 25-11-03 18:37

"vicksen" <vicksen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Det er røv farligt så lad vær

Jeg har købt et quija bræt og tænker på at prøve det en dag. Jeg har venner
der har prøvet og der skete absolut intet negativt. Jeg læser uafbrudt om
folk der advarer mod ånden i glasset, men hvad har de at ha det i?. Ånden i
glasset er kendt bla fra filmen exorsisten, hvor det påstås at en pige blev
besat af fanden selv, er der nogen der oplevede at manden med hornene
overtog kontrollen i øverste etage ?. Man kan jo ikke vurdere ånden i
glasset fra en gyserfilm baseret på fiction.

P.N.

Fra : Søren Skogstad Niels~

Dato : 26-11-03 00:20

En af mine unger og hendes veninder prøvede engang på kostskolen.
De gjorde det tre gange hvor de spurgte om 'pigeting' så kom følgende
sætning:
'Hold op med dette'

Min datter sagde at de samtidig fik en gysende stemning alle tre.

Det kan man så tolke ud fra sine forudsætninger.

Min private tolkning er at - sådan noget er ikke for alle og enhver -.

mvh

Søren Skogstad Nielsen

Fra : Frank Kristensen

Dato : 29-11-03 10:27

Hejsa

Måske var det hver at tage en kig på den her side, hvor der er en del
beretninger om hvad folk har oplevet. Specielt tråden fra 1217 og pænt lang,
og med ret mange oplevelser.

Fra : Frank Kristensen

Dato : 29-11-03 10:28

Gelmte linket: http://aandeniglasset.dk

Fra : P.N.

Dato : 29-11-03 11:31

"Frank Kristensen" <skovgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Gelmte linket: http://aandeniglasset.dk

Som er en hjemmeside der er lavet af ydertligtgående kristne
fundamentalister. Kristne der gerne taler usandt når det gavner det som dé
mener er en god sag.

Jeg tror ikke på at det er mere farligt end alt muligt andet her i
tilværelsen, de kunne lige så godt advare mod astrologi, bøn, healing osv.
Bare tænk på alle dem der er dræbt eller er blevet sindssyge efter de bad
til Jesus.

MVH P.N.

Fra : Frank Kristensen

Dato : 29-11-03 17:15

Hejsa

Kan godt være du ikke tror på at der er noget om det. Men må sige du heller
ikke meget respekt over for de unge, som virkelig mener de har oplevet de
ting, de har skrevet på siden.

Og fordi du har en anden mening, er det jo ikke ensbetydende med at din
mening er mere rigtig end andres: For det andet er det heller ikke kun
kristne der advarer mod det, men også visse medier indenfor den alternative
verden. Det også første gang jeg er blevet kaldt yderliggående kristen
fundamentalist. Men det tager jeg nu bare som et kompliment. :)

Frank

Fra : P.N.

Dato : 30-11-03 16:42

> [...]
heller
> ikke meget respekt over for de unge, som virkelig mener de har oplevet de

Hvem som helst kan lave en hjemmeside med fiktive udsagn.

> [...]
> mening er mere rigtig end andres: For det andet er det heller ikke kun
> kristne der advarer mod det, men også visse medier indenfor den

Jamen der er også medier i den alternative verden der advarer mod alt mellem
himmel og jord.
kødspisning, yoga, bøn, healing, rebirthing.
you name it.
P.N.

Fra : Rado

Dato : 30-11-03 21:13

On Sat, 29 Nov 2003 17:15:20 +0100, "Frank Kristensen"
<skovgaard@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ikke meget respekt over for de unge, som virkelig mener de har oplevet de

Det har de muligvis, men man får jo altid det fra den åndelige verden
som man selv lægger op til. Hvis man går ind i den slags uden at vide
hvad man har med at gøre, vil det ofte være forbundet med en vis angst
for det ukendte, og det vil i sig selv bevirke at man får fat i noget
negativt, for angst er i sig selv negativ og tiltrækker derfor
ubetinget det negative. Går man derimod ind i det positivt og uden
angst, får man også ubetinget fat i noget positivt. Det er også min
personlige erfaring.

To at de mest kendte åndelige guides, Seth og Abraham, der er absolut
positive og venligtsindede, kom begge i kontakt med de medier som de
siden har talt direkte igennem, via et quija board. Så der er sandelig
også mange veldokumenterede eksempler på positive erfaringer med den
slags.

http://www.nirvikalpa.com/seth/seth3.htm
http://www.abraham-hicks.com/Knowledge/Abraham/Newsletters/QJ26/welcome.html

--
Rado

"When you do not need proofs anymore, you will receive them abundantly."
- The Guide

Fra : Rado

Dato : 30-11-03 23:43

On Sun, 30 Nov 2003 21:12:58 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>http://www.abraham-hicks.com/Knowledge/Abraham/Newsletters/QJ26/welcome.html

Ups. forkert link, skulle have været det her:

http://www.abraham-hicks.com/Knowledge/Abraham/Newsletters/

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein