Moses mig her og Muhamed mig der...
Fra : Manasvi

Dato : 12-08-02 12:49

Det forekommer lidt trættende, at en nyhedsgruppe med navnet
dk.livssyn.newage over-spammes med ligegyldige debatter om/af/med
kristnes/islamisters/højreekstremisters syn på forskelle mellem kristendom
og islam.
Og helt tåbeligt bliver det da først, når en omvandrende ligegyldighed som
Moses Hansen optager bare den ringeste spalteplads i dette forum.
Så, lille Børge fra Viborg, kunne du ikke prøve at styre din trang til at
forsøge at overbevise dig selv og os andre om dit mulige selvværd (håbløs
opgave, indrømmet) gennem plat-kristent brægeri her i dk.livssyn.newage
Se det nu i øjnene: Hverken du eller dine indlæg hører til i dette forum....
Det er folk som dig og Moses, der er med til at give kristendommen i dens
organiserede form et efterhånden desværre velfortjent dårligt ry.

mvh Manasvi

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 12-08-02 13:02

"Manasvi" <manasvi@mail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg ved ikke om du tror på noget og om din tro har menig for dig, for hvis
den har det må du jo også mene at andre har brug for den.
Jeg har nok ikke den store betydning ej eller Moses Hansen , men det har
Jesus.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der bor i Viborg.
se min hjemmeside www.nydheder.subnet.dk

Fra : Manasvi

Dato : 12-08-02 17:21

Nej Børge....
Det er lige præcis der, du går galt i byen. Jeg mener ikke, at andre har
brug for hverken min tro eller min sandhed (som jeg foretrækker at benævne
den). De har brug for deres egen sandhed - og de har absolut ikke brug for,
at andre forsøger at pådutte dem deres egen lille tro, sandhed, mening eller
overbevisning.
Grundlaget for al mission er jo, at missionæren inderst inde selv tvivler og
derfor forsøger at overbevise sig selv ved at overbevise andre. Og dermed er
budskabet på forhånd gået tabt.
Og nej, Jesus er ikke ligegyldig, han er én blandt mange oplyste åndelige
mestre i historien, og det er sørgeligt at se ham misbrugt såvel af de
religiøse magt-institutioner som af lalleglade landsbytosser som dig og
Moses Hansen, der tydeligvis ikke har fattet en gnist af essensen af hans
lære.
Den organiserede kristendoms største problem er netop, at den sætter form
over indhold, og at indholdet dermed forsvinder ud i det store sorte intet.
Giv Jesus en chance. Stop dit ævl.....
mvh Manasvi

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-08-02 20:11

> [...]
og
> derfor forsøger at overbevise sig selv ved at overbevise andre. Og dermed

Korrekt - det vrimler med den slags tåber (ynkværdige små puslinger) på dk.
livssyn.kristendom. Den NG er en lang lind strøm af dumme bibelcitater. Den
ene bånoptager efter den anden.

Manasvi! Du lyder som en klog mand!!

BB

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-08-02 20:07

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den har det må du jo også mene at andre har brug for den.
> Jeg har nok ikke den store betydning ej eller Moses Hansen , men det har

Så lad dog Jesus om det og bland dig udenom.

BB

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-08-02 20:06

> [...]
> Det er folk som dig og Moses, der er med til at give kristendommen i dens
> organiserede form et efterhånden desværre velfortjent dårligt ry.

HØRT!!

BB