| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | 3DSMAX Fra : Peter | 
  Dato :  27-07-02 00:02 |  
  |   
            Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med udgangspunkt i
 center. Er det muligt at ændre det.
 
 Det konkrete problem er at jeg skal lave nogle tangenter (klaver) og som
 alle nok ved så er tangentens vippe-center placeret bagerst på tangenten og
 ikke midt på (hvis det var tilfældet ville en tangent blive trykket ned som
 en vippe)...
 
 Hilsen fra Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Aphex (27-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Aphex | 
  Dato :  27-07-02 02:07 |  
  |   
            "Peter" <wont@tell.you> wrote in message news:3d41d4f6$0$6263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med
 > udgangspunkt i center. Er det muligt at ændre det.
 
 Du skal såmænd blot flytte dit Pivot Point.
 
 I sidepanelet, der som standard har "Create" aktiveret, vælger du
 "Hierarchy". Knappen "Pivot" vil normalt være aktiveret hvorunder
 du finder "Adjust Pivot" rollout. Klik på "Affect Pivot Only",
 vælg dit Move-tool og flyt pivot-punktet til den position du
 ønsker. Klik på "Affect Pivot Only" for at afslutte dine ændringer
 og rotér dine tangenter efter behag.
 
 Dine ændringer af pivot-punkt vil naturligvis følge med kopierede
 objekter, så i stedet for at ændre på 60-70 tangenter vil det
 sikkert spare dig tid at kopiere tangenterne ud forfra.
 
 Læs iøvrigt User reference og Tutorials under Help-menuen (jeg går
 ud fra du ikke har manualerne?), der forklarer meget grundigt
 hvordan interfacet i 3ds max virker.
 
 --
 Jesper
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter (27-07-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  27-07-02 09:07 |  
  |   
            Jeg har haft fat i den før men jeg kunne sgutte finde den igen og jeg 'gad'
 ikke til at rode alle de der funktioner igennem som den lå blandt - så jeg
 søgte sådan set bare navnet på funktionen da jeg godt vidste hvor den lå.
 
 Men mange tag skal du ha' anyway =)
 
 Hilsen fra Peter
 
 "Aphex" <news@DÅSEKØDaphex.dk> wrote in message
 news:3d41f2b6$0$26831$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > "Peter" <wont@tell.you> wrote in message
 news:3d41d4f6$0$6263$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Når du rotere et objekt vil det altid blive roteret med
 > > udgangspunkt i center. Er det muligt at ændre det.
 >
 > Du skal såmænd blot flytte dit Pivot Point.
 >
 > I sidepanelet, der som standard har "Create" aktiveret, vælger du
 > "Hierarchy". Knappen "Pivot" vil normalt være aktiveret hvorunder
 > du finder "Adjust Pivot" rollout. Klik på "Affect Pivot Only",
 > vælg dit Move-tool og flyt pivot-punktet til den position du
 > ønsker. Klik på "Affect Pivot Only" for at afslutte dine ændringer
 > og rotér dine tangenter efter behag.
 >
 > Dine ændringer af pivot-punkt vil naturligvis følge med kopierede
 > objekter, så i stedet for at ændre på 60-70 tangenter vil det
 > sikkert spare dig tid at kopiere tangenterne ud forfra.
 >
 > Læs iøvrigt User reference og Tutorials under Help-menuen (jeg går
 > ud fra du ikke har manualerne?), der forklarer meget grundigt
 > hvordan interfacet i 3ds max virker.
 >
 > --
 > Jesper
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |