Beregning af løn?
Fra : HT

Dato : 29-06-02 13:13

Hej igen!

Endnu et basalt spørgsmål.

Jeg forsøger at lægge mit budget, men mangler stadig nogle oplysninger....

ATP, AMBI, SP, og hvad de nu ellers hedder, alle disse mystiske
forkortelser. Hvordan beregner jeg dem? På min specifikation fra A-kassen
står der kun de respektive beløb, ikke nogen procentsats eller noget andet,
man kan bruge til beregninger.

Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig hvordan tingene hænger sammen,
eller kan henvise til et sted hvor det står??

På forhånd tak.

HT

Fra : Brian Nielsen

Dato : 29-06-02 14:18

Hej HT

Det er egentligt meget nemt.

Først trækker du ATP-bidraget fra lønnen. ATP-bidraget's satser (74,55 kr.
for en normal månedslønnet) kan man til enhver tid finde på www.atp.dk hvor
man også finder reglerne for den særlige pensionsopsparing, der er på 1%.

AM-bidraget er 8 % og reglerne findes på www.toldskat.dk se efter en pjece
om lønudbetaling.

Med venlig hilsen
Brian Nielsen

Fra : HT

Dato : 29-06-02 16:26

"Brian Nielsen" <brian@briann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvor
> man også finder reglerne for den særlige pensionsopsparing, der er på 1%.

Okay. Det kigger jeg på. Mange tak!

HT