VANDRER MOD LYSET!
Fra : LS

Dato : 27-06-02 15:17

- Er der nogle af jer der kender den bog - livsstil?
Hele mit liv har jeg gået og ledt efter et "noget", men fandt ikke fred i
den Gud der står beskrevet i biblen. Den fader, der er ufattelig
selvmodsigende i alt hvad han foretager sig..
I Vandrer mod Lyset, står svaret der satte en "personlighed" på det "noget"
jeg gik og ledte efter. Det er alt andet end en ny sekt, en ny religion, det
er sandheden (for mig) der slår alle religioner sammen under ét tag - om man
så må sige.

Hvis der er nogle af jer der har læst den, og har nogle kommentare, er jeg
meget nysgerrig. Nysgerrig efter, hvad I oplevede/synes om selvsamme.
Med ønske om en fortsat god dag til alle
Louise-Stina

Fra : Bjarne Krog

Dato : 30-06-02 18:05

On Thu, 27 Jun 2002 16:17:10 +0200, "LS"
<louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> wrote:

> [...]
>meget nysgerrig. Nysgerrig efter, hvad I oplevede/synes om selvsamme.
>Med ønske om en fortsat god dag til alle

Jo da, jeg har læst den og diskuteret MEGET i dk.livssyn.kristendom,
men opgav simpelt hen.

Folk VIL ikke andet end tro på det de altid har gjort , og de kristne
tror fast på hvad der står i bibelen, og mener ikke at vi høre til i
deres gruppe (ved godt at dette er en ande gruppe, som er mere åben).

Jeg ville gerne at folk tog sig sammen og læste den bare een gang.

Og dem der ikke gør det, kommer nok igennem livet aligevel Men
hvorfor snyde sig selv for dette vidunderlige VÆRK!!

Jeg selv har 5 eksemplare, som jeg så låner ud til venner og bekendte,
og mange er taknemlige for at få denne oplevelse.

---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-07-02 07:35

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 27 Jun 2002 16:17:10 +0200, "LS"
> <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> wrote:

hej Bjarne Krog

> [...]
til i
> deres gruppe (ved godt at dette er en ande gruppe, som er mere

Smiler - vi er da NOGLE som har flyttet os :)

> [...]
bekendte,
> og mange er taknemlige for at få denne oplevelse.

Uha, nu bliver jeg jo nysgerrig - kan vi ikke lige få et lille
resume, sådan som appetitvækker?

Kærlige hilsner
J¤mfruen) [Healer]

Fra : Sm

Dato : 01-07-02 09:39

http://www.vandrer-mod-lyset.dk/DENMARK/index.php

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-07-02 11:01

"Sm" <fredning@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "J¤mfruen)" <jomfru_d@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.vandrer-mod-lyset.dk/DENMARK/index.php

Takker

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : LS

Dato : 01-07-02 09:45

Smiler - vi er da NOGLE som har flyttet os :)
Uha, nu bliver jeg jo nysgerrig - kan vi ikke lige få et lille
> resume, sådan som appetitvækker?

Kære Jomfru.. (Hvorfor står der aldrig det i toppen af breve stilet til
mig?? hoho..:))

Som det lader til, har Bjarne Krog ligeledes haft kampen i Dk.kristendom.
Jeg selv nåede aldrig at komme ind på det, da jeg blev "mistroet" ud..
Tilsidst valgte jeg at forlade gruppen, da jeg ikke stemmer overnes med
sproget og holdningen.
En appetitvækker? hmm..
Jeg selv læste Vandrer mod lyset! (herfra "VmL) for mange år siden. Min
farmor har bogen, samt et par tillægsbøger til selvsamme, og en dag da jeg
kedede mig (fordi de voksne altid skulle snakke-snakke-snakke), tog jeg
bogen og satte mig ind for mig selv. Der var et eller andet der fik mig til
at fortsætte, trods nogle af de første ord var "Eder" og "sekler".. Jeg
stavede mig igennem, og kunne ikke slippe bogen igen. Jeg selv er døbt og
konfirmeret, og har altid "talt til Gud" i svære tider. Men INTET af det jeg
havde lært til konfirmationsundervisning, eller havde hørt når jeg var i
kirke, stemte overens med det billede jeg havde indeni, af Gud og Jesus. Jeg
fandt overhovedet ingen ro igennem den "gamle lære".
Et eller andet skete da jeg læste VmL. Jeg fik en ro, en forståelse, en så
varm glæde indeni, da jeg virkelig følte at jeg havde fundet dét, som jeg
ikke fandt svar på, når biblen blev forkyndet rundt omkring.
Jeg selv er meget "mistroisk" omkring religioner/sekter/okulte ting og
sager. Det væreste der nok kunne ske for mig, ville ikke så meget være det
faktum, at når jeg dør, vil jeg stå overfor biblens "Gud" der spørg mig om
jeg troede på Jesus forsoningsdød, KUN for at blive smidt i helvede når jeg
sagde NEJ, - det ville mere være dét, at jeg havde levet mit liv efter en
sindsyg mands værk!! Men det jeg fandt i VmL stemte fuldstændig og 100%
overens med det billede jeg har af Gud indeni. Ikke en Gud der giver det
evige livs gave til en lille udvalgt flok, der lader de syndefulde mennesker
fortabes i et evigt helvede for at straffe dem, og for at de saliges glæder
i himmeriges rige kan blive så meget større på baggrund af de fortabtes
lidelser, men en Gud der tager imod ALLE, der holder et kærligt øje med ALLE
og har en forståelse for, hvorfor ting er som ting er. En Gud der - så at
sige - har været det hele igennem selv! I VmL står en Fader beskrevet, der
ALDRIG ALDRIG nogensinde kunne finde på, at lade sin elskede, rettroende og
lydige søn (Jesus) dø en smertefuld død på korset for at vi kan komme i
himmerige! (Sådan noget bizart og ondt noget, stemmer jo overhovedet ikke
overens med en alttilgivende, altkærlig Fader!) osv. osv . osv.
Når man læser uddrag fra biblen, eller høre præsten tale, skimter man hele
tiden GUD bag. Den sande lære. Bag den hævntørstige og uretfærdige Gud der
står beskrevet i biblen, kan du hele tiden skimte dén Gud der er den sande -
og det var dén Gud jeg ledte efter. Ham fandt jeg i Vandrer mod Lyset! Et
budskab til menneskeheden om næstekærlighed, forståelse, men mest og bedst
af alt: TILGIVELSE fra Gud´s side. Og ikke en "dur - dur ikke - dur - dur
ikke" på den dag når vi dør..
Jeg tror, at der findes mange af den slags "løsninger" derude. Der findes
mange sekter, mange forskellige bøger med mange forskellige svar.. Men
hvergang man hører om noget nyt, mangler der altid noget.. Der mangler altid
en "a-ha" oplevelse, eller en ro. Man "skal" altid et eller andet. Sælge
bøger, bede 20 gange om dagen, sige en bestemt remse, eller andet.
Du finder INGEN læs: I N G E N huller i VmL. Du finder ingen selvmodsigelser
af nogen som helst art - og det her, er altså en bog på 326 sider der
genfortæller hele Jesus tid, eller universets opbygning (incl. udregninger
mm.) hvor vi stammer fra, hvem Gud er - og hvordan hán kom til, osv. osv.
Man skulle mene (med et sådan kompliceret værk som "kristendom") at du ville
finde de første 100 huller og selvmodsigelser som i biblen, men nej. Der er
ingen.. Kun en ro og et "derfor er dét som det er. Derfor er jorden i dag,
som den er" oplevelse. :)

Alt ovenstående, er udfra min egen opfattelse. Det er rigtigheden for MIG.
Om det er en appetitvækker for dig, kan jeg ikke sige, men du er velkommen
til at finde Vandrer mod lyset! forummet i groupcare. Der finder du en masse
andre mennesker der ligeledes ikke kan finde fornuften eller sammenhængen i
den danske folkekirke. Prøv, at læse bogen igen og se om det giver dig
noget..:)

Med ønske om en fortsat fortræffenlig dag
Louise-Stina

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 01-07-02 10:43

"LS" <louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> skrev i en meddelelse
Kære Louise-Stine

> Kære Jomfru.. (Hvorfor står der aldrig det i toppen af breve
stilet til
> mig?? hoho..:))

( nu gør der)

> [...]
"mistroet" ud..
> Tilsidst valgte jeg at forlade gruppen, da jeg ikke stemmer

Gider ikke læse med i den gruppe - jeg er ikke kristen, selv om
jeg dog stadig er medlem af folkekirten - så længe de varer ;)
> En appetitvækker? hmm..

Ja tak ;)

[snip en dejlig masse]
>. Prøv, at læse bogen igen og se om det giver dig
> noget..:)

Ja, jeg vil kigge på den, mærke efter om jeg har brug for at læse
den*S* men tak for din beskrivelse.

> Med ønske om en fortsat fortræffenlig dag

Takker og i lige måde.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : LS

Dato : 01-07-02 10:23

> [...]
>
> Og dem der ikke gør det, kommer nok igennem livet aligevel Men
> hvorfor snyde sig selv for dette vidunderlige VÆRK!!

Kære Bjarne.

Jeg har været inde på din side og kikke. Flippet, dét med
tunger/sygdomme..:)
Dk.kristendom er blot et citat-kastende forum. Det eneste det bekræfter mig
i er, at du kan ikke have 2 mennesker der begge har læst biblen, til at
"tolke" den på samme måde. Du kan forstå biblen på ufattelig mange måder, og
dét alene er bare ikke godt nok for mig. Når det kommer til en hel livsstil
og holdning..
Jeg følger med i deres forum på afstand. Ser de indlæg de laver.. Alle
mennesker har ret til deres egen mening. Det har jeg altid synes. Vi
mennesker må gøre det som vi hver især finder rigtigt, og hvor (i mit
univers) misvisende Jesus forsoningsdød end er, kikker jeg også lidt på
opdragelse osv.
Blandt de fundementalistiske kristne, eller bare bibelkristende, finder du
folk der har levet hele deres liv i en tro på biblen. Det er, ved Gud, det
eneste rigtige. Det kan være en svær og hård erkendelse at flere og flere
vender folkekirken ryggen, og at flere og flere finder hele "tro på Jesus
eller du brænder for evigt" bizart og underligt! Det kan være svært (ved en
evt. "vækkelse") at indrømme, at man har levet sit liv efter noget bizart og
underligt. Kan du følge mig? Jeg tror bla. også at det er derfor du finder
den slags citatkastning derinde i dk.kristendom. De bliver trætte og
irriteret over, at folk kommer ind i ny og næ, præsentere dem for huller,
selvmodsigelser, mm. og tilsidst kan de ikke gøre andet end at blive
dumstædige og kaste et citat i hovedet på dig. Men sådan er det jo.. Jeg
selv, er jo lige så hårdnakket omkring VmL. Jeg har bare ikke så mange
citater jeg kan kaste ud..
Som du selv har læst, drejer meget af budskabet sig om tilgivelse. At kunne
forstå hvorfor folk er, som folk er. Ikke at dømme og blive ond, men at bede
for at ´deres øjne også bliver åbnet og de får en fred indeni. Dette var
yderst svært for mig efter 2 dage derinde, men jeg har valgt at bede for dem
istedet. Det har jeg dog ikke gjort endnu, da jeg stadig er lidt harm! :):)
Man er jo blot et menneske.. :)
Har du læst tillægsbøgerne til VmL? Spørgsmål og svar, forsoningslæren og
genvejen mm.?

Hav en fortsat rigtig god dag
LS

Fra : Bjarne Krog

Dato : 03-07-02 22:33

On Mon, 1 Jul 2002 11:23:02 +0200, "LS"
<louisestina@*REMOVETHIS*hotmail.com> wrote:

Søde Louise-Stina

Jeg følger jo med i groupcare, (og vil dog anbefale Dorte at kigge med
*S*), for der sker noget der

Jeg har bare svært ved at finde ud af den måde man skal svare på
derinde, og derfor høre du ikke fra mig der inde ville gerne
skrive , men finder det totalt indviklet at finde ud af, og jeg er
ellers med mange andre ster men magen til nyheds gruppe system skal
man lede længe efter, do g får jeg jo alle indlægene pr. mail og er
fri for at logge på for at kunne læse indlægene, og det er jo fedt

Prøv at læg mærke til hvad jeg gør i mit indlæg her Louise-Stina, jeg
laver et mellemrum en gang imellem, for at det er til at overskue

Jeg har ligesom dig fundet sandheden i VML. og har ALT hvad der til
høre dette værk, selv alle de verdiløse bøger med digte og vers
*bvadder* , men måtte bare have dem.

Til folk der læser med og mener at det er for svært at læse en bog som
VML da den er skrevet i gammel Dansk, så kan jeg fortælle at der er
ved at blive lavet en CD. hvor den er indtalt på. Den glæder jeg mig
meget til at få, selv om at jeg har læst VML 3½ gang, (det lyder måske
ikke af så meget, men når man er ordblind, og går i stå med læsningen
når man møder et ord der ikke lige kan forståes, så er det en kamp
hver gang. Jeg kan læse 1 - 5 sider af gangen og så kan jeg ikke
koncentrere mig mere, fordi de ord der er brugt i bogen er så svære.)

Der var også en i groupcare der ville oversætte en del af bogen
(Ardors beretning) til et forståeligt sprog, nemlig "nu Dansk", men
mødte kraftig modstand til dette. Selv jeg mener ikke at der skal
pilles ved værket VML, men man kunne nu godt tage og se på det fra
vores synspunkt ( os ordblinde du ved) og så sige at selve sandheden
og værkets oprindelse er og bliver den gammel Danske version.

Jeg er ked af at jeg først svare nu, men TDC (hos mig ihvertfald) har
ikke haft deres ng server tændt i nogle dage

----

De varmeste hilsner fra Bjarne Krog
Se http://www.vandrermodlyset.dk/ og bliv klogere

Fra : LS

Dato : 04-07-02 13:01

Hej Bjarne..

Synes-du-da-at-jeg-skriver-i-én-lang-køre-da?? LOL.. Jeg ved det godt.. Skal
nok lave mellemrum.
Bjarne, du skriver:

[...]

Hvad er det du synes der er svært at svare på derinde? Vi er jo meget
umiddelbare og skriver fra hjertet.. :)
Det der bare er vigtigt er, at vi ALDRIG nogensinde begynder at tale til
hinanden som man gør i andre
nyhedsgrupper.
Tonen går HELT galt har jeg lagt mærke til andre steder, og det gør mange
usikre.

Det er nemlig KANON, at Vandrer mod Lyset! bliver udgivet på CD.

Men bland dig ENDELIG noget mere derinde, der er ingen der har "ret" eller
"uret". Og om du kan stave eller ej, er FULDSTÆNDIG ligegyldigt. Det er der
ingen der gider, at lægge mærke til.
Og når du har så lavet indlæg i mere end 14 dage, så skal du barberere alt
dit hår af Bjarne, og så skal du ud og sælge bøger.. :)
Alt overskud går nemlig til den UFO der henter os alle - de udvalgte -
snart.
HAHA.. joke joke.. :):) - Håber, at se noget mere til dig derinde :)

Hav en fortsat pragtfuld dag
LS