Årsopgørelse
Fra : Madam Meier

Dato : 11-06-02 07:21

Jeg håber der er nogen i denne gruppe der kan hjælpe mig med følgende
spørgsmål:
Hvis man tager på ferie i udlandet i ½ år, men stadig bor i Danmark, har
fast adresse, betaler fagforening (modtager ikke dagpenge), tjener ikke
penge i udlandet, da det udelukkende er ferie. Mister man så noget af sit
personlige fradrag? og hvis det er tilfældet, hvorfor så?
Venlig hilsen Birgit

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 12-06-02 22:03

"Madam Meier" skrev:

> Mister man så noget af sit
> personlige fradrag? og hvis det er tilfældet, hvorfor så?

Næ, hvorfor tror du det?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Madam Meier

Dato : 13-06-02 06:31

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, hvorfor tror du det?
>

> Med venlig hilsen
> Kenn Gerdes
> --
> Intet er som bekendt mere befordrende
> for kreativiteten og produktiviteten end
> en afklaret økonomisk situation.
>
> Fordi det er sket, og jeg mener ikke det kan være rigtig, men
"skattedamen" sagde, at sådan er det altså, og så ved jeg jo ikke rigtig
hvor jeg skal henvende mig.

Birgit

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-06-02 17:22

Madam Meier wrote:

>Fordi det er sket, og jeg mener ikke det kan være rigtig, men
> "skattedamen" sagde, at sådan er det altså, og så ved jeg jo ikke rigtig
> hvor jeg skal henvende mig.
>
> Birgit

Det kan kun blive et spørgsmål, hvis du af andre årsager

flytter folkeregisteradresse, eller anmoder om beskatning
af udenlandsk indkomst efter udlandslempelsesregler.

Der er vel kun et enkelt skattekontor i hver amt, der ved
nogenlunde, hvordan dette beskattes.

Hvornår "skete" det sidst ?, før eller efter 1999 ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 13-06-02 17:40

Hej

Hvis du ikke har selvangivet at du har boet udenlands i en del af
indkomståret, så har du forhåbentligt fået en skriftlig afgørelse fra
skatteforvaltningen.

I den står der noget med en paragraf. Kunne du ikke oplyse hvilken lov, der
står før paragraftegnet og hvilken paragraf, der anvendes. Det ville hjælpe
meget med at finde en fornuftig forklaring.

Hvis du er usikker på om afgørelsen er korrekt, så se hvilken klagefrist du
har fået og overvej at klage inden fristens udløb.

Sådan er det bare er ikke tilstrækkelig begrundelse for en skatteansættelse.
Der skal være lovhenvisning og henvisning til praksis ifølge
forvaltningsloven. (Det skulle der i hvert fald, da jeg var ansat i ToldSkat
i gamle dage).

Mvh
Brian Nielsen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-06-02 19:18

Brian Nielsen wrote:

> [...]
> Der skal være lovhenvisning og henvisning til praksis ifølge
> forvaltningsloven. (Det skulle der i hvert fald, da jeg var ansat i ToldSkat

Og praksishenvisning bruges vist kun, når de tror, at skatteyder

ikke har adgang til kilder,

har oplevet det personligt to gange, hvor jeg den første gang

blev groft chikaneret

Fra : Madam Meier

Dato : 14-06-02 06:33

Tak for respons i gruppen
Jeg har ringet til skatteforvaltningen igen, og blev bedt om at sende en
skriftlig forklaring om de nærmere omstændigheder.
Det drejer sig om flytning til en anden kommune samtidig med ferie. Og der
har hele tiden været en fast bopælsadresse.