drikkepenge og skattefar
Fra : Mikkel Thune

Dato : 06-04-02 17:15

Hej alle,

Et spørgsmål:
Alt hvad der tjenes som drikkepenge, hvordan beskattes det?? Skal det
opgives på selvangivelsen, eller er det skattefrit (eller er der en min/max.
grænse)??

Mvh Mikkel.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 06-04-02 17:34

"Mikkel Thune" <spam@edelmann-thune.dk> wrote in message
> [...]
> Alt hvad der tjenes som drikkepenge, hvordan beskattes det?? Skal det
> opgives på selvangivelsen, eller er det skattefrit (eller er der en

Det skal opgives i rubrik 11.

Fra : Mikkel Thune

Dato : 06-04-02 21:53

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> Det skal opgives i rubrik 11.

Tak for svaret, men er du sikker? Jeg stillede samme spørgsmål i dk.penge,
og fik et svar der siger det er skattefrit... Er der nogle juridske §§ der
kan henvises til, eller hedder det sig bare at alle penge man kommer i
besiddelse af skal opgives på selvangivelsen på den ene eller anden måde??

Mvh Mikkel

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-04-02 09:51

> [...]
> kan henvises til, eller hedder det sig bare at alle penge man kommer i
> besiddelse af skal opgives på selvangivelsen på den ene eller anden måde??

Kildeskattelovens § 43: "Til A-indkomst henregnes enhver form for vederlag i
penge samt i forbindelse hermed ydet fri kost og logi for personligt arbejde
i tjenesteforhold, herunder løn, feriegodtgørelse, honorar, tantieme,
provision, drikkepenge og lignende ydelser."

Fra : Mikkel Thune

Dato : 07-04-02 21:10

> [...]
> i tjenesteforhold, herunder løn, feriegodtgørelse, honorar, tantieme,
> provision, drikkepenge og lignende ydelser."

Tusind tak for svaret.

Mvh Mikkel

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 06-04-02 22:57

"Christian R. Larsen" skrev:

> Det skal opgives i rubrik 11.

Korrekt.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er