| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | hvad betyder dette? Fra : Anders | 
  Dato :  30-01-01 21:38 |  
  |   
            Min norton begyndte at blinke og i logge kunne jeg se følg.
 
 Date: 30-01-01 Time: 18:24:17
 Rule "Default Block Backdoor/SubSeven Trojan" blocked (oemcomputer,27374).
 Details:
 Inbound TCP connection
 Local address,service is (oemcomputer,27374)
 Remote address,service is (128.211.163.121,4889)
 Process name is "N/A"
 
 hvad betyder dette??
 
 Venligst Anders
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           apollo14 (30-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : apollo14 | 
  Dato :  30-01-01 22:31 |  
  |   
            en der prøver at hacke din pc ikke andet, eller oxo laver han en portscan
 "Anders" <hackerduck@popx.dk> skrev i en meddelelse
 news:0DFd6.20360$l57.875782@news000.worldonline.dk...
 > Min norton begyndte at blinke og i logge kunne jeg se følg.
 >
 > Date: 30-01-01 Time: 18:24:17
 > Rule "Default Block Backdoor/SubSeven Trojan" blocked (oemcomputer,27374).
 > Details:
 > Inbound TCP connection
 > Local address,service is (oemcomputer,27374)
 > Remote address,service is (128.211.163.121,4889)
 > Process name is "N/A"
 >
 > hvad betyder dette??
 >
 > Venligst Anders
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lasse Schmidt (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lasse Schmidt | 
  Dato :  31-01-01 03:12 |  
  |   
            Hej alle
 
 Ja, min Norton gør det også i ny og næ. Men der undre mig er de sidste 4
 cifre i hackerens IP-adresse. Jeg har fx netop haft et angreb hvor min
 Norton fandt IP-adressen 172.138.91.200,4343
 Men hvad betyder de 4343 ?. Er det en slags lokal adresse, eller har det
 noget med subnetting at gøre ?.
 Jeg har prøvet med ping og tracert, men findes der ikke et andet ultimativt
 værktøj, som kan spore disse rø....... ?
 
 Forleden spillede jeg Unreal Tournament på nettet. Her lykkedes mig
 undtagelsesvis, at sporer synderen (som han påstår han ikke er). Det kom der
 denne dialog ud af;
 
  On Thu, Dec 28, 2000 at 02:46:18AM +0100, Lasse wrote:
 >Jeg har netop spillet UT på WAN'en, hvor min Firewall kommer med følgende
 meddelelse:
 >
 >Date: 28-12-00 Time: 01:16:59
 >Rule "Default Block Bla Trojan" blocked (pentium-iii,1042).  Details:
 >Inbound UDP packet
 >Local address,service is (pentium-iii,1042)
 >Remote address,service is (193.163.159.99,8888)
 >Process name is "N/A"
 >
 >Det er forhåbentligt ikke hvad jeg tror eller hvad
 ??????????????????????????
 
 Næh... ;)
 
    Server #3 / Opasia UT DeathMatch #1:
 IP/Hostname(port): gamestest03.opasia.dk:8888
 
 Den pakke er kommet fra vores UT-server, på den port som står i
 serverlisten. Det er en ganske almindelig pakke med spil-data og har
 intet med trojanske heste eller andet at gøre. Hvordan din firewall kan
 få noget som helst interessant ud af den vil jeg ikke forsøge at
 gøre mig klog på, men første tanke er tåbeligt software. Personlige
 firewalls er noget hø og har ofte flere sikkerhedshuller end de hjælper
 på. Hvis din maskine kører win9x er der alligevel ikke noget interessant
 at komme efter - kun hvis du har installeret forskellige servere på
 den...
 
 /Jesper Mønsted
 Opasia Games & Computer
 TeleDanmark Internet
 
 KLIP-------------------------------------------------------
 
 Hva  mener du om det ?
 
 KLIP--------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 apollo14 <apollo14@dalnet.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:957bq4$p12$1@news.inet.tele.dk...
 > en der prøver at hacke din pc ikke andet, eller oxo laver han en portscan
 > "Anders" <hackerduck@popx.dk> skrev i en meddelelse
 > news:0DFd6.20360$l57.875782@news000.worldonline.dk...
 > > Min norton begyndte at blinke og i logge kunne jeg se følg.
 > >
 > > Date: 30-01-01 Time: 18:24:17
 > > Rule "Default Block Backdoor/SubSeven Trojan" blocked
 (oemcomputer,27374).
 > > Details:
 > > Inbound TCP connection
 > > Local address,service is (oemcomputer,27374)
 > > Remote address,service is (128.211.163.121,4889)
 > > Process name is "N/A"
 > >
 > > hvad betyder dette??
 > >
 > > Venligst Anders
 > >
 > >
 >
 >
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            JK (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : JK | 
  Dato :  31-01-01 09:34 |  
  |   
            "Lasse Schmidt" <kawa@city.dk> skrev i en meddelelse
 news:957sae$1f1c$1@news.cybercity.dk...
 > Ja, min Norton gør det også i ny og næ. Men der undre mig er de sidste 4
 > cifre i hackerens IP-adresse. Jeg har fx netop haft et angreb hvor min
 > Norton fandt IP-adressen 172.138.91.200,4343
 > Men hvad betyder de 4343 ?. Er det en slags lokal adresse, eller har det
 > noget med subnetting at gøre ?.
 [snip]
 
 4343 = portnummer ?
 
 /JK
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             RTZ (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : RTZ | 
  Dato :  31-01-01 17:05 |  
  |   
            
 "JK" <dempsey@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:958ik2$hq$1@news.cybercity.dk...
 > "Lasse Schmidt" <kawa@city.dk> skrev i en meddelelse
 > news:957sae$1f1c$1@news.cybercity.dk...
 > > Ja, min Norton gør det også i ny og næ. Men der undre mig er de sidste 4
 > > cifre i hackerens IP-adresse. Jeg har fx netop haft et angreb hvor min
 > > Norton fandt IP-adressen 172.138.91.200,4343
 > > Men hvad betyder de 4343 ?. Er det en slags lokal adresse, eller har det
 > > noget med subnetting at gøre ?.
 > [snip]
 >
 > 4343 = portnummer ?
 >
 > /JK
 >
 
 Hvis det er et portnummer siger min liste over brugte/ubrugte porte dette:
 unicall         4343/tcp   UNICALL
 unicall         4343/udp   UNICALL
 #                          James Powell <james@enghp.unidata.comp>
 
 
 Mvh
 Per
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas Jensen (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  31-01-01 10:04 |  
  |  
 
            On Wed, 31 Jan 2001 03:12:04 +0100, "Lasse Schmidt" <kawa@city.dk>
 wrote:
 >intet med trojanske heste eller andet at gøre. Hvordan din firewall kan
 >få noget som helst interessant ud af den vil jeg ikke forsøge at
 >gøre mig klog på, men første tanke er tåbeligt software. Personlige
 >firewalls er noget hø og har ofte flere sikkerhedshuller end de hjælper
 >på. Hvis din maskine kører win9x er der alligevel ikke noget interessant
 >at komme efter - kun hvis du har installeret forskellige servere på
 >den...
 >
 >/Jesper Mønsted
 >Opasia Games & Computer
 >TeleDanmark Internet
 >
 >KLIP-------------------------------------------------------
 >
 >Hva  mener du om det ?
 Jeg mener at hvis man ikke har bedre ting at sige end Jesper Mønsted,
 så skulle man måske overveje at lade være. Hans svar til dig er to
 store generaliseringer.
 Generalisering #1
 At personlige firewalls er noget hø.
 Det er ikke det samme som en "rigtig" firewall - men det er s'gu
 stadig langt bedre end at have alt stående piv-åbent. Man kan ikke
 sammenligne med de store firewall-løsninger.
 En PC er jo heller ikke noget hø, bare fordi der findes
 mainframe-løsninger, vel ?   
Generalisering #2
 Hvis du anvender Windows 9x er der ikke noget interessant at finde på
 den. (og så kan man læse mellem linierne at Win9x = uerfaren bruger
 der bare spiller på nettet).
 Jeg ville s'gu blive gal hvis jeg fik sådan en nedladende
 hovski-snovski mail. Mange af de virksomheder jeg har været i kontakt
 med, har anvendt Win9x - jeg tror ikke det er ensbetydende med at der
 ikke kan ligge følsomt materiale på dem. Men det kan der
 tilsyneladende ikke hvis det er en Win9x maskine. Det filter må jeg
 have   
Enormt mange PC'er, herunder også en anselig mængde hjemme-PC
 ordninger er leveret med Win9x - så fortæl mig ikke at det ikke er
 relevant at beskytte disse. Selvom de anvender Win9x.
 Se iøvrigt TDC's egen holdning til tingene på
 http://www.opasia.dk/nyheder/sikkerhed_netexpres.shtml
Mvh.
 Thomas Jensen
 P.S: Jeg har ikke fået min morgenkaffe endnu.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Peter Brodersen (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Brodersen | 
  Dato :  31-01-01 15:28 |  
  |   
            On Wed, 31 Jan 2001 09:04:28 GMT,
 den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk (Thomas Jensen) wrote:
 
 >Det er ikke det samme som en "rigtig" firewall - men det er s'gu
 >stadig langt bedre end at have alt stående piv-åbent. Man kan ikke
 >sammenligne med de store firewall-løsninger.
 
 Manden har stadigvæk ret. Han bliver forstyrret i sit arbejde, fordi
 et elendigt produkt påstår, at deres servere prøver at hacke dem.
 
 Hvis nogle udbredte et program, der ringede til min telefon nu og da,
 fordi den troede, at jeg var en Ond Mand, så ville jeg også blive
 irriteret.
 
 Og det med "Interessant" er snarere, at en Win98-maskine ikke kører
 nogle services pr. default, udover NetBIOS. Det er således kun hvis
 man selv har installeret ekstra services (webserver, BackOrifice,
 ftp-server, etc.), at en person vil kunne få fat på noget, han ville
 kunne forsøge at kompromittere.
 
 Jeg ser intet galt i Jespers svar. Lasse Schmidt fik jo et fint svar.
 Og jeg kan godt forstå Jespers irritation. Efter ZA og lignende
 hø-firewalls er dukket op, er der aldrig blevet sendt så mange mails
 og anklager på baggrund af falske entries i logs. Masser af arbejde er
 spildt på den konto.
 
 
 -- 
 - Pede
   Professionel nørd
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas Jensen (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  31-01-01 18:00 |  
  |   
            On Wed, 31 Jan 2001 15:28:26 +0100, Peter Brodersen
 <professionel@nerd.dk> wrote:
 
 >On Wed, 31 Jan 2001 09:04:28 GMT,
 >den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk (Thomas Jensen) wrote:
 >
 >>Det er ikke det samme som en "rigtig" firewall - men det er s'gu
 >>stadig langt bedre end at have alt stående piv-åbent. Man kan ikke
 >>sammenligne med de store firewall-løsninger.
 >
 >Manden har stadigvæk ret. Han bliver forstyrret i sit arbejde, fordi
 >et elendigt produkt påstår, at deres servere prøver at hacke dem.
 
 Æhm... hvis han bliver "forstyrret" i sit arbejde fordi en kunde
 henvender sig til ham omkring noget han tror er et problem, har kunden
 formentlig henvendt sig det forkerte sted, og JM burde så sende hans
 henvendelse til en kunde-relateret funktion ?
 
 Ellers bør han vel ikke være til at kontakte om den slags ?
 
 >Hvis nogle udbredte et program, der ringede til min telefon nu og da,
 >fordi den troede, at jeg var en Ond Mand, så ville jeg også blive
 >irriteret.
 
 Forståeligt. Hvis jeg oplevede den slags tit, ville jeg nok sætte mig
 ned og engang for alle lave et FAQ-skriv om det - og så sende det til
 kunden. Så ville min irritation løje af hurtigt, fordi kunderne selv
 kunne finde svar *S*
 
 >Og det med "Interessant" er snarere, at en Win98-maskine ikke kører
 >nogle services pr. default, udover NetBIOS. Det er således kun hvis
 >man selv har installeret ekstra services (webserver, BackOrifice,
 >ftp-server, etc.), at en person vil kunne få fat på noget, han ville
 >kunne forsøge at kompromittere.
 
 Måske har jeg misforstået hvad JM skrev. På mig virkede det bare
 arrogant.
 
 
 Mvh.
 
 Thomas Jensen
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kent Friis (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  31-01-01 19:03 |  
  |   
            Den Wed, 31 Jan 2001 16:59:58 GMT skrev Thomas Jensen:
 >On Wed, 31 Jan 2001 15:28:26 +0100, Peter Brodersen
 ><professionel@nerd.dk> wrote:
 >
 >>On Wed, 31 Jan 2001 09:04:28 GMT,
 >>den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk (Thomas Jensen) wrote:
 >>
 >>>Det er ikke det samme som en "rigtig" firewall - men det er s'gu
 >>>stadig langt bedre end at have alt stående piv-åbent. Man kan ikke
 >>>sammenligne med de store firewall-løsninger.
 >>
 >>Manden har stadigvæk ret. Han bliver forstyrret i sit arbejde, fordi
 >>et elendigt produkt påstår, at deres servere prøver at hacke dem.
 >
 >Æhm... hvis han bliver "forstyrret" i sit arbejde fordi en kunde
 >henvender sig til ham omkring noget han tror er et problem, har kunden
 >formentlig henvendt sig det forkerte sted, og JM burde så sende hans
 >henvendelse til en kunde-relateret funktion ?
 
 Siden hvornår har man folk ansat til at tage sig af Unreal spillere?
 Problemet var jo med et helt andet produkt (den såkaldte "firewall"),
 så det burde være DERES kundeservice man henvender sig til.
 
 >Ellers bør han vel ikke være til at kontakte om den slags ?
 >
 >>Hvis nogle udbredte et program, der ringede til min telefon nu og da,
 >>fordi den troede, at jeg var en Ond Mand, så ville jeg også blive
 >>irriteret.
 >
 >Forståeligt. Hvis jeg oplevede den slags tit, ville jeg nok sætte mig
 >ned og engang for alle lave et FAQ-skriv om det - og så sende det til
 >kunden. Så ville min irritation løje af hurtigt, fordi kunderne selv
 >kunne finde svar *S*
 
 Og hvormange FAQ'er er der skrevet om det indtil videre? _Jeg_ har
 ingen problemer med at finde svar på den slags spørgsmål, hvis min
 firewall[1] brokker sig. Problemet er nok nærmere at flertallet ikke
 gider læse FAQ'en eller manualen.
 
 >>Og det med "Interessant" er snarere, at en Win98-maskine ikke kører
 >>nogle services pr. default, udover NetBIOS. Det er således kun hvis
 >>man selv har installeret ekstra services (webserver, BackOrifice,
 >>ftp-server, etc.), at en person vil kunne få fat på noget, han ville
 >>kunne forsøge at kompromittere.
 >
 >Måske har jeg misforstået hvad JM skrev. På mig virkede det bare
 >arrogant.
 
 Han skrev netop noget om "medmindre du har installeret
 serverprogrammer" (ikke ordret).
 
 Mvh
 Kent
 
 [1] Ikke noget "personal" skrot.
 -- 
 "Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
 - Linus Torvalds
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Thomas Jensen (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  31-01-01 22:50 |  
  |   
            On Wed, 31 Jan 2001 18:02:56 GMT, leeloo@mailandnews.com (Kent Friis)
 wrote:
 
 >Siden hvornår har man folk ansat til at tage sig af Unreal spillere?
 >Problemet var jo med et helt andet produkt (den såkaldte "firewall"),
 >så det burde være DERES kundeservice man henvender sig til.
 
 Eftersom JM underskriver sig med "Opasia Games & Computer", vil jeg
 antage at en af de ting han er ansat til - hvis ellers Lasse Schmidt
 har henvendt sig til den rigtige - er at svare på spørgsmål omkring
 blandt andet deres spil-server. Det drejer sig jo immervæk om en
 UT-server drevet af Opasia.
 
 Folk hos en ISP support er heller ikke ansat til at lave support på
 ICQ og FTP, men derfor er de stadig behjælpelige med den slags, hvis
 man spørger dem.
 
 Opasia driver en række spil-servere - det gør de ikke fordi de er
 nogen flinke mennesker, men for at generere trafik (og
 reklame-eksponering igennem de community-sider der er omkring
 spil-serverne) - og dermed indtjening til moderskibet. 
 
 Derfor må de også have en interesse i at folk har en positiv oplevelse
 af brugen af disse servere. Ergo vil jeg antage at en vis portion
 mand-timer er dedikeret til at drive disse, og herunder svare på
 spørgsmål fra brugerne.
 
 >Og hvormange FAQ'er er der skrevet om det indtil videre? _Jeg_ har
 >ingen problemer med at finde svar på den slags spørgsmål, hvis min
 >firewall[1] brokker sig. Problemet er nok nærmere at flertallet ikke
 >gider læse FAQ'en eller manualen.
 
 Eller at flertallet måske ikke har den viden du har - og derfor er
 gevaldigt på røven når behovet melder sig.
 
 Det er ikke et argument for IKKE at lave en FAQ/manual at flertallet
 er nogen skovle (og det ved jeg de er - jeg har immervæk arbejdet med
 support i en rum tid) til at åbne dem og læse. Pointen er at hvis du
 har mange henvendelser om een ting, så laver du en FAQ og pumper den
 ud til folk hver gang de henvender sig. Hvis de så ikke kan finde svar
 igennem denne, henvender de sig igen. Det er forbavsende så mange
 henvendelser der går i sig selv igen, på den konto.
 
 
 Mvh.
 
 Thomas Jensen
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Kent Friis (01-02-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  01-02-01 18:05 |  
  |  
 
            Den Wed, 31 Jan 2001 21:50:25 GMT skrev Thomas Jensen:
 >On Wed, 31 Jan 2001 18:02:56 GMT, leeloo@mailandnews.com (Kent Friis)
 >wrote:
 >
 >>Siden hvornår har man folk ansat til at tage sig af Unreal spillere?
 >>Problemet var jo med et helt andet produkt (den såkaldte "firewall"),
 >>så det burde være DERES kundeservice man henvender sig til.
 >
 >Eftersom JM underskriver sig med "Opasia Games & Computer", vil jeg
 >antage at en af de ting han er ansat til
 Kundeservice for det amerikanske firma der producerer Zonealarm[1]?
 >- hvis ellers Lasse Schmidt
 >har henvendt sig til den rigtige - er at svare på spørgsmål omkring
 >blandt andet deres spil-server. Det drejer sig jo immervæk om en
 >UT-server drevet af Opasia.
 Hvis så spørgsmålet drejede sig om UT - han har da fået svar på den
 del af det der var relateret til serveren.
 >Folk hos en ISP support er heller ikke ansat til at lave support på
 >ICQ og FTP, men derfor er de stadig behjælpelige med den slags, hvis
 >man spørger dem.
 ICQ og FTP er normalt en af grundene til at man har en ISP.
 >Opasia driver en række spil-servere - det gør de ikke fordi de er
 >nogen flinke mennesker, men for at generere trafik (og
 >reklame-eksponering igennem de community-sider der er omkring
 >spil-serverne) - og dermed indtjening til moderskibet. 
 >
 >Derfor må de også have en interesse i at folk har en positiv oplevelse
 >af brugen af disse servere. Ergo vil jeg antage at en vis portion
 >mand-timer er dedikeret til at drive disse, og herunder svare på
 >spørgsmål fra brugerne.
 Stadig ikke spørgsmål om fuldstændig tåbelige ting, så som hvorfor et
 eller andet tåbeligt program påstår at deres server laver ulykker.
 Det kan de jo ikke vide - der er man nødt til at spørge dem der har
 lavet det tåbelige program.
 >>Og hvormange FAQ'er er der skrevet om det indtil videre? _Jeg_ har
 >>ingen problemer med at finde svar på den slags spørgsmål, hvis min
 >>firewall[1] brokker sig. Problemet er nok nærmere at flertallet ikke
 >>gider læse FAQ'en eller manualen.
 >
 >Eller at flertallet måske ikke har den viden du har - og derfor er
 >gevaldigt på røven når behovet melder sig.
 http://www.google.com/
Så, nu har alle der har læst dette indlæg den samme viden som jeg
 startede med.
 >Det er ikke et argument for IKKE at lave en FAQ/manual at flertallet
 >er nogen skovle (og det ved jeg de er - jeg har immervæk arbejdet med
 >support i en rum tid) til at åbne dem og læse.
 Det kan nu diskuteres.
 Men argumentet gik også mere på, at det ikke kan betale sig at skrive
 en FAQ, når man kan tage en af dem der eksisterer, og smide i den
 nærmeste kopimaskine.
 >Pointen er at hvis du
 >har mange henvendelser om een ting, så laver du en FAQ og pumper den
 >ud til folk hver gang de henvender sig. Hvis de så ikke kan finde svar
 >igennem denne, henvender de sig igen. Det er forbavsende så mange
 >henvendelser der går i sig selv igen, på den konto.
 Hvis de er lige som de brugere jeg har været vandt til som supporter,
 så skyldes det ikke at de rent faktisk har læst dokumentationen. Så
 skyldes det, at de tænker "så kan det sg* også være ligemeget".
 Mvh
 Kent
 [1] Eller hvad det nu var for en personal "firewall" det var galt med
 denne gang...
 -- 
 "Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
 - Linus Torvalds
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Thomas Jensen (03-02-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  03-02-01 11:38 |  
  |  
 
            On Thu, 01 Feb 2001 17:04:45 GMT, leeloo@mailandnews.com (Kent Friis)
 wrote:
 >Kundeservice for det amerikanske firma der producerer Zonealarm[1]?
 Nej, og du ved også godt at det ikke var det jeg skrev eller mente.
 >>Folk hos en ISP support er heller ikke ansat til at lave support på
 >>ICQ og FTP, men derfor er de stadig behjælpelige med den slags, hvis
 >>man spørger dem.
 >
 >ICQ og FTP er normalt en af grundene til at man har en ISP.
 Ligesom online-spil er. Netop derfor bør de også være behjælpelige med
 den slags hvis kunden har været på en af ISP'ens egne spilservere.
 >>mand-timer er dedikeret til at drive disse, og herunder svare på
 >>spørgsmål fra brugerne.
 >
 >Stadig ikke spørgsmål om fuldstændig tåbelige ting, så som hvorfor et
 >eller andet tåbeligt program påstår at deres server laver ulykker.
 >Det kan de jo ikke vide - der er man nødt til at spørge dem der har
 >lavet det tåbelige program.
 Måske har de hørt/set det før og kan afklare situationen ? 
 Hvordan vil du iøvrigt afgøre om et spørgsmål er tåbeligt - den der
 stiller det kan være i bedste overbevisning om at det er ganske ok at
 spørge om det. Men som supporter tager man sig måske til hovedet over
 det - men derfor svarer man alligevel - for guess what ? Det er s'gu
 det man får sine penge for...
 > http://www.google.com/
>
 >Så, nu har alle der har læst dette indlæg den samme viden som jeg
 >startede med.
 Det gider jeg slet ikke kommentere.
 >>Det er ikke et argument for IKKE at lave en FAQ/manual at flertallet
 >>er nogen skovle (og det ved jeg de er - jeg har immervæk arbejdet med
 >>support i en rum tid) til at åbne dem og læse.
 >
 >Det kan nu diskuteres.
 Nej, det mener jeg ikke at det kan !  For hvad er dit alternativ da ?
 >Men argumentet gik også mere på, at det ikke kan betale sig at skrive
 >en FAQ, når man kan tage en af dem der eksisterer, og smide i den
 >nærmeste kopimaskine.
 Øhm.. mener dit argument gik på at man kunne søge sig til
 informationen andetsteds end lige en manual eller en FAQ. Hvilket du
 også har ret i. Jeg mener bare ikke det er optimalt for kunden.
 >>Det er forbavsende så mange henvendelser der går i sig selv igen, på den konto.
 >
 >Hvis de er lige som de brugere jeg har været vandt til som supporter,
 >så skyldes det ikke at de rent faktisk har læst dokumentationen. Så
 >skyldes det, at de tænker "så kan det sg* også være ligemeget".
 Tjaeh... den slags kan man jo undersøge ved at give kunder rig
 lejlighed til at fortælle om de er blevet hjulpet eller ej - både ved
 at lave tilfredshedsundersøgelser samt web-feedback på enkeltsider og
 generelt. Min erfaring er at hvis man som kunde synes man skal brokke
 sig over noget der ikke er som det skal være, så er det de færreste
 der holder sig tilbage - hvis man så oveni gør det let for dem, er det
 ret sikkert at du får feedback.
 Kun hvis man laver den slags opfølgning - som iøvrigt er det mest
 minimale man kan slippe afsted med og samtidig kalde det "feedback"
 kan man drage nogen konklusioner om hvorvidt kunderne blev hjulpet.
 Mvh.
 Thomas
 P.S: Vi kan godt blive ved at diskutere, men jeg tror ikke vi bliver
 enige - og vi er ved at bevæge os OT   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Thomas Jensen (10-02-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Jensen | 
  Dato :  10-02-01 11:16 |  
  |  
 
            On Sat, 03 Feb 2001 10:37:33 GMT,
 den.gamle.ged@DETTESKALFJERNESmadnessstudio.dk (Thomas Jensen) wrote:
 >Mvh.
 >
 >Thomas
 >
 >
 >P.S: Vi kan godt blive ved at diskutere, men jeg tror ikke vi bliver
 >enige - og vi er ved at bevæge os OT   
Som en sjov fodnote kan jeg lige bemærke at TDC/Opasia/TD Internet
 (eller hvad fanden de nu hedder i dag *G*) lige har besluttet at
 voldpumpe Norton Personal Firewall ud til deres ADSL-kunder - det var
 vist de første 20.000 downloads der var gratis - og derefter kostede
 det 199,-
 Mvh.
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Moller Peders~ (31-01-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Moller Peders~ | 
  Dato :  31-01-01 13:15 |  
  |   
            In <957sae$1f1c$1@news.cybercity.dk> "Lasse Schmidt" <kawa@city.dk> writes:
 
 >Hej alle
 
 >Ja, min Norton gør det også i ny og næ. Men der undre mig er de sidste 4
 >cifre i hackerens IP-adresse. Jeg har fx netop haft et angreb hvor min
 >Norton fandt IP-adressen 172.138.91.200,4343
 >Men hvad betyder de 4343 ?. Er det en slags lokal adresse, eller har det
 >noget med subnetting at gøre ?.
 >Jeg har prøvet med ping og tracert, men findes der ikke et andet ultimativt
 >værktøj, som kan spore disse rø....... ?
 
 >Forleden spillede jeg Unreal Tournament på nettet. Her lykkedes mig
 >undtagelsesvis, at sporer synderen (som han påstår han ikke er). Det kom der
 >denne dialog ud af;
 
 Det er et kendt problem at Unreal Tournament faar nogle daarlige firewall
 til at rapportere angreb og Jesper Moensted har sikkert ret i 
 nedenstaaende. 
 Jeg vil anbefale at du laeser manualen til din firewall eller kontakter
 producenten for at faa hjaelpe til at forstaa programmet.
 
 /Martin
 
 
 
 
 > On Thu, Dec 28, 2000 at 02:46:18AM +0100, Lasse wrote:
 >>Jeg har netop spillet UT på WAN'en, hvor min Firewall kommer med følgende
 >meddelelse:
 >>
 >>Date: 28-12-00 Time: 01:16:59
 >>Rule "Default Block Bla Trojan" blocked (pentium-iii,1042).  Details:
 >>Inbound UDP packet
 >>Local address,service is (pentium-iii,1042)
 >>Remote address,service is (193.163.159.99,8888)
 >>Process name is "N/A"
 >>
 >>Det er forhåbentligt ikke hvad jeg tror eller hvad
 >??????????????????????????
 
 >Næh... ;)
 
 >   Server #3 / Opasia UT DeathMatch #1:
 >IP/Hostname(port): gamestest03.opasia.dk:8888
 
 >Den pakke er kommet fra vores UT-server, på den port som står i
 >serverlisten. Det er en ganske almindelig pakke med spil-data og har
 >intet med trojanske heste eller andet at gøre. Hvordan din firewall kan
 >få noget som helst interessant ud af den vil jeg ikke forsøge at
 >gøre mig klog på, men første tanke er tåbeligt software. Personlige
 >firewalls er noget hø og har ofte flere sikkerhedshuller end de hjælper
 >på. Hvis din maskine kører win9x er der alligevel ikke noget interessant
 >at komme efter - kun hvis du har installeret forskellige servere på
 >den...
 
 >/Jesper Mønsted
 >Opasia Games & Computer
 >TeleDanmark Internet
 
 >KLIP-------------------------------------------------------
 
 >Hva  mener du om det ?
 
 >KLIP--------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 >apollo14 <apollo14@dalnet.dk> skrev i en
 >nyhedsmeddelelse:957bq4$p12$1@news.inet.tele.dk...
 >> en der prøver at hacke din pc ikke andet, eller oxo laver han en portscan
 >> "Anders" <hackerduck@popx.dk> skrev i en meddelelse
 >> news:0DFd6.20360$l57.875782@news000.worldonline.dk...
 >> > Min norton begyndte at blinke og i logge kunne jeg se følg.
 >> >
 >> > Date: 30-01-01 Time: 18:24:17
 >> > Rule "Default Block Backdoor/SubSeven Trojan" blocked
 >(oemcomputer,27374).
 >> > Details:
 >> > Inbound TCP connection
 >> > Local address,service is (oemcomputer,27374)
 >> > Remote address,service is (128.211.163.121,4889)
 >> > Process name is "N/A"
 >> >
 >> > hvad betyder dette??
 >> >
 >> > Venligst Anders
 >> >
 >> >
 >>
 >>
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Basyrinus (03-02-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basyrinus | 
  Dato :  03-02-01 14:10 |  
  |  
 
            "Anders" skrev i en meddelelse
 > Min norton begyndte at blinke og i logge kunne jeg se følg.
 >
 > Date: 30-01-01 Time: 18:24:17
 > Rule "Default Block Backdoor/SubSeven Trojan" blocked (oemcomputer,27374).
 > Details:
 > Inbound TCP connection
 > Local address,service is (oemcomputer,27374)
 > Remote address,service is (128.211.163.121,4889)
 > Process name is "N/A"
 >
 > hvad betyder dette??
 At nogen sikkert har postscannet din computer.
 < http://www.dumbass.dk/hacking.htm>
--
 Basyrinus
 www.dumbass.dk
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |