/ Forside / Karriere / Penge / Økonomi / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Økonomi
#NavnPoint
Nordsted1 8234
ans 3763
dova 3605
refi 3378
Bille1948 3007
svendgive.. 2320
golfhouse 2300
Paulus1 1990
transor 1945
10  alka 1803
Marketing på nettet
Fra : Henrik Olesen


Dato : 09-03-02 12:32

Fra teknologisk side har udviklingen gjort at man kan indsamle diverse data
om forbrugeren vedr. dennes adfærd på nettet. Fx :

Man registrerer hvor tit en kvinde køber 'trusseindlæg/bind' og dermed
hvis hun ikke gør det længere at så må hun være gravid, og på den måde ændre
bannerne til reklamer for bleer i stedet for trusseindlæg/bind. (kun et
eksempel)

Hvis vi prøver at glemme selve lovgivningen på området. Kan I så henvise til
nogle websites/artikler der beskriver denne problemstilling. Altså om
hvordan man har forsøgt at tilpasse Direct marketing fra netop i forbindelse
med den teknologiske udvikling. Evt. hvilke teoretiske modeller der passer
ind.

Hvis vi så ved at man via lovgivning ikke bare kan misbruge forbrugerens
oplysninger. Hvordan håndterer virksomhederne dette? Hvordan og hvilke
oplysninger bruger man ud fra forbrugerens adfærd til at benytte direct
marketing?

Kan I henvise til relevante websites, artikler eller litteratur?

Håber der er nogen der vil hjælpe. idéer og kommentare vil jeg også blive
glad for :)

/Henrik

------> End <------

www.startfirma.dk <--- for alle iværksættere og nystartede GRATIS !





 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177438
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408039
Brugere : 218879

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste