Sai baba's adresse...
Fra : Pedersen's

Dato : 13-02-02 19:00

Er der en der lige kan slynge adressen til Sai baba ud.....
Det kunne jo være sjovt at prøve at skrive til ham.

Morten

Fra : Michael

Dato : 15-02-02 02:26

"Pedersen's" <bse28410@*.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en der lige kan slynge adressen til Sai baba ud.....
> Det kunne jo være sjovt at prøve at skrive til ham.
>
> Morten

Ja!!!...Det har du ret i...Jeg fandt denne her, men for at være ærlig gad
jeg ikke pløje det hele igennem, så om der er mulighed for at skrive til ham
ved jeg ikke...(Tvivler dog..)..
Here goes.. http://www.askbaba.net/saibabagita/

/Mik...

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 15-02-02 15:01

Opfordring !

Lad dog den mand dø i sit eget lort. Så i ikke udsendelsen " forført "
i Dr-tv1. Helt ærlig - hvad vil i dog skrive til ham for ? - I er
vel ikke så naive at tro at I får noget som helst tilbage fra den
svindler , andet end et kraftigt fordrejet billede af hans
organisation.

Stakler - glem ham

St. Clair

Fra : Vince

Dato : 15-02-02 15:44

Jeg så ikke det program. Bliver det genudsendt.Ved nogen det?

--
De bedste hilsner

Vince

Fra : Achton N.

Dato : 16-02-02 00:39

"Carsten Sinclair" <ufo@telefona.dk> wrote in

> [...]
> vel ikke så naive at tro at I får noget som helst tilbage fra den
> svindler , andet end et kraftigt fordrejet billede af hans

Jeg er ked af at blande mig i dit verdensbillede, men mon ikke _du_ er
staklen? Mon ikke _du_ en den, der lader dig forføre? Hvis alle drog deres
konklusioner ud fra mediernes forskruede fremstilling af vores planet (hvad
mange ofte gør, desværre), ville vi ikke være langt fra et sandt inferno af
had, misundelse, mistro og fordømmelser ( - nogle vil hævde at det rent
faktisk er sådan, det forholder sig i disse år). I stedet for straks at
udlede, at Sai Baba er et menneske, der mishandler og skader børn og voksne
på forskellig vis, så prøv at undersøg sagen selv. Vi skal ikke blindt
stole på, hvad andre fortæller os. Faktisk bør vi ALTID bygge vore
beslutninger på EGNE erfaringer.
   Nu siger du måske, at du da ikke har tænkt dig at tage ned og snakke
med de børn, der mener sig forulempet af manden, bare for at modbevise et
TV-program. Det var heller ikke min tanke. Tag i stedet hellere ned for at
snakke med ham selv. Hvis det lyder lidt for "langt ude", så overvej at
tale med nogen, der rent faktisk HAR mødt ham. Administratoren af selvet.dk
- Axel Kristensen - har f.eks. besøgt ham adskillige gange og skrevet tre
bøger om det, med en journalistisk indfaldsvinkel
(http://hjem.get2net.dk/brahman/). Læsning, der er værd at kende til, inden
du straks slutter dig til den negative spænding, der allerede eksisterer
omkring Sai Baba.
   Eller har du ellerede mødt ham? I så fald ville dine ord have
betydelig mere vægt bag sig.

   Jeg har ikke mødt Sai Baba. Og jeg har ikke set programmet om ham. Men
uanset, om beskyldningerne er sande eller ej, bør denne omtale imødegås med
kærlighed. Kærlighed, hvis han er en mester, der søger at sprede kærlighed
og lys overalt hvor han kan. Og kærlighed, selvom han er en sjæl på afveje,
der - i god tro eller ej - har misforstået måden, hvorpå man inspirerer
andre til at opsøge deres egen sandhed.

   Blot en tanke - et resultat af MIN SANDHED.

   Namaste,
   Achton.

Fra : Carsten Sinclair

Dato : 16-02-02 15:47

Det var faktisk min mening ikke at komme med kommentarer til dette
indlæg - men alligevel --

Efter at have set det omtalte program kan jeg ikke være i tvivl - Sai
Baba er en svindler.

Både omkring fremvisning af vibuti og alt det andet gejl. Massehysteri
er hvad det drejer sig om, og dertil at en stor del af det politiske
jet-set i Indien er indvolveret i det økonomiske aspekt af sagen.
Derfor bliver der ikke iværksat en undersøgelse af ham i Indien

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad Pedersen havde tænkt sig at skrive om
til Sai Baba - så jeg har måske forhastet mig - man kunne jo
forestille sig at man udbad sig et initieringsmøde med alt hvad det
indebar - for derigennem at få Sai Baba afsløret - hvad ved jeg !

Men guruen har aldrig vakt noget i mig - jeg har jo min helt egen
personlige guru - og ham kommer ingen til at stå i vejen for.

St. Clair

Fra : Arcana

Dato : 20-02-02 08:47

> Både omkring fremvisning af vibuti og alt det andet gejl. Massehysteri
> er hvad det drejer sig om, og dertil at en stor del af det politiske
> jet-set i Indien er indvolveret i det økonomiske aspekt af sagen.

En af mine venners far er professionel tryllekunstner, og besøgte SB i
Indien. Han kunne ikke få en audiens (han ville gerne snakke med ham om de
tricks, han helt tydeligt laver), men det fik han aldeles omgående, da han
selv begyndte at trylle "vibhuti" frem, hvilket fik en del af de
tilstedeværende indere til at bøje sig for ham og tilbede ham.
Sai Baba kunne jo ikke andet end at indrømme at det var tricks, og sagde, at
det var nødvendigt for at stille masserne tilfredse.

Hehe...

/arcana

Fra : Bjarne Krog

Dato : 20-02-02 10:29

On Wed, 20 Feb 2002 08:47:20 +0100, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
wrote:

> [...]
>Sai Baba kunne jo ikke andet end at indrømme at det var tricks, og sagde, at
>det var nødvendigt for at stille masserne tilfredse.

Det er næsten det samme som man kunne se i filmen på DR2 forleden
"magnatisøren", netop at der er nogle der skal fuppes for at de bliver
raske osv.
---
Helbredende hilsner fra
Akupunktør Bjarne Krog http://www.blivrask.dk
Søger du en akupunktør så kik her http://www.akupunktoerer.dk/

Fra : Bjarne Krog

Dato : 17-02-02 23:44

On Fri, 15 Feb 2002 23:39:12 +0000 (UTC), "Achton N."
<achton@heaven.dk> wrote:

> [...]
>der - i god tro eller ej - har misforstået måden, hvorpå man inspirerer

Det er da flot at du kan kalde Carsten Sinclair for at være staklen,
hvis du havde set den omtalte udsendelse ville du heller ikke være i
tvivl, Håber ikke du tror jeg prøver at "køre på dig", men jeg har
været "amatør tryllekunstner" og ved hvor nemt det er at "føre folk
bag lyset" og få folk til at kikke et sted hen, og samtidig gøre klar
til at fremtrylle noget i den anden hånd.
Det var det der var det mest håndgribelige i udsendelsen, det med
pædofili tendenserne han skulle have, er faktiskt ret lige gyldigt for
mig, (selv om jeg tager skarpt afstand fra deres form for grisseri )
og det er også her at man kun kan blive overbevist hvis man tror på
journalisterne, og deres opsætning, men derimod var der INGEN tvivl om
at resten er svindel.
Jeg har altid set op til Sai Baba, og er blevent ført bag lyset som
alle andre, og er meget skuffet over at finde ud af at han "bare" er
en svindler. ØV... men det er ikke til at komme uden om.

>    Blot en tanke - et resultat af MIN SANDHED.
>
>    Namaste,
>    Achton.

---

Fra : Ole Nielsby

Dato : 18-02-02 17:46

Bjarne Krog <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> skrev:

> Jeg har altid set op til Sai Baba, og er blevent ført bag lyset som
> alle andre, og er meget skuffet over at finde ud af at han "bare" er
> en svindler. ØV... men det er ikke til at komme uden om.

Af nysgerrighed: hvad fik dig til at se op til manden?

Hans budskaber?
Hans personlige udstråling?
Hans tryllerier?
Påvirkning fra andre disciple?

Jeg har kendt et par Sai Baba-disciple engang i 80'erne og havde
mildt sagt svært ved at forstå dem - alle indvendinger og spørgsmål
til deres tro blev afvist med en bedrevidende overbærenhed, med
antydninger om at jeg var miljøskadet og ude af stand til at fatte
livets åndelige dimensioner fordi jeg havde læst naturvidenskab.

Det virkede som et skjold de havde taget på sig, som når børn
leger at de er udødelige.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Bjarne Krog

Dato : 18-02-02 22:17

On Mon, 18 Feb 2002 17:46:00 +0100, "Ole Nielsby"
<ole.nielsby@snailmail.dk> wrote:

>Af nysgerrighed: hvad fik dig til at se op til manden?
>

>Hans budskaber?
kender dem egentlig ikke (dumme mig )
>Hans personlige udstråling?

Ja faktisk

>Hans tryllerier?

Ja , jeg troede på det var ægte det der med asken, og var lidt i tvivl
ang. smykkerne.

>Påvirkning fra andre disciple?

Kender ingen af dem, kun filk som har været nede og se ham.

Ja Ole jeg har nok været naiv, men kan dog indrømme det

---

Fra : oscar

Dato : 19-02-02 00:32

Vi har vel alle brug for, at tro på noget godt her i denne mærkværdige
verden. Se blot på kommunisterne. De menige ville have noget at tro på, og
de kæmpede derfor ubevidst imod afsløringen. Først da muren faldt, stoppede
kampen. Lederne var vel næsten alle korrupte? Jeg tror ikke, at det var
dumhed alene, der fik Hans Kirk, Hans Scherfig, Carl Madsen og andre til at
kæmpe, nærmere en stor forargelse over samfundstilstanden.
I dag kan man se det samme ske blot på andre måder.
Det må være en såre menneskelig tendens, der her er tale om.
Tal ikke om religion!-

Oscar

Fra : Ole Nielsby

Dato : 19-02-02 00:55

Bjarne Krog <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> skrev:

> kender dem egentlig ikke (dumme mig )
>
> Ja faktisk

Underligt så forskelligt vi oplever folk. På de filmklip jeg har set af
ham, så jeg en forkælet selvglad mors dreng. Men der må jo være
et eller andet der får folk til at "forelske" sig i ham.

"Forelskelse" skal ikke her forstås seksuelt, jeg mener bare den
tilstand at man projicerer alt det gode man længes efter, over i en
anden person - og gerne én der er tilpas fjern og uopnåelig til at
man aldrig får vedkommendes prutter i næsen, sml. Don Quixote
og hans Dulcinea... om guruen har udnyttet det til at skaffe sig
ynglingesex, er uvedkommende for den her diskussion.

Men manden må jo have ramt nogle arketyper med sin performance...

> Ja , jeg troede på det var ægte det der med asken, og var lidt i
> tvivl ang. smykkerne.

Nu kender jeg ikke hans tricks i detaljer, de har aldrig interesseret mig.
Historien rummer uendelig mange fortilfælde; her er ét af de sjove:

<citat>
.... nemlig Poppo, en strålende begavet og from mand med en
enestående lærdom. Da danskerne holdt ting ved den havn der
har navn efter sine store ismængder, forsøgte han at tale dem
fra at dyrke deres afgudstempler, og da det ikke lykkedes med
ord, gav han dem et uimodsigeligt tegn, der til fulde beviste hans
ord - et åbenlyst helligt mirakel der udbredte troen på den rette
lære.
Han spurgte dem nemlig om de ville rette sig efter hans
advarsler hvis de fik at se at hans hånd kunne røre glødende jern
uden at tage skade. Og da de alle svarede at i så fald ville de helt
sikkert adlyde, gav han ordre om at en hvidglødende jernplade
formet som en handske skulle bringes frem. Den stak han armen
ind i, lige til albuen, hvorefter han frygtløst bar den rundt i hele
forsamlingen for til sidst at lade den falde for fødderne af kongen.
Derpå fremviste han sin højre hånd, der til alles ærbødige forundring
ikke havde taget nogen som helst skade og havde bevaret samme
farve og det samme friske udseende som før. Med dette forunderlige
syn vandt han de ellers så ubøjelige danskere for sin sag, og på den
måde blev faren ikke en hindring for hans advarsler, men et bevis
for deres sandhed. Ja, med sin urokkelige vilje og dødsforagt
overvandt han naturen selv. Og med dette berømmelige mirakel
opnåede han at den fremmede religions ånd slog rod i vort folk...
<citat slut>
(Saxo: Danmarks historie, v/Peter Zeeberg)

Jeg holder nok aldrig op med at undre mig over hvorfor tryllekunster
kan få folk i store mængder til at kaste fornuften bort. Men sted tror
jeg det bunder i dødsfrygt. "Miraklerne" udgiver sig for at være brud
på de naturlove der siger at alt kød må ældes og dø. Og folk der lever
et utilfredsstillende liv, sælger åbenbart gladeligt deres fornuft for at få
et håb om et liv i det hinsides.

Er det hen i vejret, eller rammer det noget?

> Ja Ole jeg har nok været naiv, men kan dog indrømme det

Det er ikke noget at være flov over - som det fremgår af Saxo-citatet
og andre historiske kilder, er hele folkeslag plumpet i, igen og igen.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : P.N.

Dato : 25-02-02 08:32

"Bjarne Krog" <b.krogFJERNDETTE@get2net.dk> wrote in message
> [...]

Bla andet det at han byggede hospitaler, plejehjem, med mere

> kender dem egentlig ikke (dumme mig )
>
> Ja faktisk

Hans tryllerier er for mig helt uvæsentlige, men han er jo ikke den eneste
der laver den slags, bare tag den katolske kirke og deres såkaldte mirakler.
Og fordi den katolske kirke laver lidt fupmirakler nedlægger man den jo
ikke.

> Ja Ole jeg har nok været naiv, men kan dog indrømme det

Jeg har besøgt Sai Baba og har oplevet en ernorm indre transformation af mit
indre og min karakter, Og disse gaver sætter jeg meget stor pris på. At folk
går så højt op i nogle tryllerier og noget påstået homosex, det fatter jeg
ikke. Men det må være fordi de aldrig har mødt ham. Jeg har rejst over det
meste af verden, og besøgt guruer og tibetanske Lamaer, healere osv.
Men Sai Baba er uden tvivl den største jeg har mødt. Og hvad andre mener om
ham, er for mig fuldstændigt ligegyldigt.
Jeg kan kun tale ud fra de oplevelser jeg har haft med ham, og de overgik
alt hvad jeg oplevet noget andetsteds i verden.
MVH P.N.

www.onnova.com

Fra : R.N.

Dato : 25-02-02 09:59

"P.N." skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan kun tale ud fra de oplevelser jeg har haft med ham, og de overgik
> alt hvad jeg oplevet noget andetsteds i verden.

Jeg kender een der har besøgt ham to gange. Hun så ham materialisere en grøn
sten ud af ingenting, hun blev ligesom du fyldt med en indre livskraft, der
overgik alt, hvad hun havde oplevet før, og syntes den første gang var så
stor
og berigende en oplevelse at hun simpelthen måtte derover en gang igen.

Det kom hun så og med samme resultat.

Jeg kender en anden som var der for 2 år siden, og hendes resultat var
præcis det samme.

Hende der var der to gange, boede på hans ashram i 14 dage hver gang.
Hvorfor mon hun ikke så noget af alt det møg, der bliver fortalt om ham?

Med venlig hilsen elena@io.dk

Fra : P.N.

Dato : 25-02-02 10:26

"R.N." <elena@io.dk> wrote in message

> Hende der var der to gange, boede på hans ashram i 14 dage hver gang.
> Hvorfor mon hun ikke så noget af alt det møg, der bliver fortalt om ham?
>
> Med venlig hilsen elena@io.dk

Jamen det ved jeg ikke, Men du har måske svaret ?. Jeg har iøvrigt aldrig
set ham materialisere noget som helst. Og jeg er ret ligeglad de der
mirakler, dem kan jeg ikke bruge til noget, da jeg er mere interesseret i
åndelig udvikling.
MVH Poul

Fra : Ole Nielsby

Dato : 25-02-02 18:53

R.N. <elena@io.dk> skrev:

> Hende der var der to gange, boede på hans ashram i 14 dage hver gang.
> Hvorfor mon hun ikke så noget af alt det møg, der bliver fortalt om ham?

Af samme grund som de danske kommunister der besøgte Rusland under
Sovjettiden, aldrig lugtede korruption eller miljøsvineri. De vendte aldrig
næsen derhen hvor det fandtes. Hvis de tilfældigvis faldt over det,
opdigtede
de på stedet en undskyldning. Socialismen kunne jo aldrig blive perfekt så
længe det onde imperialistiske USA saboterede den.

Af samme grund som min nevø aldrig gennemskuede at "julemanden"
var hans egen far. Han glædede sig en måned i forvejen og var alt for
imponeret af skægget og sækken med gaver til at fatte mistanke.

En sommerdag gik han på opdagelse i garderobeskabet og fandt dragten.
Men det rokkede ikke hans tro. Han løb han ud i køkkenet og råbte: "mor,
mor, julemanden har glemt sit tøj."

Salige er de enfoldige i troen.

ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : P.N.

Dato : 25-02-02 21:41

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@snailmail.dk> wrote in message

> [...]
> mor, julemanden har glemt sit tøj."
>
> Salige er de enfoldige i troen.
>
> ON/***Fjern sneglen fra min svaradresse***

Ja men jeg er da glad for at du ikke osse kom med trusler.
P.N.

Fra : Bjarne Krog

Dato : 26-02-02 22:50

On Mon, 25 Feb 2002 21:40:59 +0100, "P.N." <pip160@hotmail.com> wrote:

>Ja men jeg er da glad for at du ikke osse kom med trusler.
>P.N.

Hvem har da kommet med trusler ??
---

Fra : P.N.

Dato : 26-02-02 23:18

> Hvem har da kommet med trusler ??

Det var ment ironisk.
P.N.
--
A people who are not convinced of their
uniqueness and value will perish

Mass poverty is the price poor people in resource rich countries
pay so that 6% of the the world's population may consume
over half the world's wealth.
=Bah Hum Bug

Fra : Arcana

Dato : 22-03-02 03:06

"Carsten Sinclair" <ufo@telefona.dk> skrev i en meddelelse

> Stakler - glem ham

Min pap-nevø har lige besøgt ham i Indien, og render rundt med himmelvendte
sveskestene og synger små, muntre melodistumper. Der MÅ vel være ET eller
andet ved manden...

--
@