/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
opfølgning på scrollbar
Fra : dommi
Vist : 508 gange
40 point
Dato : 03-02-07 08:47

Tusind tak for den foreløbige hjælp, men kan bare ikke helt få det til at virke. Fandt vejledningen inde på : http://www.smartwebby.com/Flash/text_scrollers.asp.
Og det var jo fint, kunne også delvist få det til at virke.
Men min lange tekst ( A4) vises på hele siden og jeg kan kun rulle 4 trin ned.
Har jeg placeret teksten forkert, eller hvordan????eller en anden lille detalje???

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 03-02-07 12:48

Hvis det er A4 ! Har du ikke tænkt på Flashpaper http://www.adobe.com/products/flashpaper/ Skaber en *.swf fil af dit doc. eller text

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-02-07 16:02

Hvilken version af flash bruger du ?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 03-02-07 16:56

Hvis du bruger Flash 8 - så har du det hele indbygget - du gør følgende:

1. Lav et dynamisk textfelt i den størrelse du skal bruge det og giv det instance navnet myText
og vælg multiline i properties (står som regel til single line).

2. Gå i Components og træk UISrollBar ind til din textbox så den holder overkant.

3. marker UISrollBar og gå op i menulinien under Window og vælg Component Inspector og her vælger du fanebladet Parameters og ud for _targetsInstance skriver du myText

4. Når dette er gjort kopierer du din tekst ind i det dynamiske textfelt ved hjælp af TextTool.

Så virker det med den størrelse tekstfelt du ønsker og du kan scrolle teksten.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : dommi

Dato : 04-02-07 14:56

Tak for svaret bentjuul.
Det var virkelig noget mere smart tunsind tak. Problemet er bare stadig at tekstlængenden bevæger sig ud for mit "papir" Det er 2 sider A4 der skal vises på et udsnit der er 750x350.
Måske der er nemmere at se eksempel på det http://www.solidvision.dk/camba/# - under cv-menuen
altså det dynamic textfelt jeg laver er jo længere end den der skal vises.
Håber du forstår hva jeg vil frem til

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-02-07 15:32

Jeg er altså ikke helt med hvad du mener - når jeg ser på på cv er det dynamiske textfelt samme højde som billedet th., og det hele står rigtigt - iøvrigt et rigtig pænt design.

Men du har et problem med din html side, idet du embedder din flash forkert. Der er en stiplet ramme rundt om din flash når du peger på den og der kommer så en en boks hvor der står
"Klik for at aktivere og bruge dette objekt"

Det kan du løse ved at følge denne guide http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=834

//bentjuul