/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Min site bliver forkert
Fra : HenrikBo
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 28-01-07 21:18

Hej Mine site, bliver forkert i teksten når man gør ruden mindre i windows. Vi nogen hvordan jeg låser den fast ?

Jeg bruger frontpage 03

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-07 21:32

Du fastlåser sidestørrelsen eller laver det hele i tabeller (f.eks. 3 kolonner hvor du sætter fixed bredde på den midterste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-07 21:46

Jeg bruger ofte den metode, at jeg indsætter en centreret tabel hvis bredde jeg tilpasser efter normal visning og det kunne f. eks være en bredde 650 pixels da den så vil være synlig i de fleste skærmopløsninger.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 28-01-07 22:36

Jeg har gjort den inde i celler hvor jeg anger højde og bredde, er det der eller i tabeller ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-01-07 22:38

el celle er en enkelt del af en tabel

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-07 23:16

Nemli'
Egentlig er det jo smart når man kan sætte det op i procenter så det tilpasser sig visningen, men det kræver jo så at teksten skal opsættes uden meget formatering fordi den ellers vil blive forskubbet og i særdeleshed hvis teksten er forklaring til billeder.

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 07-03-07 10:07

Tak for svaret hcma.