/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Film om til flash
Fra : anetteogjesper
Vist : 717 gange
15 point
Dato : 25-01-07 13:52

Hej

Jeg har en film liggende her:
http://5xx.dk/flash/

Og jeg ville gerne have lavet denne om til en flash:
Spar_GulPris.mpg
og
Gul_Pris_Final.mov

Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Georg2000

Dato : 25-01-07 14:33

Er det fordi du ikke selv har Flash installeret? For ellers kan du bare importere videoen i Flash og gemme som fla eller swf

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-07 14:48

Øhhh jeg er desværre ikke helt med, hvordan gør jeg det du skriver?

Kommentar
Fra : Georg2000

Dato : 25-01-07 14:58

Du åbner flash, og åbner et nyt flashdokument (Crtl+N)
Under: File>Import>Import Video... finder du frem til den video du vil importere.
Når du har klikket dig igennem import valgmulighederne, renderer Flash din video og du kan gemme den som swf (shock wave flash)
Den fil kan du så bruge på din webside el lign.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-07 15:23

Jeg er ikke helt sikker på jeg har et flash program... hvor kan jeg evt. få det og hvad hedder det?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-01-07 15:54

Du skal bruge Flash 8 som du kan hente her og prøve gratis i 30 dage - http://www.adobe.com/uk/products/flash/flashpro/ og så følger du bare Georg2000's glimrende vejledning. Det er meget enkelt at lave.

Du kan også købe programmet direkte her https://store2.adobe.com/cfusion/store/html/index.cfm?store=OLS-DK& det koster kr. 6487,50

Du skal bare huske at hvis der skal linkes videre til Spar så gør du også det inde i flash, men det kan både Georg2000 og jeg hjælpe dig med, når du er nået så langt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-07 16:30

Ja, det er jo lidt spicy i prisen...

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-07 17:32

Nu har jeg downloaded Flash 8, men hvordan får jeg den film til at blive flash, kan ikke overskue det...

Kommentar
Fra : Georg2000

Dato : 25-01-07 18:02

Jeg synes næste ikke jeg kan forklare det enklere end jeg gjorde før:
Du åbner flash, og åbner et nyt flashdokument (Crtl+N)
Under: File>Import>Import Video... finder du frem til den video du vil importere.
Når du har klikket dig igennem import valgmulighederne, renderer Flash din video og du kan gemme den som swf (shock wave flash)

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 25-01-07 21:39

Hvad mener de med deployment? Hvad skal jeg vælge der og derefter?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-01-07 22:44

Du skal vælge Embed vidio in SWF and play in timeline og trykke Next

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 15 point
Dato : 26-01-07 00:28

Jeg fik lige lidt tid, så jeg har lavet en prøve til dig her http://bentjuul.bsjh.dk/kandu/gul_mov/ og bemærk jeg har lagt et link til Spar i Flash, så hvis du trykker på filmen vil du komme til Spars webside.

På html siden kan du også se hvordan du skal embedde swf'en på din side, jeg tror jeg har skrevet det før i et af dine spørgsmål. Følger du denne opskrift så kan du undgå en ramme omkring swf'en og en tekst der beder dig at aktivere objectet.

PS. jeg har brugt denne Gul_Pris_Final.mov

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-01-07 12:07

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-01-07 12:21

Jeg har lige oplevet en fejl... Når jeg skal hente filen ned skriver den:
! E:\Frank\power\jan 25 2007\flash\gul_mov.zip: Unexpected end of archive

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-07 12:56

Der er ingen fejl på min side, men det kan være din browseropsætning, men prøv at højreklik på linket og vælg Gem destination som...

Hjælper det ikke kan jeg sende den til dig via cloe.dk

//bentjuul

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-01-07 14:49

Hej

Så fik jeg det til at virke tak

Undrer mig dog over filmen kører to gange.. Jeg kører den i powerpoint og kan ikke forstå den kører dobbelt?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-07 14:59

Jeg kender dog ikke meget til Powerpoint, men skal den kun køre 1 gang ? hvis ja så skal vi lige have sat den op til det.

Lige nu kører den uendeligt på nettet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-01-07 19:26

Hej

Det ville være lækkert hvis du kunne rette den

Du kan bare sende den til mig på diverse@os.dk

Med venlig hilsen
Anette