/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Hjælp til Tæller som er valid.
Fra : Fåreklipperen
Vist : 579 gange
20 point
Dato : 21-01-07 18:42

Hej Igen

Jeg er ved at blive sindsyg jeg kan sagtens finde alverdens flotte hitcountere, men tror i, de vil validere korrekt... nej nej så nemt skal det ikke være, er der nogen som har en tæller som er valid XHTML 1.1 så vil jeg blive en meget glad mand.

Fåreklipperen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-01-07 23:39

validere korrekt ??
Måske fordi at det er på tværs af domæner !

Har du webhotel.
Jeg har ikke fået sat mig så meget ind i XHTML

Men du kan da få en i PHP.

Mvh. Jørgen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 22-01-07 07:57

Som natmaden siger: PHP ...og XHTML delen kan du bare rette til

http://www.netexplorer.dk/PHP_TUTORIAL/php-06.php

..eller i ASP http://www.asp101.com/samples/counter.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 22-01-07 13:56

Tak for svaret molokyle. som altid er du på pletten hehehe.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-01-07 14:48

Taaaark ...jeg ka' næsten ik' få luft

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-01-07 05:18

ja så beholder jeg da min

du kan både bruge PHP og ASP på one.com

Tak for http://www.netexplorer.dk/ molo den kendte jeg ikke.
Du kan lige får denne som en bytter

htmlPlayground
XHTML+CSS REFERENCE BY EXAMPLE beta 0.3

http://htmlplayground.com/
Læg mærke til at det markerede i koden i nederste boks i midten,
uddybes i venstre boks, og at der også kan benyttes copy/paste med egen kode.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 09:21

Tak natmaden, men jeg ved nu ikke hvor brugbar siden er ...for mig

Jeg klikkede på første eksempel: a (anchor markøren)

..og fik denne meddelse efter validering:
Citat
I was not able to extract a character encoding labeling from any of the valid sources for such information. Without encoding information it is impossible to reliably validate the document. I'm falling back to the "UTF-8" encoding and will attempt to perform the validation, but this is likely to fail for all non-trivial documents.

Read the FAQ entry on character encoding for more details and pointers on how to fix this problem with your document.

Note: The Validator XML support has some limitations.

This Page Is Tentatively Valid XHTML 1.0 Transitional

The uploaded document "C:\Documents and Settings\XXXXXX\Dokumenter\testa.html" was checked and found to be tentatively valid XHTML 1.0 Transitional. This means that with the use of some fallback or override mechanism, we successfully performed a formal validation using an SGML or XML Parser. In other words, the document would validate as XHTML 1.0 Transitional if you changed the markup to match the changes we have performed automatically, but it will not be valid until you make these changes.

Dvs. man skal på forhånd være klar over hvorledes man angiver et karaktersæt. Man kan sige at det jo også kun er anchor XHTML markøren som er interessant, men så forstår jeg ikke man benytter en parameter under udfasning (deprecated); target="_blank" i eksemplet. Target er helt og aldeles udgået af XHTML 1.0 med strict DTD og findes i ingen af XHTML 1.1 DTD'erne.
Til gengæld har man ikke illustreret en anden meget brugbar parameter i anchor markører, nemlig title="LINK TITEL" som virker som alt="BILLED TITEL" i image markøren ved at give en lille informationsbox ved mouseover, som kan uddybe hvad linket henviser til.

I strict DTD vil dokumentet desuden give en anden validerings fejl. Der SKAL findes et blokelement i dokumentets krop (<body> .. </body> sektionen). Anchor er som bekendt en inline markør. Dvs. den skal som minimum omgives af en <div> .. </div> i det viste eksempel.

Til slut skal CSS angives som externt stylesheet i XHTML, hvis man vil validere dette hos w3.org: http://jigsaw.w3.org/css-validator/
Ellers vil det indlejrede stylesheetes give denne fejl:
Citat
W3C CSS Validator Results for file://localhost/TextArea
Sorry! We found the following errors
URI : file://localhost/TextArea
1 Lexical error at line 1, column 3. Encountered: "D" (68), after : "<!"

No style sheet found

Er man en nørd? ..så er man en nørd

</MOLOKYLE>