/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Vurdering af site
Fra : Fåreklipperen
Vist : 664 gange
20 point
Dato : 19-01-07 16:28

Hej venner

jeg ved ikke helt om det lige er i dette forum dette emne skal tages op men, jeg vil gerne have nogle kommentarer til mit layout på min forside der er ingen links der virker for de andre under sider er ikke lavet endnu, ved ikke rigtigt om det skal se sådan her ud...men smid en kommentar hvis du gider

http://faareklip.dk/2007.index.html

hilsen Fåreklipperen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-01-07 16:34

Tjo, ikke dårligt. Men jeg er så også til mørke nuancer. I hvilket program har du lavet det??

Man kunne også drejen den hen i lyse nuancer mht. uldens farve.(?)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-01-07 16:35

Du må håbe at dine kunder har gode øjne, for det er lidt svæt at læse den hvide tekst på den mørkegrå baggrund, her hos mig altså.
Set med Mozilla Firefox på en 19" skærm med opløsning på 1024 X 768

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-01-07 16:35

En side i sort duer ikke, det er en negativ fremtoning.
Siden er dyster ikke venlig i layout.
En ommer.

Kommentar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 19-01-07 16:36

Hej
jeg har lavet det meste i Dreamveawer8 og lidt i Photoshop, men jeg kan se der mangler et billide på forsiden

Kommentar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 19-01-07 16:37

ja jeg tænkte det nok det med mørke farver er ikke så smart vel...nå må på den igen med andre farver hvad med selve opstillingen/layoutet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-01-07 16:45

opstillingen/layoutet er flot... efter min mening. Menubaren kunne måske være bedre "sluttet" af. Evt. som de runde hjørner du bruger på siden i forvejen.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 19-01-07 16:52

Jeg syntes den er flot, og jeg ikke nogen problemer med og se hvad der står.

Så kun positive ord fra min side.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 19-01-07 17:27

Fåreklipperen -> Validerer korrekt !

Rart at se, nogen kan deres håndværk

..men bare vent. Det skal såmen nok også snige sig ind på dig .... HTML 5.0 & CSS3

a.) http://www.456bereastreet.com/archive/200701/elements_and_attributes_in_html_5/

b.) http://www.w3.org/2002/08/qh-d11-p1.htm#valid

..ud over farverne ..som kan være svære at skelne for svagtseende, så kunne du 'måske' få glæde af, at læse lidt om WAI?

1.) http://www.w3.org/WAI/
2.) http://alistapart.com/articles/saveaccessibility

..og så er der altid søgemaskinerne at tage højde for. Metadata er ikke alt

Vigtigst og mest relevant tekst bør placeres først i koden ...IKKE menu'er, overskrift-staffage ..und so weiter...!

Dvs. tilstræb med CSS positionering at flytte tekst-indholdet der skal kunne søges på, så 'højt op' på siden som muligt evt. vha. en 'cointaner' klasse i en <div>. Rediger så andet indhold på plads 'længere nede' i koden med absolut positionering, ligeledes vha. <div>'s

Stort arbejde ...jeg ved det godt

Best regards ...and happy coding </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Fåreklipperen

Dato : 19-01-07 18:17

Tak for svaret molokyle. og tak for de links som du smed med op

Fåreklipperen