/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Dukketøj - sy, hækl og strik
Fra : Camillasmoster
Vist : 16782 gange
200 point
Dato : 18-01-07 10:38

Jeg leder højt og lavt efter især symønstre til en dukke, der hedder Baby Love - Victoria.

Hun måler 46 cm og har blød krop og resten er plastik.

Har fået at vide, at hun meget ligner dukken Annabell.

Og jeg har kikket på www.rokken.dk, som har masser af strikket tøj til Baby Born, som kun er 42 cm.

De kan bruges, men symønstre skal jo helst passe.

'Jeg vil vente ved symaskinen, på jert svar'

MosterHanne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-07 10:48

Øhh ka du ikke bare lægge en cm til i størrelserne??
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 11:16

Du må da bare strikke tøjet først, lad være med at sy det sammen, lægge fem cm til og vupti, så

har du mønster til at sy efter

Eller bruge denne opskrift til en dukke på 40-45 cm, igen strikke først

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=0&&d_id=12&&lang=no

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 11:18

Kan da også være du lige skulle smutte en tur omkring biblioteket, de har garanteret noget du kan bruge

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-07 11:41

Joh, såmænd.

Men det kunne jo være, at nogen lå inde med nogle gode sager, æ' ou'.....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-07 12:17

jeg plejer at gøre det omvendt.
hækler efter symønstre. de passer altid.
det omvendte må vel osse ku la sige gøre, især med din viden og opfindsomhed i baghovedet.
altså finde et hæklet stk. tøj og så kopiere det.
på loftet har jeg kanskiesens en bog, men a sæijer dæ, der er brøleme koldt deroppe, såeeeh....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-07 12:40

under min heftige søgning, faldt jeg over denne http://www.doddiesdolls.com/
kender du den?
suk, hvor er de dejlige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 12:47

aase, sikke nogle skønne dukker Min datter har mange porcelænsdukker, de er bare så flotte

Jeg er nu også blevet forelsket i ham her http://shop.buildabear.dk/products/productinfo.aspx?productid=3447&MenuItemID=103 men også mange af de andre bamser er bare så skønne, at det nok ender med at jeg bliver nød til at købe en.

Jeg har faktisk været inde i forretningen hele to gange, bare for at kikke på, jeg er ikke blevet fristet tilstrækkelig til at købe ham, for det tager ca tre timer at komme igennem køen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-07 13:28

Aase - hold da op, et udtryk de dukker har!

De har taget et aftryk af et rigtigt barn

Tøjet er til min grandniece Victoria, som får dukken 'Victoria' af sin oldemor.

Så nu tegner jeg alså hendes nattøj af og bruger det som grundmønster - til bla. et sæt med cowboybukser og jakke - med alle lommer og stikninger, gylp med lynlås, og je' ska' gi' dai!

Nordsted - nui, hvor er de bamser søje!
Jeg gav Victoria en isbjørnemor med unge i barselsgave.

Køen i Build a Bear? Du goest de stod på nakken af hinanden i sidste uge!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 13:52

Hvor er du dog kreativ camillasmosterhanneglad, at sy gylp/lynlås i sådan noget småskidt er da næsten ikke til??

Når du først har grundmønsteret kan du jo sy hva som helst, morgenkåbe, joggingtøj, osv, smart
rigtig god arbejdslyst

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-07 13:58

Johh men, det kommer jo osse an på, om jeg kan få det til at makke ret.

Vil prøve med en tynd nylon lynlås, klippet over og hæftet.

Da jeg var barn, syede jeg et par bukser i genbrugsstof, som havde stiklommer, stikninger og gylp - kun lynlåsen manglede - alt syet i hånden.

Hvis I har lyst til at se dem, vil jeg tage et billede og sætte det på min hjemmeside.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 14:07

Jow, dem vil jeg da gerne se, så bare frem med kameraet.

Jeg har skam også syet en del i hånd, meeen der var jeg altså voksen. Min datter har gået til folkedans i 11 år, og foreningen gik op i at dragterne skulle være de originale, så vi havde hygge-
aftener, hvor vi syede og strikkede.

Dragterne var altså ikke ungernes egne, det kunne ikke betale sig, det kan tage flere år før sådan en dragt var færdig og så kunne ungerne jo ikke passe dem længere, så det var nogle vi syede til foreningen, som ungerne så kunne låne til div. opvisninger

Idag har mine synåle øjenbetændelse, jeg vil heller sy på maskine

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-07 14:57

Så er Sally på plads i www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri under menupunktet, Slopkisten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 15:27

Så nu har jeg været inde og kikke på Sally. Tøjet er du da sluppet rigtig godt fra . Dukken kender jeg ikke, men jeg havde nu heller ikke så mange dukker da jeg var barn

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-07 16:15

Jeg havde heller ikke ret mange.

Dem, jeg havde, har jeg endnu.

Men jeg leger ikke længere med dem.......

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-07 21:47

det seneste og skøreste indkøb i dukkeverdenen var, da jeg for et par år siden købte to (billigt)kålhoveddukker med adoptionspapirer og det hele.
gad vide, om de kan købes/sælges i dag ?
sådan spør man, når man lige har betalt tandlægen 2731 kr. avavavav.

ååh bamser, ja, hvad er det dog, de gør ved en???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 21:59

aase, jeg tror da godt du kan sælge dine dukker igen, prøv på QXL hvis du virkelig gerne vil af med dem, du kan da også gemme dem, til dine børnebørn.

Nu har jeg kikket så meget på den bamse her http://shop.buildabear.dk/products/productinfo.aspx?productid=3447&MenuItemID=103, at jeg har gjort op med mig selv, at jeg simpelthen bliver nød til at eje ham, jeg har fået min søster med på ideen, så hun køber sin coalabamse. Gad vide om de også forventer at vi voksne skal rende rundt i forretningen med bamsehjertet. Jeg bliver nok nød til at oprette en tråd, for at finde på et navn til ham??

Vi bliver desværre nød til at vente til efter den 1. da jeg lige har betalt endnu en tandlægeregning på over 4.600 kr - slå den -

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-01-07 22:13

Jeg må alså ikke slå nogen!

Øhh, løbe rundt med bamsehjertet??????

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-07 22:20

tror nu ikke, at jeg kan nænne at sælge.

jeg er til karamelbamsen, gnufle...

nu går jeg i seng, inden jeg går i barndom.
vi må se, hvad natten byder på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 22:25

Jam jam, camillasmoster, har du aldrig været inde i forretningen har du noget til gode.

Man køber først den "tomme" bamse, så skal man hen til en maskine for at få fyld i, derefter vælger man selv et hjerte, hvorfor de løber rundt i forretningen med hjertet har jeg ikke fået spurgt om, men det er vist noget med at så bliver den sund og stærk?

Man udfylder også papirer på "dyret" en slags fødselsattest, men jeg skal nok holde dig underrettet når jeg har fået købt MIN!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 22:26

go' nat aase, du må godt være barnlig i drømmeland - åh skidt pyt vel også i vågen tilstand?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 22:29

Karamelbamsen er da også rigtig sød og dejlig.. gnufle sjovt navn

så prøv at se ham her http://shop.buildabear.dk/products/productinfo.aspx?productid=4018&MenuItemID=103 er han ikke også sød?? men jeg må hellere"nøjes" med en bamse

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-01-07 22:55

har endnu ikke fået lettet mit korpus.
vanillie med lyd på, herligt.

man er nødt til at være mindst to fnisende overmodne veninder til at gå ind sammen i bamsebyggeriet.
det ku bare være så skægt.

at vandre rundt med en slatten stofetellerandet, hen og fylde sig med indmad osv. se forvandlingen.

pakkes ind, nej tak, den skal hjemføres højt hævet over hovedet i et sandt triumfgys.

mon gejsten holder sig hele vejen hjem?

man ku selvfølgelig også lægge dyret forsigtigt ned i den store taske og nøjes med at sende den et indforstået blik af og til.

jotak nordstedt, og barnlig i vågen tilstand ossse? nemlig ja.

nu har jeg næsten rejst mig op. gonunat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 22:56

Nå tilbage til emnet..., Hanne, jeg tænkte på om du ikke istedet for lynlås kunne sætte velcro i, du kan jo bare klippe det til, det er der da ikke så meget bøvl med som lynlås

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-01-07 23:04

Altså aase, man får ikke selv lov at fylde sin nye kærlighed, man får ærbødigst lov til at se på, den bliver lagt i en æske der nærmest ligner et lille slot .... iiih hvor jeg glæder mig til efter den 1.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-07 02:42

Så I to tøser!

Jeg kan ikke sove - har I ikke en bamselamsemamse, jeg kan låne?

Hvorfor er det ene af hanner?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-07 02:45

Gylpen bliver 'fake', for der kommer en velcrolukning omme på ryggen...

Da jeg blev 20 fik jeg en plyshund af to piger på hhv 30 og 40 år.

De kunne ikke huske, hvad man leger med, når man bliver 20......

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-01-07 07:17

20 år?
har jeg nogensinde været der omkring???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-07 14:16

tjahh, Aase - det ved du, ikke jeg

Jeg kan ikke fremvise noget link omkring DIN 20 års fødselsdag......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 14:40

Nåå så kan jeg være med igen, fake lynlås det er noget jeg kan forholde mig til, det andet
vil da også blive alt for besværligt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-07 14:49

Jow, men jeg vil have det skal være så ægte, som muligt!

Alene udfordringen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-01-07 20:08

ægte? så hedder det måske knapper og knaphuller. det er da til at overse.
eller?? personligt synes jeg, at det ku' være flot.
lidt gammeldaws, men måske osse trendy.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 20:24

Jeg tror det bliver svært for en lille pige, at bruge de knapper, en gang velco det kan hun lige hive i

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-01-07 22:38

jaja, jeg tænkte ikke lige over, at det var små fingre, som skal trænes i knapfunktionens svære kunst.
hun skal nu nok få det lært.
hvad med elastik i linningen i ryggen?

men har I tænkt på lyden af verlcro. det kommer næsten til at lyde voldeligt at skulle klæ' et dukkebarn af.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-01-07 23:42

Jeg vil da stadig tage højde for, at den lille snaske skal kunne 'betjene' tøjet!

Alså velcro på ryggen.

Man kan jo også bruge velcro foran og sy knapperne ovenpå.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-01-07 08:41

det sidste var lige min tanke med det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-07 08:45

Jeg ser frem til endnu et billede af dukketøj på din hjemmeside... fra alle vinkler

Jeg HAR fundet ud af hvad min nye bamse skal hedde - MAC- et forbogstav fra hver af mine ungers navne, så tænkte jeg på hvad min søsters coala kunne hedde, og tænk et pudsisgt sammenfald som jeg først kom til at tænke på igår, hendes ungers forbogstaver er præcis de samme!!! så nu kommer de til at hedde MAC 1 og MAC 2 - siger min søster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-07 11:16

Nordsted - har det ikke oz noget med Rummet at gøre - en måleenhed eller så'en?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-07 11:17

Milde Rum - så skal der oprettes endnu et menupunkt på Menageriet......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-01-07 11:29

aase... Det kan da godt være velcro lyder voldeligt, men vold er jo også så moderne, jeg tror i hvert tilfælde det er kommet for at blive

Camillasmoster, der knak kæden for mig..Rum?? Men opret du bare en side i menageriet, så vi kan få resultatet at se

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-07 13:41

Citat
Nordsted - har det ikke oz noget med [B]Rummet [/B]at gøre - en måleenhed eller så'en?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-01-07 13:42

Hva' fa'en?

Det var ikke fed(t)

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-07 08:04

søg, og du skal finde.

har kigget nogle reoler igennem og fandt:
dukkebogen - e.j.taylor - borgen 1987
dukkeværkstedet - tone bergli joner - aschehoug fakta 1992
sy dukketøj - anita gunnars - holkenfeldt 1992

jeg vil gerne gøre noget mere, men hvordan, så det ikke bliver i "privaten"?

størrelserne er mest 30-37-44-51 cm, sådan hurtigt gennemset. måske har du allerede bøgerne?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-01-07 08:24
Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-01-07 10:46

http://www.diestoffinsel.de/enter.html?target=dept_3.html&lang=de

lidt mere, her er i hvert fald mønstre til en str. 46 cm lang dukke.
men de koster jo desværre, men findes så til gengæld i flere størrelser og 12 forskellige mønstre.
nu må du lege lidt videre, måske leder jeg med. vi får se.
dukkeknus
aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-01-07 12:21

Hææi piger!

Har I ikke tænkt over stilheden herinde?

Mænd og drenge abonnerer ikke på Håndarbejde...

Rolig nu, girls! Jeg hat fået mig en profil på "www.rokken.dk", og sidder netop og scanner dukketøjsopskrifter på livet løs!

Så I behøver ikke at søge, rode, lede, rage, rumstere....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-01-07 12:25

En af pigerne inde på 'Rokken har diverse søde opskrifter/snitmønstre.

Dem har hun været så sød at sende til mig!

Er det ikke bare flot, at sende sine originaler til en vildt fremmed?!

Alså opskrifterne/snitmønstrene - ikke jer to, N og Aa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-07 13:57

Nååå når vi vil hyggesludre, skal vi så altså bare lærer at oprette trådene i håndarbejde!!! smart

Hvor er det dejligt, at det lykkedes for dig at få de mønstre, der findes altså venlige mennesker endnu

Py jeg er godt nok træt, gæster hele dagen/aften igår, de unge havde hygge til halvtidligt i morges, og kl 10 tog jeg til føsdag, om lidt får jeg gæster, nå jeg kan vel sove når jeg bliver gammel, meeen lige nu føler jeg mig godt nok gammel

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-01-07 14:26

Åh, dit gamle liv!

Har du hørt om ordet 'planlægning'............

God fornøjelse alligevel!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-01-07 15:52

jeg føler med dig "dit vamle giv".
vi var nede hos min datter og svigersøn (300 km ialt) i går og i dag skal vi ha gæster til aftensmad,
så vi flaijer ugge her i eftermiddag. og regnen høvler ned.

ja hanne måske er du fremmed, men osse vild?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-07 17:49

Hø camillasmosterhanneglad, vi havde skam planlagt gæsterne igår, men det var bare så hyggeligt, at det blev sent inden de tog hjem, du har ret i den manglende planlægning med de unge, det var som sådan heller ikke deres skyld at jeg ikke "bare" faldt i søvn, men jeg kunne jo ikke helt undgå at hører de var der, og jo mere jeg sagde til mig selv, at nu skulle jeg sove for at være frisk til føs'dagen, jo mere vågen blev jeg, hvor typisk...

Nu er der dømt madrester fra igår mums.

aase... regne fy for den, vores by er snart helt oversvømmet, vores opsamlingsbassin ikke ret langt fra hvor vi bor er totalt oversvømmet, og meget tæt på husene, tunnellen er lukket, børnehaven kan jeg også være i tvivl om de kan åbne i morgen, hele legepladsen er MEGET oversvømmet, vandet står faktisk meget højt, nok højere end små gummistøvler kan klare, en skovtur med vovsen er også umuligt, det er simpelthen for meget, og nu regner det fadme igen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-01-07 21:23

Vi får os noget grundvand, hva'?!

Nej, jeg sagde ikke mundvand.........

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-01-07 21:48

Jeg syntes heller ikke de pt snakker om iltsvind i de danske farvande/søer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 05:43

Livgivende førstehjælp!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-01-07 08:48

nøiii, det har sneet i nat!!! å man ska te føsda hos naboen, 59 år.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-01-07 08:48

50 år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 09:31

Sne... ikke kun inat, det sneer endnu. Så kan du skøjte over til naboens fødselsdagsparty

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-01-07 11:04

min stil er noget sjusket, så jeg tror, at jeg hager mig fast i manden sin solide arm
vi skal begynde partyet kl. 15 og forstsætter så derudaf til det er godt mørkt.
så betyder stilen ikke så meget. alle har nok i at passe på egne fødder.
nåeh, vi har vist fjernet os temmelig meget fra det oprindelige dinlillestrik.
...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 11:06

Å' så er vi noen, der må gribe til saltspanden - det er ellers sjovt at kikke på alle de gakkede gangarter, folk kan præstere

Typisk mandag -
NRGI mand kom kl. 08.54, nåede ikke at få strømper på før nu, for en ½ time siden kunne jeg så komme mascara på 1½ øje - nåede tidligere kun de øverste i højre side
Afbud fra to veninder til frokost - pyh, skulle ellers have været i Alta for ekstra bacon til æggekage. Dét slap jeg så for.
Så kom boligkonsulenten også - checke efter 'løse ender' efter renovering.
Telefonen kimer ustandseligt......
Afbud i eftermiddag fra en bekendt, som skulle have været klippet.

Mon der falder lidt ro over sagerne nu.....

Ahhhh, solen skinner far en blå skyfri himmel!

Og alt er hvidt herude, Møghes Misse slår sin snude....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 11:08

Ja, vi må hellere have os en trekvindes privatmailkonto

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 11:37

Det er skøjteglat her i Nordsjælland. Vi ville besøge mine forældre, men undervejs kunne vi se at
grøfterne var "optaget" så inden vi nåede til skoven, vendte vi om, ingen grund til at risikerer en tur i grøften eller det der er værre, for en kop kaffe.

DMI snakker varmegrader igen på fredag, så kan vi snuppe kaffen der, bare de ikke har gemt den fra idag

Ja det er faktisk synd for Sunowich, at han fik skrevet i denne tråd

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-01-07 11:44

treokvinders - den er jeg med på.
skulle bare lige finde en frisøse i nærheden til lidt pandefryns, men ku ik lige nære mig for et lille kig.
det ser ud til, at min egen saks skal korte et par strå af.hm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 11:55

De fleste frisører har vel lukket om mandagen

Aase går det helt galt, så trøst dig med at det vokser ud igen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-01-07 13:38

inden kl. 15.00?
hvis det er et løfte, går jeg omgående og uforfærdet i gang

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 13:54

Æææh så meget vil jeg ikke love.

Gå bare igang alligevel, uanset udfaldet, så lader du bare som om du har været til frisøren, kom evt noget voks eller hårgele i, rod rundt i det, så bliver du helt moderne (måske du er det i forvejen, men det ved jeg jo ikke) men altså idag kan man vist tillade sig hva som helst med de frisurer

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 14:08

HOVHOV, HOVHOV!

Jeg er uddannet frisør - og sådan nogle personager kan ikke tåle at høre om folks hjemmefilede pandehår!

Kom downhere, Aase, så får vi dén ged barberet!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 15:18

camillasmoster, du kan altså ikke være bekendt at kalde Aase for en ged

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 19:31

- seføli en hun-ged............øhhh med parfume bag ørerne - auv, nu' jæ' dælm' på'en do

Det var kun Aases pandehår, der skulle barberes, ikk'?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-07 19:52

Jow KUN pandehåret... følger spændt med i udviklingen af hvordan du får reddet den i land

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 23:03

Jamm, jeg er sikker på, at Aase ikke har opfattet det på samme måde, som du!

Igå' Aase?

Vi jyder kender nemlig så'en no'en ordspil......nemlich

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-01-07 23:04

kigger i mårn. bysse nu.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-01-07 23:08

Visselulle visselulle, søde Aase, puttesove, tralalalalalalal.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-07 07:15

Så kan i altså godt stå op, det er langt op af formiddagen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-01-07 08:50

jajajajajda, stod op kl 5.14 - ud med en tår vand, kravlede tilbage i varmen og sov til kl.8.31 !!!!
til gengæld kan jeg se ud af øjnene nu og det sneeeer.
og jeg skal langvejs til gymnastik og efterfølgende behandling. suk.
har et lille job til posten, så æ smutte' no'.
dejlig dag til alle
aase

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-07 10:27

Det sneer også her. Jeg kom også på et lille job, men et af de hyggelige. Min søn ligger syg på den ene sofa, og nu har vi fået hentet min lille niece i skolen, og hun ligger så syg på den anden sofa, de bliver opvartet med varm cacao og hyldebærsuppe, og Find Nemo på flimmeren

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-01-07 15:57

ohlykke at være på sofaen hos dig med fuld forplejning og trøst.

hvis ged hannepanne? eller hvor sitter den?

jeg nøjedes med at fifle et par strå. det kom til at se helt manerligt ud, så geden overlevede.

er lige kommet hjem fra gymnastik - skal videre til vandgymnastik i aften, så jeg snupper lige en bette huwiler.

sees

...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-01-07 23:17

Jeg snuppede mig en 'morfar' i eftermiddags.

Hvis mine forældre ikke havde ringet på, havde jeg nok sovet endnu!

Mon ikke vi snart snart skal have lukket denne tråd?!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 07:20

Aase sikke en aktivitet, det er godt nok flot at du gør det, og så oveni købet to ting på en dag

Mine patienter blev begge raske igår, men hva er takken, nu har de fået smittet mig nå mon ikke jeg var blevet forkølet alligevel.

Hanne... Lukke tråden, jam så kan vi ikke få snakket sammen vi kan da med jævne mellemrum, lige holde os til emnet

Får du syet noget tøj ???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-07 13:27

Nordsted tihi

Jeg scanner på livet løs! Pyh, det begynder at blive lidt trivielt.....

Så nu sætter jeg mig snart til at tegne mønsteret på cowboysættet og SÅ til maskinen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 13:53

Jeg glæder mig til at se et resultat af dine anstrengelser

Vil i se min kanin?? http://www.kandu.dk/spg99451.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 21:57

Bliver det aldrig til noget med det dukketøj, så man kan se et resultat??

Gæt hvem der skal købe bamse på fredag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-01-07 22:06

Jow jow da, meen jeg skal liige, og så liige å' så'en.....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-01-07 22:26

er lige kommet hjem fra vandgymnastik .... pyyyh.
og snart gonunat

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-01-07 22:43

Sweet dreams Aasepige

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-01-07 23:11

Aase også fra mig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 08:09

Nu har jeg været oppe en time - så kan I godt stå op!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 08:12

Morn, er skam oppe og har også været det i 1,5 time

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-01-07 08:38

12 min. her

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 09:06

Jamen så er vi "alle" oppe til en rigtig grå/våd og kedelig dag, men så må vi selv se om vi kan gøre den sjovere

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-01-07 10:55

eri gang med at forvandle kedelige vinteræbler til lækkerier...
stik den

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 11:07

Øhhhh, jeg vil tage min vask op og støvsuge og rengøre badeværelse og ringe til en, jeg forlængst har lovet at ringe til.....

Uhhm, æblemos til gammeldaws æblekage med sukkerristet rasp og flødeskum!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 11:12

Camillasmosterhanneglad, hvorfor tage vasken op og støvsuge, kan du ikke klare det med en karklud e.lign eller er det et jysk fænomen??

Øv i skal ikke begynde at snakke æblekage, jeg bliver noget så lækkersulten.

Er lige blevet færdig med dimserne for denne gang, og sidder og kikker på campingpladser ved Gardasøen, og er næsten sikker på at have fundet en vi vil besøge til sommer - stik den -

http://www.pianidiclodia.it/da/faciliteter/sv%F8mmebade.php

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 11:16

Ja, jaj gijer alså ikk'!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-01-07 12:52

je ska å ring', men først efter kl. 14, da middagsstundens ro her i huset har sænket sig indtil da.
nemlig, den sukkerristede. fløden står stadig i brugsen.
ser spændende ud med gardasøen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 17:27

Nu holder jeg op med tomme 'trusler' om at lukke tråden.

Vi kan vist godt blive enige om, dukkemønstre har jeg vist nok af!

Aase, din bog er hammer go'!

Jeg tæller til tre og så lukker jeg 1,2,,,,,,3!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-01-07 17:28

Tak for svaret aasenissum.

Skøn bog!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-01-07 17:29

Jeg sys ellers det var sådan en hyggelig sludretråd, Hanne er der ikke noget du mangler, så du kan oprette en ny, for os tre

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-01-07 20:02

den er jeg med på , men ved ikke hvordan man gør'et
og tak for dit valg hannemums
aase

Kommentar
Fra : babyborndamen

Dato : 05-05-07 22:24

HJÆLP er der nogen der ligger inde med nogle sy mønstre til babyborn tøj for jeg vil meget gerne sy noget tøj til min datter .

Hilsen karin

P.S. På for hånden tak

P.S. I kan sende dem på denne adresse her dyhrnielsen@gmail.com

Kommentar
Fra : frida97

Dato : 30-08-11 15:36
Kommentar
Fra : piacarlsen

Dato : 15-12-11 15:22

jeg søger opskrift på en strikket body til baby born