/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Live Messenger - Installation
Fra : vingano
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 10-01-07 19:06

Hej alle.

Har netop downloadet og installeret den nye version af Messenger, Live Messenger. Det gik også meget godt, bortset fra da jeg skulle starte programmet efter endt installation, hvor den kommer med en fejlmeddelelse der hedder :
[I]Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt (0xc0000034). Klik på OK for at afslutte programmet.[/I]
Jeg er meget grøn på det område, så aner ikke hvad det betyder. Håber der er nogen der kan og vil hjælpe mig.

Mvh. A

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:27

prøv lige at åbne messengeren ved at klikke på genvejen du har liggende

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:31

nå kandu stjal lige resten så det er en ommer

prøv at åbne din messenger og se om du kan komme på og bruge den - hvis det lykkes er det ikke den store fejl (normalt) - og du skal så lige lukke og genstarte din pc så filerne kan sætte sig ordenligt fast.

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 19:32

Hej Mirit.

Tak for din interesse.

Lige meget hvordan jeg prøver at åbne Messenger, kommer den programfejl jeg har skrevet ovenfor

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 19:34

Nåh, der var mere

Har prøvet en genstart, og kan slet ikke komme til at bruge Messenger...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:37

hmm - så smid den ud og installer igen

du fjerner windows live messenger ved at gå i start - kontrolpanel - tilføj/fjern programmer - der vælger du så at fjerne den.

prøv så at downloade den igen herfra: http://www.msn.dk/messenger/

når installationen er færdig så genstart din pc

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 19:42

Tak, det prøver jeg lige med det samme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:47

alternativt prøv først lige at gå op og åbn denne computer - højreklik på c drevet - vælg egenskaber - vælg derpå fanebladet funktioner og herunder undersøg nu - sæt flue i ret fejl i filsystemet automatisk - luk og genstart din pc og lad den køre og genstarte med den lille chckdis der nu er igang - prøv så om du kan bruge din messenger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 19:50

åhhh altså hvor er kandu langsom - håber ikke sidste indlæg kom forsent

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 19:58

Ja, det går godt nok ikke alt for hurtigt. Nåede ikke at se dit svar, så er midt i en ny downloading. Prøver lige det i første omgang. Tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 20:01

hej hvis du er ved at downloade og har afinstalleret er det ligegyldigt

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 20:16

Hej igen. Har prøvet begge dele, men lige meget hjælper det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 20:32

HMMMMMMMM - hvis du har kørt chckdisken først så kør den lige igen

og ryd op i din internet explorer

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 20:38

Prøver lige at køre den igen.. Øhm... Hvordan rydder man op i internet explorer ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 20:57

højreklik på det blå e (internet eksplorer) - egenskaber - slet cookies - slet filer (også alt offline indhold) - slet oversigten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 20:59

beklager tiden - kandu har lagt sig delvis til at sove og min forbindelse er vist ikke den helt store lige nu

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 21:19

Skal du ikke, det går også mega langsomt her...

Har prøvet det hele, men det hjælper stadig ikke

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-01-07 21:26

Den fejl kan også skyldes virus eller spyware. Hvis du vil have det tjekket, så følg vejledningen her http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 21:30

vingano det tilbud ville jeg tage imod med kyshånd - det kunne nemlig i den grad se ud til at du har noget skidt på din pc - geniet der har godt af lidt arbejde

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 21:44

Hej stl_s

Mange tak for din interesse. Har lige fulgt vejledningen, og dette er resultatet:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:39:47, on 10-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
C:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\F-Secure Automatic Update.exe
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\program\fsbwsys.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
C:\PROGRA~1\Belkin\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\Programmer\F-Secure\FSGUI\fsguiexe.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://global.acer.com/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 10.0.0.1:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\r\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Windows\System32\Check.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Programmer\F-Secure\TNB\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\TWALINK.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O15 - Trusted Zone: *.java.com
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Notebook Manager Service (anbmService) - OSA Technologies Inc. - C:\Acer\eManager\anbmServ.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update (BackWeb Plug-in - 7681197) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\F-Secure\BackWeb\7681197\Program\SERVIC~1.EXE
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: fsbwsys - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure\BackWeb\7681197\program\fsbwsys.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE

Mirit: Tusind tak for din hjælp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 21:57

god fornøjelse

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-01-07 22:13

Der er ikke noget se, bortset fra at du er bagved en proxyserver, og den skal du jo huske at skrive ind i MSN under forbindelser.

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 22:17

Tak for det stl_s.

Forstår ikke helt det med proxyserveren...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 22:31

har du haft messenger før uden problemer ???

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 22:33

Hej igen Merit.

Ja, havde den sidst nye version før, og der har ikke været problemer...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 22:36

ok - er du ved at oprette en messenger i nyt navn og ny mail ?????

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 22:40

Nej, undskyld, kan godt se det er til at misforstå.
Havde Messenger 7.5 før, og ville så have den nye version. Derfor har jeg downloadet en ny idag. Dette slettede så den gamle version, og satte mig i denne situation.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-01-07 22:44

prøv at kopier nedenstående ind i start - kør - det sletter alle rester af messengeren og prøv så at hente igen

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

hvis der er rester af msn skal du lige fjerne det manuelt - brug start - søg

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 22:47

Tak Mirit, det prøver jeg lige

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 10-01-07 23:10

Stadig det samme...

Når jeg søger manuelt, hvad skal jeg så skrive? Msn eller Messenger? Der kommer en del filer frem hvis jeg skriver MSN, som jeg ikke tør slette...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 09:45

msn - du kan også gå ind i stifinder og finde mapperne der

Jeg kan ikke forstå du ikke kan få det til at virke Har du undersøgt om din firewall evt ikke har tilladt brugen - eller har du selv en mistanke om hvad der driller ????

Kommentar
Fra : vingano

Dato : 11-01-07 11:39

Hej Mirit.

Har tjekket Firewall'en, og det skulle ikke være problemet.

Jeg prøver lige at maile til MSN support og ser hvad de siger. Poster lige svaret så snart jeg får det.

Mvh. A

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 11:41

ok da

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-01-07 05:53

Opdater dine systemfiler...

Så opdaterer du de skjulte systemfiler, som der forsvinder nogle af eller bliver ødelagte hen ad vejen.

Du indsætter din Window CD, når den starter op afslutter du den. Den ligger så i det drev du har valgt. Derefter går du i start/kør og skriver sfc /scannow og ok. Så bliver manglende skjulte systemfiler lagt ind.

Manglende/ødelagte systemfiler er årsagen til mange fejl.

med venlig hilsen
axelbjarne