/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Parabol signal til flere TV
Fra : thulin
Vist : 3416 gange
200 point
Dato : 08-01-07 15:09

Er det muligt at dele et parabol signal til flere fjernsyn så man kan se forskellige kanaler ???

Hvis ja, hvad kræver det så ?? En "parabol splitter" hvis en sådan findes ? Og hvor købes sådan en ?
eller skal man købe en reciever pr. fjernsyn ? Skal man have en reciever mere, skal man så også have f.eks. Viasat kort til denne reciever ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-01-07 15:17

Jegb er ikke 100% inde i det, men Digitiality har nogle sat modtagere, der kan håndtere forskellige kanaler du til forskellige TV, men det er ikke mange, der kan.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 17:03

Det har INTET med din parabol at gøre.....

Hvert fjernsyn skal have sin EGEN satmodtager.....

Men det er da muligt der findes satmodtagere der kan håndtere flere fjernsyn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 17:04

Med hensyn til FLERE kort til modtagerene er jeg overbevist om at Viasat IKKE uddeler disse gratis...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 17-01-07 11:21

Man kan købe sig et abonnement både hos ViaSat og CanalDigital, der muliggør at se forskellige kanaler rundt om i huset.
Det koster begge steder 99 kr om måneden...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-07 11:44

DE sat modtagere der kan fordele forskellige kanaler har flere modtagere indbygget og der skal så også monteres flere eller dobbet LNB hoved fordi et LNB hoved kun kan styres af en modtager ad gangen.
Man kan sagtens sende flere signaler igennem samme kabel via switche og splittere, men der skal altså ekstra på i begge ender.
Hvis man ikke skal se forskellige kanaler samtidig kan man nøjes med at fordele kabler ud til modtagerne evt. fordeling trådløst hvilket jeg selv bruger.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 11:46

De multiabonnementer der kan købes hos Canaldigital forudsætter at du har købt den dyreste programpakke som grundpakke, Family med Canal+

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-01-07 15:27

Første abonnement kaldet hovedabonnement oprettes til normalpris og skal være Family- eller Family med en af CANAL+ pakkerne for at du kan oprette Multiabonnement. Abonnementet nr. 2, 3 og 4 kan kun være på Family-pakken. Prisen pr. Multiabonnement er 99 kr. pr. md. og er inklusiv kortservice og oprettelsesgebyr.

Nej, det virker sammen med Family pakken

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 06-03-07 15:32

Tak for svaret BjarneD.