/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Crimptang til RJ45 kabling ?
Fra : bluesky
Vist : 2235 gange
100 point
Dato : 05-01-07 15:22

Er der et lyst hoved herinde som kan anbefale og fortælle en alternativ metode til at få sat mit netstik på kablet?
Min Crimptang er pist borte og det skal laves asap.

Pft
Bluesky

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 15:34

Du kan muligvis bruge en såkaldt papegøjetang og indstille så den trykker så paralelt som muligt.............som nødløsning.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-01-07 17:45

Nu er det snart week-end, så kunne du prøve at rydde op så måske dukkede den op igen. Ellers er der ikke andet for, at købe en ny. De koster ikke en hel herregård.

En pappegøjetang dur ikke rigtigt til dette formål, da de 8 forbindelser skal trykkes ned under niveau af stikkets plasticsider mellem forbindelserne. Dette skal forhindre, at kontaktfjedrene kommet til at berøre nabotråden, hvilket kan give forkert forbindelse, og evt. kortslutning.

Det eneste rigtige er en tang specielt til dette formål. Gerne en kombinationstang der også kan klemme telefonstik.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-07 18:49

Hej bluesky,

nu ved jeg ikke hvor i danmark du bor!!!
Men jeg kan fortælle dig, at vores lokale Aldi i Tølløse (Sjælland) for tiden sælger et netværkskit fra Zolid til 119,- (tidligere kr. 179,-), om det også findes i andre Aldi forretninger i danmark ved jeg ikke.

Sættet indeholder følgende:
1 metal kabeltang
1 plastik afisoleringstang
50 meter UTP kategori 5 kabel
20 stk. RJ45 stik
20 stk. hætter
50 stk. ledningsholdere
2 stk. vægdåser med 1 udtag
1 stk. vægdåse med 2 udtag

Så vidt jeg kan se er prisen for den totale pakke billigere end en løs kabeltang.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-01-07 19:22

Det var en nødløsning = her og nu......................

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-01-07 22:03

du skal da være velkommen til at komme og låne min

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 09:50

Hvis ikke du har fået lavet dit kabel endnu og stadig ikke har fundet din tang. Kan du med et par stykker jern eller lignende i en skruestik få det klemt. Placér det ene stykke så det trykker der hvor tangen ville have gjort det og skue så skruestikken sammen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 11:36

Og så den meget hurtige:

2 personer
2 hamrer og den ene er med pen.(måske nok med een hammer)
Hårdt underlag

Hold stik og ledning sammen og ned mod hårdt underlag
Dask med pen-siden af hammeren eller slå med en anden hammer.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 06-01-07 11:48

nu er vi vist ved at komme over i "georg gerløs" løsninger
de vil bare ikke kunne virke i praksis , det eneste der er at gøre , er at finde en crimptang til rj45
alt andet er dømt til at mislykkedes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 12:32

vi er fuldstændig enige bredker, det var faktisk mest ment som en spøg. Jeg kan ikke forstå at dette er værd at spilde tid på end bare at købe enten det kabel eller den tang

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 13:03

Yes -

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 06-01-07 17:10

Tak for svaret IBM760.

Og også til de øvrige som havde input

Aldi blev min løsning da det samtidig gav lidt reservedele. Jeg er lidt meget afhængig af min forbindelse er stabil til mine kameraer i huset, så derfor var jeg lidt tøvende overfor mine evner til at ramme rigtigt med en hammer

Bluesky

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 17:23

Selv tak Bluesky.

Det er altid rart med lidt reservedele!

Mvh
Ivan