/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Til Landbrugsministeren
Fra : præceptor
Vist : 725 gange
10 point
Dato : 04-01-07 15:24

Højstærede Landbrugsminister,

Min gode ven, Jens Hansen, i Jylland har fået tilsendt en check på € 2.000.000,00 fra EF for at undlade at opdrætte svin. Jeg har derfor planer om at gå ind i undladelse af svineopdrætsbranchen til næste år.

Når jeg nu henvender mig til Dem, er det fordi jeg vil høre Deres mening om, hvilken gårdtype der egner sig bedst til at undlade svineopdræt på, samt hvilken svinerace der bedst egner sig til undladelse af opdræt? Jeg vil jo gerne sikre mig at denne satsning er i overensstemmelse med såvel EF’s som regeringens politik på området. Personlig vil jeg foretrække at undlade opdræt af den almindelige danske landrace, men hvis denne race ikke egner sig til undladelse af opdræt vil jeg lige så gerne undlade at opdrætte de nok så populære og økologiske tamme vildsvin.

Umiddelbar ser det ud som om det sværeste bliver at lave en præcis optælling af hvor mange svin jeg har undladt at opdrætte.

Min gode ven, Jens Hansen i Jylland, ser meget fortrøstningsfuld på branchens fremtidsudsigter. Han har tidligere opdrættet svin i rigtig mange år, hvor hans bedste år var 1968 der nemlig indbragte ham DKK 20.000, hvor hans første års indtjening i opdrætsundladelsesbranchen var den
€ 2.000.000,00 store check han fik tilsendt fra EF for undladelse af svineopdræt.

Hvis jeg får € 2.000.000,00 for at undlade opdræt af 50 svin, får jeg så også € 4.000.000,00 for at undlade opdræt af 100 svin? Jeg har tænkt mig at lægge småt ud og begrænse undladelse af opdræt til 4000 svin det første år, idet dette vil indbringe mig tilstrækkeligt til forskellige luksusanskaffelser jeg længe har ønsket mig.

I øvrigt vil de svin jeg undlader at opdrætte jo ikke æde 3523.87 m3 fodermajs. Og da jeg ligeledes har forstået at EF også betaler for undladelse af at dyrke majs og hvede osv. vil jeg høre om jeg derfor også komme i betragtning for ikke selv at dyrke den fodermajs mine uopdrættede svin ikke vil æde?

Da jeg endvidere overvejer også at udvide med malkeundladelse, vil jeg udbede mig hvilke som helst informationer de måtte have om dette.

I betragtning af omstændighederne kan De nok forstå, at jeg jo bliver totalt arbejdsløs, hvorfor jeg også opfatter mig som værende berettiget til arbejdsløshedsunderstøttelse.

Tak for deres inbringende virke og stol trygt på, at jeg også vil stemme på Dem og deres parti ved det kommende valg.

Med venlig hilsen,

Præceptor

P.S. Når de næste gang uddeler gratis smør fra EF’s svulmende overskudslagre, vil De så venligst underrette mig i så god tid at jeg også der kan sikre mig et overdådigt udbytte .

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 04-01-07 16:09

du kan såmænd også købe en hest eller 2, til at æde det græs, du ikke gider slå, det udløser eu brak-støtte

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 04-01-07 16:11

kun fantasien sætter grænser for eu-støtte, og jo mere du har, jo mere kan du få

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-01-07 16:42

Og misundelsen kender ingen grænser... Skynd jer ud at købe amerikansk smør til jeres boller... Og råb "SVIN" efter de landmænd I ser på vejen!! De fleste af dem kæmper nok for hårdt for at overleve, til at de har tid til at slå jer i jeres fede nakker...
OUT!

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 04-01-07 16:54

Palle - det er ikke landmændene, jeg klandrer, men eu´s støttesystem

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-01-07 17:01

og ret tydeligt at i ikke aner hvad i snakker om

vil nok være rart hvis det kunne løbe rundt uden alle de støtteordninger , og lyder da også volsomt hvis man ikke kender noget til det

men hvad med at sætte jer lidt ind i tingende før i kommer med den slags udtagelser

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 04-01-07 17:06

Puha i to - her har humoren vist dårlige vilkår, men det vil jeg nu ikke lade ødelægge mit gode humør, for det gode humør befordrer et bedre helbred, mens humørforladthed og ophidselse vist befordrer højt blodtryk, blodpropper og hjerneblødninger. Så, længe leve humoren og det gode humør

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 04-01-07 17:14

Der blev engang lavet en morsom film som hed Ebberød Bank. Den er vi mange der har nydt at se og moret os hjerteligt over løjerne. Men, jeg mindes ikke at bankfolk dengang hidsede sig op over løjerne i den film. De har måske humoristisk sans.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 10 point
Dato : 04-01-07 17:49

tjaeeeh præceptor - havde du lagt indlægget som tips under vittigheder havde du fået 5 stjerner hele raden ned

nu må du nøjes med de her fra mig * * * * *

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 05-01-07 16:23

Måske er landmænd trætte af at være vor tids hekse, og af at blive forfulgt konstant af ignorante skolelærere og 68-tabere... Hvis man konstant er på nakken af folk, så ender det med at de folk bliver trætte af humor... se bare på jøder og rygere.
Held og lykke med at more jer på minoriteters vegne.
Out

Godkendelse af svar
Fra : præceptor

Dato : 15-01-07 06:22

Som en lille oprydning tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk