/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Signature
Fra : dr_dem
Vist : 1398 gange
500 point
Dato : 01-01-07 18:36

Skal bruge nogle links til at finde ud af signaturen på et antik maleri så man kan se hvad maleren hedder måske.

dr.dem

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-01-07 21:32
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 500 point
Dato : 02-01-07 09:19
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-01-07 15:14

Du kan også prøve Kunst Index Danmark:

www.kid.dk

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 15:34

Nu har jeg været rundt på nettet, jeg har et billed (kopi) af Rembrandt eller også er det Rembrandt der har kopieret mit, Der er nogle der reproducerer billeder og Rembrandt er her som er mangen til det jeg har:
http://www.topofart.com/artists/Harmenszoon_van_Rijn_Rembrandt/art_reproduction/5555/The_Student.php
http://www.zimmermann-heitmann.de/postershop/Rembrandt_1111
Mit problem er at mit billed set pænere ud og ældre, sømmene der er brugt til at sømme lærret fast på den lille ramme ser håndlavet ud, alså det billed er gammelt. Rembrant har levet fra 1606 til 1669 så i det tidsrum har han lavet billede. Mit billed har muligvis signatur S.P, og som det kan ses på de hjemmesider der er sat op skulle NY carlsberg glyptotek ha billed nu, men jeg har ikke kunne finde det der

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 15:39

Citat
Du kan også prøve Kunst Index Danmark:

www.kid.dk

Jeg har været hele verten rundt, det er derfor jeg har fundet kopier af mit billed.

dr.dem

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-01-07 15:42

Jeg vil nødig gøre dig ked af det - men det billede hænger også hjemme hos os i "ægte" uægte = olie på lærred i gammel ramme...

Men hvis du har en mistanke om at eje noget kostbart, så henvend til personligt til et auktionshus og tag maleriet med under armen. F.eks. til Bruun Rasmussen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 15:59

Citat
Men hvis du har en mistanke om at eje noget kostbart, så henvend til personligt til et auktionshus og tag maleriet med under armen. F.eks. til Bruun Rasmussen.

Bruun Rasmussen tager kun imod store partier D.V.S firmaer der køber dødsboer op og har mange billeder
dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 16:02

Jeg siger heller ikke at mit billed er noget værd, men det kan være lavet i 1700 eller 1800 eller 1900 tallet (måske)?

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 16:09
Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-01-07 16:21

Jeg har selv et (ægte) maleri (og en åbent spørgsmål i den forbindelse!), som jeg gerne ville sælge, og jeg har derfor sendt mail med foto til bl.a. Bruun Rasmussen og Museumsbygningen.dk.

At resultatet var langt fra det forventede, det er sin side af sagen. Men der kom dog et svar! Måske kan de (eller en anden online-auktion) hjælpe dig videre?

Men det er vist ikke korrekt, at de kun tager store partier... Hvis der ellers er tale om noget af værdi.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 16:50

ysseven

jeg har kontaktet Bruun Rasmussen men det er billeder jeg har taget af mit billed, de skriver tilbage at det ikke har den store verdi måske 2000- 2500 kr men de har ikke svaret på hvem der muligvis er maleren da de ikke ved det.

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : dr_dem

Dato : 28-01-07 17:54

Tak for svaret jakjoe.

det er så det jeg fik mest ud af men ikke nok, men den skal jo afsluttes

dr.dem

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-01-07 22:05

Jeg siger mange tak.

mvh
jakjoe