/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med starten?
Fra : TubbeRR
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 21-12-06 16:54

Hej alle.

Her sidder lille mig, med et stort problem. Når jeg tænder min PC, kommer der en meddeelse frem hvo er står at <windows-rod>\system32\hal.dll Mangler eller er beskadiget, og at jeg skal geninstallere den. Så sæter jeg min Windows XP CD i, men intet sker. Så går jeg ind i Setup, og brøver at sætte CDROM som "First boot device". Så genstarter PC'en, og der står "for at starte på CDROMMEN tryk på en vilkårlig tast . . . . . " Jeg har 5 sekunder til at trykke, og jeg trykker, men intet sker og den samme meddeelse med den manglende fil kommer frem. Jeg har kigget på en enden tråd herinde, men det var lidt for teknisk, har ikk vildt meget forstand på PC'er. Jeg kan slet ikke komme videre end DOS?

Hvad skal jeg gøre?

Please hjælp

KH TubbeRR

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 17:25

Sikkert et dumt spørgsmål, men er det den ORIGINALE xp cd dy prøver med.
Er det en bærbar ??

Ellers ville umiddelbart tro, at der er noget galt med dine RAM,
siden den stopper - efter at du har trykket på en vilkårlig tast.

Prøv at se din puter efter for løse forbindelser.

Eller tag dit BIOS batteri ud et par minutter//// selvfølgelig uden strøm fra netledning///
og genstart.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 17:35
Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 18:35

Han kan JO ikke Boote.
Den kan ikke indlæse Boot´menuen, altså er der andet galt,
da den bliver indlæst i dine RAM.

Flere Nisser.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-12-06 18:45
Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 19:46

Løsning
Du kan løse problemet med en af følgende metoder:
Tilbage til toppen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 19:48

Årsag
Dette problem kan opstå, hvis én eller flere af følgende betingelser gælder: • Værdien Default i afsnittet [Boot Loader] i filen Boot.ini mangler eller er ugyldig.
• Windows XP er ikke installeret på den placering, der er angivet i Boot.ini-filen.
• Filen Ntoskrnl.exe mangler eller er beskadiget.
• Partitionsstien i Boot.ini-filen er ikke angivet korrekt.
• Generel hardwarefejl.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 19:49

Citat
Generel hardwarefejl.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-12-06 20:27
Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 22:53

Citat
Du kan reparere din ”boot.ini” på flere måder. Vi starter med den officielle fra Microsoft:

Boot op på din XP installations-cd
Husk at trykke på en tast når du bliver spurgt

Vælg ”Reparer fra genoprettelseskonsol”

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 22:54

Citat
Jeg har 5 sekunder til at trykke, og jeg trykker, men intet sker

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 22:56

BEEEEEEE happy

Kommentar
Fra : TubbeRR

Dato : 22-12-06 11:01

Citat
Sikkert et dumt spørgsmål, men er det den ORIGINALE xp cd dy prøver med.
Er det en bærbar ??

Altå, nu skal jeg være helt ærlig, men det er en piratkopi jeg havde før, men købte et nyt windows da problemet kom frem, for det sagde en der havde bare lidt forstand på det

Men altså det en stationær computer

MVH /TubbeRR/

Kommentar
Fra : TubbeRR

Dato : 22-12-06 11:02

TIL ALLE:

JEG KAN IKKE BOTTE PÅ CD'ROMMEN PGA DET DER MED DE 5 SEKUNDER,

SYNS DET ER MEGET MÆRKILGT

MVH /TubbeRR/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 19:59

Citat
Her sidder lille mig, med et stort problem. Når jeg tænder min PC, kommer der en meddeelse frem hvo er står at <windows-rod>\system32\hal.dll Mangler eller er beskadiget, og at jeg skal geninstallere den.

Og så påstår brugere herinde, at JEG er tosset

Men at få skidtet til at virke kan jeg DOG.

Men_____det kan være din PC simpelthen er LÅST for kørsel af
andre ??????????? systemer, hvis det er en bærbar.

Kan godt hjælpe, men vil ikke smide det ud her.

Der er for mange der er med på en LYTTER.

Smid en PM og vi ser hvad der sker.

Men bortset FRA alt det, lader det til, at ? der ikke er en BOOT/INI
på din XXX CD
Kan hurtigt laves.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 20:00

Og håber du har et godt VIRUS program bagefter.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-12-06 20:18

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 21:48

Lige __ måsen stil_s
DERFOR og ikke andet___men da rart den kom frem.
Noget for IP

Men når man bruger disse GENSTANDE//
skal man regne med uregelmæssigheder_
med driften af en XP eller deromkring.

Ikke værre, end dem, der kan hentes som VISTA.er
nogle kommer DIREKTE FRA Bill_Gates og andet skal der
gættes til, og ??????????????

så sidder de herinde______JEG HAR FÅET LUS.

Håber den bliver misforstået, men for pokker,
hvor er der ALTSÅ meget BØVL med den nye Vista,
eller også VIL alle bare have den,,, på engang.

Og så vidt- jeg lige ved det, er de kommet ud med MUI til den __OSSE
Lidt for hurtigt__ efter min mening, da den IKKE exsisterer på MS hjemmeside endnu.

Og så er der ikke andet END LOOCK´et, der er forandret.

Bare fra en der har været DER.
Men den er STADIG billig at KØBE,___ i forhold
GO HJUL