/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Godhavns dreng 1940-45
Fra : Olesen-50
Vist : 1033 gange
100 point
Dato : 21-12-06 16:14

Er der nogen her der kan hjælpe mig med en direkte kontakt til en Godhavns dreng, der har været på børnehjemmet Godhavn (i Nordsjælland)i perioden 1940-1945, jeg søger alle oplysninger om min farbror Sigfred Erik Christian Nielsen (kaldet Erik Nielsen) Oplysningerne er til min far.

Den der kan hjælpe med en direkte forbindelse, får yderligere point

Jeg har også spørgsmålet lagt ind her http://www.kandu.dk/spg97948.aspx men er blevet opfordret til også at lægge det ind her. Forøvrigt kan jeg ikke forhøje point i denne tråd, så jeg kan komme blandt de første 25 igen, og jeg er ikke på maximum point???

Kan i ikke spørge jeres morfar/farfar, ikke ret mange i den aldersgruppe er på "nettet"

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-06 16:29

Måske kan dette link hjælpe dig lidt videre i din søgen:

http://www.pressport.dk/pressrelease_read.asp?ID=2273

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-12-06 16:37

Kender du denne adresse:
www.radiogodhavn.dk

Her kan du efterlyse andre Børnehjemsbørn.
Redaktører Poul-Erik (tændstikken), Arne Roel Jørgensen, svend-aage

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 16:37

da i er familie kan i få oplysninger hos folkeregisteret

følg lidt med i den gamle tråd alligevel

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-06 18:17

Hvor ligger Godhavn? i hvilket sogn??

kender du sognetræf?
http://www.sognetraef.dk/

Her efterlyser folk med særligt kendskab til et enkelt sogn oplysninger herfra;
mest om slægtninge, men også andre forhold...

Prøv at se under det sogn Godhavn hører til, om der er nogle lokal kendte,
du kan kontakte, Svend

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-12-06 19:06

modersvilje, jeg har skrevet til radiogodhavn, men ikke hørt noget derfra endnu.

Hawaii7, dit link havde jeg godt nok ikke set tidligere, der står nogle tlf. numre, dem vil jeg give videre til min far, tak for dem

Svend. Nej jeg kender ikke sognetræf, kender i det hele taget ikke noget til det at skulle finde persone... Nu oprettede jeg denne tråd, fordi du sagde at det kunne være en god ide, og det ser da også ud til at flere ser min efterlysning, men prøv lige at se i min gamle tråd, jeg har skrevet lidt mere

Godhavn ligger i Tisvilde i Nordsjælland, det hører muligvis ind under Vejby by Helsinge kommune, men jeg er ikke sikker

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-12-06 19:14

Her har du Godhavn!
Godhavnsvej, 3220 Tisvildeleje (Helsinge)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-06 09:53

Altså:
Helsinge sogn, Holbo herred, Frederiksborg amt (0)
men ingen sogne eksperter fra Helsinge i sognetræf...
Tættest på er Jeannie, men hun leder efter vandmøller i hele Holbo herred,
(her i kandu hedder hun iøvrigt JKRJK2, men hun kan næppe hjælpe dig med Godhavn) .

Men det er "Helsinge sogn, Holbo herred, Frederiksborg" du skal bruge,
hvis du søger efter personer derfra, eksempelvis i folketællingerne,
og så skal de være meget ældre end din farbror, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-12-06 19:39

Men prøvede du at kontakte Johny og Arne:
http://www.dr.dk/drengehjemmet/forside/skriv.asp

link fra dit første fejlplacerede spørgsmål , Svend

Godkendelse af svar
Fra : Olesen-50

Dato : 28-01-07 23:23

Tak for svaret hawaii7.

Desværre lykkedes det ikke at finde nogle der kendte min farbror, dvs jeg fandt en der så kunne fortælle mig, at det var umuligt at finde ud af hvem min farbror var, da man kun kendte hinanden under øgenavne, og det navn eller et foto af min farbror fra dengang har vi ikke