/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CPU er konstant på 100%
Fra : pussypjevs
Vist : 274 gange
20 point
Dato : 18-12-06 22:21

når jeg starter f.eks starter DVD Shrink op eller prøver at afspille en film i avi format så kører min cpu op til 100% og ligger der konstant og vinduet til programmet dukker ikke op og trykker jeg ctrl + alt + del så går der lang tid før joblist dukker op og når den gør så kommer vinduet meget langsom frem og musen flytter sig i etaper(hakker). får jeg lukket det pågældende program så stopper problemet.

hvad tror i der er i vejen?

jeg har den nyeste graffikkort driver fra nvidia installeret som er 93.71.

min grafikkort er en leadtek geforce 6600 GT

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-12-06 23:25
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-12-06 00:44

Er den lige begyndt med det eller er det lang tid siden??

hvis det er begyndt her for nylig, har su så installeret nye programmer?

sker dette problem ved andre ting end (avi) dvd schrink)??

Skal lige siges at dvd schrink somme tider bruger 100 % cpu.

Det er tit converterings programmer gør det (har det efter egen erfaring)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-12-06 06:45

Er lidt nysgeerig som ny bruger af windows xp.
Hvordan kan man se at cpu kører 100&%??

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-12-06 08:56

TRYK Alt Ctrl og delete på sammentid.

så er det inde under ydeevne

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-12-06 14:14

Tak for det.
Det vil jeg prøve næste gang jeg arbejder hårdt på min bærbar computer.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-12-06 14:21

fik du kigget på mit link ??

Kommentar
Fra : pussypjevs

Dato : 19-12-06 17:05

kan det være min graffikkortsdriver der måske gør det eller bullguard?

jeg har prøvet at gøre det der stod i linket men det hjalp ikke.

nu prøver jeg at afinstallere det jeg har huske at have installeret da problemet dukket op.

det er inden for de sidste par dag den er begyndt med problemet