/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Farvede scrollbar i iframe
Fra : Kokane
Vist : 784 gange
10 point
Dato : 18-12-06 11:52

Jeg er ved at lave siden: www.dengulefar.dk

Jeg vil gerne have min scrollbars til at være sort. Jeg har søgt lidt på nettet, og de fleste steder skriver, at jeg skal indsætte et tag ala det her:

<style>
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000000; }
<style>

Jeg har prøvet flere forskellige ting....både at indsættet tag'et i den overordnede html-fil og i den der er inde i selv iframen.....jeg har forsøgt at indsætte tag'et enten i head eller body men uden held.

Er der nogen der kan henvise mig til, hvor jeg kan finde udførlig information om, hvordan jeg får mine scrollbars farvede?

VH
Kokane

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 12:05

<STYLE type=text/css>
<!--
BODY {
scrollbar-face-color:#000000;
scrollbar-arrow-color:#FFFFFF;
scrollbar-track-color:#000000;
}
-->
</STYLE>
</HEAD>

eks med sort scrollbar og hvid pil

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-06 12:42

Sæt følgende kode ind mellem dine head tags på alle siderne - så skulle det virke

Kode
<STYLE type=text/css>
<!--
html{
BODY {SCROLLBAR-FACE-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000000; }
</STYLE>

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 20 point
Dato : 18-12-06 12:47

Hov, der var en fejl i forrige - jeg fik et body med der ikke skulle være der sådanne fejl opstår let når man kopierer og paster her er den rigtige
Kode
<STYLE type=text/css>
<!--
html{
{SCROLLBAR-FACE-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #ffffff;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000000; }
</STYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Kokane

Dato : 18-12-06 15:24

Tak endnu engang.

Der er sket en fejl i "embeddingen" igen....kan ikke umiddelbart se hvad der er galt....kan du?

VH
Kokane

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-06 15:35

Jeg kan godt se at du får gentaget din Header.swf - jeg kigger på det lidt senere og sender dig svaret her.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-06 16:07

Du havde fjernet noscript i din kode - det var fejlen og jeg har benyttet lejligheden til at sammenfatte de to stylesheet i din header. Nedenstående virker nu.

Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>

<head>

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Den Gule Far</title>
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 11px;
   color: #666666;
}
body {
   background-color: #000000;
   background-image: url(grafik/baggrund.gif);
   background-repeat: repeat;
}
.style1 {color: #FF0000}
a {
   font-size: 11px;
   color: #CCCCCC;
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
}
a:link {
   text-decoration: none;
   color: #666666;
}
a:visited {
   text-decoration: none;
   color: #666666;
}
a:hover {
   text-decoration: none;
   color: #FFFFFF;
}
a:active {
   text-decoration: none;
   color: #FFFFFF;
}
.style4 {font-size: 12px}

html{
SCROLLBAR-FACE-COLOR: #333333;
SCROLLBAR-HIGHLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-SHADOW-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-3DLIGHT-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-ARROW-COLOR: #ffff00;
SCROLLBAR-TRACK-COLOR: #000000;
SCROLLBAR-DARKSHADOW-COLOR: #000000; }
-->
</style>
<script src="AC_RunActiveContent.js" type="text/javascript"></script>
</head>

<body>

<div align="center">

<script type="text/javascript">
AC_FL_RunContent( 'codebase','http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0','width','802','height','252','src','Header','quality','high','pluginspage','http://www.macromedia.com/go/getflashplayer','movie','Header' ); //end AC code
</script><noscript>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="802" height="252">
<param name="movie" value="Header.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="Header.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="802" height="252"></embed>
</object></noscript>

<br>
<table width="802" border="0"><tr>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="kampprogram.html" target="iframe">Kampprogram</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="statistik.html" target="iframe">Statistik</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="spillerprofiler.html" target="iframe">Spillerprofiler</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="billeder.html" target="iframe">Billeder</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="downloads.html" target="iframe">Downloads</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="links.html" target="iframe">Links</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="gastebog.html" target="iframe">G&aelig;stebog</a></div></td>
<td width="100" height="17" align="center" valign="bottom"><div align="center"><a href="kontakt.html" target="iframe">Kontakt</a></div></td>
</tr>
<tr>
<td height="15"><div align="center"></div></td>
</tr>
</table>
<table width="800" height="400" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#FFFF00">
<tr bordercolor="#FFFF00">
<td width="800" height="450" bordercolor="#000000"><iframe src="velkommen.html" name="iframe" width="800" marginwidth="0" height="450" marginheight="0" align="top" scrolling="yes" frameborder="0"></iframe></td>
</tr>
</table>
</div>
</body>
</html>

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-06 06:44

Jeg syntes ellers du havde fået siden på plads med koden jeg sendte, men nu er der problemer igen kan jeg se ?

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 19-12-06 14:18

Det er fordi jeg er ved at lave en lavere (200px) header....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-06 18:42

Du skal lige være opmærksom på placering af noscript i din kode - det står forkert igen - se tidligere kode hvordan det skal stå.