/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Link via SWF-fil?
Fra : Kokane
Vist : 968 gange
171 point
Dato : 18-12-06 08:36

Hvordan laver man et link via en SWF-fil?

Jeg er for øjeblikket i gang med at lave følgende hjemmeside: www.dengulefar.dk
Øverst på siden har jeg en header som består af en SWF-fil, jeg vil gerne have det sådan at man kan komme tilbage til startsiden ved at trykke på headeren - hvordan gør man det? I Dreamweaver kan jeg ikke forbinde noget link til SWF-filen....

VH
Troels

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 171 point
Dato : 18-12-06 10:38

Du kan ikke bruge <a> tagget på en swf, men lav dit link inden du creerer din swf.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Kokane

Dato : 18-12-06 11:45

Hej Bentjuul,
jeg er ikke helt med...
Skal jeg lave et billede, som der kan linkes til, som swf-filen ligger ovenpå.....

Jeg har desuden lige et tillægsspørgsmål: Hvis en swf-fil skal embeddes rigtigt, kan den så ikke ligge i en tabel? Når jeg putter min swf-fil i en tabel er det ligesom om swf-filen bliver gentaget....

Vh
Kokane

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-12-06 12:11

Til det sidste først - jo din swf kan sagtens ligge i en celle i en tabel.

Så vidt jeg ved - kan du ikke linke fra en swf i html og det hjælper ikke at lægge et layer over swf'en.

Du skal lave linket inden du laver din swf, nu ved jeg ikke om du bruger Macromedias Flash ?

Men hvis du gør skal du lægge følgende kode på knappen

on (release)
   {
   getURL("dit_link.htm");
   }

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-06 09:03

Hvis det er din Header.swf du skal have link på, så skriv lige linket her - så vil jeg forsøge at lave det i flash, hvis du vil have det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 19-12-06 14:20

Jeg er ved at lave headeren lavere i ImageReady, samtidig vil jeg forsøge at lave link til den.....hvis det ikke lykkes vender jeg tilbage....tak for hjælpen.