/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Støvler, model 9800 ?
Fra : Niederhof
Vist : 766 gange
500 point
Dato : 14-12-06 06:41

Min kone fandt et billede af et par støvler i et katalog, og var MEGET begejstret for dem - AHA tænkte jeg, DER var julegaven......
M-E-N kataloget er smidt ud, og de eneste ting jeg kan huske, er at modellen hedder 9800 (+ lidt mere, ikke et nummer, men et ud-taleligt navn) og at der var en del grønt på kataloget..
Jeg har prøvet de to skobutikker her i byen, TOPS og Den Grønne Skohandel (?)

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 14-12-06 06:41

PS - jeg har prøvet at Google, men fandt intet brugbart....

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 14-12-06 08:29

I dette link, kan du søge på alle støvlemodeller, det er svært at søge når man ikke har set modellen, er det med eller uden hæl??

Du skal trykke på shoeroom http://www.skoringen.dk/

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 500 point
Dato : 15-12-06 17:54

Spørg dog din kone, hun kan sikkert huske det

Desuden er det ikke så nemt at købe fodtøj til andre.

Jeg fik engang et par støvler af min mand, den ene støvle var str. 38 og den anden str. 43

Ja det kan jo være svært at bestemme sig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-06 18:27

Var det et katalog fra lokalområdet?? Hvilke skoforretninger er der i byen??

Hvis vi skal prøve at finde støvlerne udfra en beskrivelse, så må du lige fortælle:

ca højde på hæl??

Spids snude??

Rund snude??

Læder??

Russkind??

Nogen form for pynt??

Tja det er ikke nemt at være dig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-06 18:46

Niederhof

Så må du også lige finde ud af om pasformen er til din kones fod.

Det er meget vanskeligt at købe fodtøj til andre, medmindre modtageren selv har prøvet støvlen, og sagt det skal være "den" i den størrelse, den støvle ønsker jeg mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-06 19:21

Ti hi, Niederhof, kan da ikke vide om pasformen passer til konens fødder, med mindre de bruger samme fodtøj

Når det lykkedes dig, at finde støvlerne, så bare få et byttemærke på, og gem bonen, det er ikke noget problem

Hvis du ikke lige kan finde de støvler, så få lavet et gavekort, pakket ind sammen med en lille ting, så det ikke bliver så kedeligt

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 15-12-06 20:35

Olesen-50 -> å var det altså heller ikke 'Skoringen'
Ans -> Nu var ideen jo at hun IKKE skulle vide noget Forøvrigt : Passede støvlerne ??
Nordsted1 -> Når jeg skriver "Jeg har prøvet de to skobutikker her i byen, TOPS og Den Grønne Skohandel ", hvor mange butikker tror du så der er i byen ? og hvilke ??

Men I har jo alle lidt ret - det er hårdt at være mig !
Jeg leder videre !!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-06 20:52

Niederhof

Den ene støvle passede, men den anden nej.

Jeg halter ikke, så det endte med str. 38

Kan du ikke spørge din kone om hvad hun ønsker sig. Hun kan jo skrive en ønskeseddel med oplysning om hvor gaverne kan købes. Så "går" du da ikke forgæves, medmindre støvlerne er udsolgt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-06 21:23

Niederhof.... Når du har besøgt forretningerne i byen, så må det jo være en forretning i omegnen, så må du se i tlf bogen, for at finde forretninger i nabobyerne eller var det en forretning på??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-12-06 21:24

Hov... forretning på nettet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-12-06 21:49

Niederhof

"Gå på mod"

Få en ønskeseddel fra din kone.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-12-06 00:15

Vi får forskellige reklamer/brochurer rundt om i landet, og da vi ikke ved hvilken landsdel du bor i er det svært.

Kan du ikke spørge efter reklamen hos f.eks naboen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-12-06 00:23

Niederhof

Hvordan så støvlerne ud ?

mvh dova

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 16-12-06 13:01

Nu 'går' det hverken værre eller bedre end at vi bor i midtjylland - midt mellem Viborg og Silkeborg - og derfor modtager vi reklamer fra begge disse byer - samt alle 'kæde-reklamerne'. Så der er nok at vælge mellem.....

Dova-> det var et par brune læderstøvler og længden kan vel bedst karakteriseres som "halv-lang" og hæl-højden som "lav, uden at være flad"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-12-06 19:17

Citat
Nu 'går' det hverken værre eller bedre end at vi bor i midtjylland - midt mellem Viborg og Silkeborg - og derfor modtager vi reklamer fra begge disse byer - samt alle 'kæde-reklamerne'

Ja, så er du ikke ret langt fra hvor jeg bor, og har lidt styr på hvor der er kommet reklamer fra

Og jeg har kigget på reklamer, hjemmesider fra de skokæder der er i Silkeborg og Kjellerup og Viborg, men har ikke noget sted fundet nogen støvler der hedder noget med model 9800.

I linkene her kan du se deres kataloger:

http://www.zmag.dk/showmag.php?mid=tffr

http://www.din-groenne-skobutik.dk/katalog.php

http://www.skoringen.dk/

Det er de tre kæder I sikkert har fået kataloger fra, og af andre muligheder er der så Bilka, Kvickly eller Føtex.....eller Bruun´s galleri i Århus, hvor der følgende butikker:

http://www.deichmann.com/website/deichmann_home_anzeige26.php?PHPSESSID=a7365b2128f62e5af1e4c7fcb4a08a76

http://www.dinsko.com/

Eurowalk tlf. 86765267 (har ingen hjemmeside)

mvh dova

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-12-06 09:34

Så må vi da krydse fingre for at det er i Bruun's galleri støvlerne kan købes, for de andre link er

jo allerede gennemsøgt zmag=Tops, den grønne skobutik og skoringen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-12-06 15:24

Hvis jeg var i dine sko (om jeg så må sige...), så ville jeg prøve at kontakte dem, der uddeler reklamer i Jeres område og undersøge, hvem der har sendt reklamer ud på "det og det" tidspunkt. Det kan være posten eller et distributionsfirma, og det fremgår gerne af de omslag, som reklamerne er pakket ind i.

Iøvrigt er det herligt, at nogen gør sig ærlige tanker om gaver!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-06 15:35

Som tidligere nævnt, så kan Niederhof jo spørge "konen" hvad hun ønsker sig.

Måske er støvlerne på ønskeseddelen

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 25-12-06 20:03

Havde jeg dog bare købt et par støvler, med et byttemærke - mit spørgsmål endte jo med at vi skal ud for at kigge på S-E-N-G, her mellem jul og nytår.......... det bliver jo mange gange dyrere

Men alligevel : Tak for svaret ans.