/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
glass orb
Fra : 234
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 12-12-06 13:25

Hej !
Jeg er ved at lave nogle billardkugler som jeg gerne vil have til at se ægte ud .
Hvordan for jeg lavet den skinnende overflade som de har ligesom en glas effet ?
Er der nogle som kan henvise til en side eller forklarer hvordan man gør så vil jeg værer meget glad ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-06 13:54

Du skal vælge Color Mixer som du kan komme til ved at trykke shift F9, når du får Color Mixer frem skal du her vælge Radial - så er du klar til at lave den skinnende effekt på din kugle.

Vælg farven og brug så skyderen evt byt om på de to yderpunkter så du får den lyse del inderst.

Når du er nået så langt, så vil du måske flytte det lyse punkt på kuglen - det gør du ved i venstre side hvor du har en masse menu symboler, her skal du vælge den der hedder "Fill Transform Tool" og nu markerer du din kugle, herefter kan du trække midten (den lysedel) derhen hvor du vil have den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-12-06 20:31

Hjalp min forklaring 234, eller er der noget du skal ha' uddybet ??

Kommentar
Fra : 234

Dato : 12-12-06 23:31

Hej bentjuul !
Det var noget i retning af det her jeg mente !
Tryk på linket :http://www.flashperfection.com/tutorials/Make-a-glass-orb-with-Flash-8-blending-filters-53034.html

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-06 23:43

Ja, det er også det min vejledning går ud på - jeg går ud fra at du bruger Macromedias Flash.

Forskellen på din tutorials og min er forklaring er, at jeg bruger Radial og din tutorial bruger Linear.
Jeg mener at effekten med Radial virker bedre på en kugle, men det er måske en smagssag.

Jamen så er det bare at gå igang.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : 234

Dato : 28-12-06 14:48

Tak for svaret bentjuul.