/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Hjælp! er der nogen der kender
Fra : rossie
Vist : 832 gange
100 point
Dato : 10-12-06 22:06

Er der nogen der kender en hjemmeside, som fungerer som Dansk-Engelsk, Engelsk-Dansk ordbog, hvor man kan slå ord op? Eller skal man ud virkelig ud at købe (eller låne self.) et cd-rom, hvor man så kan lægge ordbogen ind på computeren?

Synes nemlig det er meget smartere og nemmere med en ordbog på computeren, end man skal sidde og slå op i en ordbog! -så mangler som sagt en Dk-Eng, Eng-Dk hjemmeside, hvor man kan slå ord op!

Nogen der kan hjælpe?

Julehilsen Caroline

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 10-12-06 22:16

Der findes flere af slagsen, men de virker bestemt ikke optimalt, så du skal være meget kritisk når du bruger dem

http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=Danish&to=English

http://translation.langenberg.com/ .. denne er nok en af de bedre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-06 22:19
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-06 22:20
Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-12-06 23:17

http://www.seniorinternet.dk/senior21.htm

Her er masser af ordbøger at vælge imellem, af alle mulige slags og flere sprog.

Net-ordbøger er udmærkede til at slå enkeltord op med, men til oversættelse af tekster dur de bestemt ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-12-06 02:27

Som udgangspunkt koster ordbøger jo penge, og dem der er til rådighed gratis har også en tilsvarende kvalitet.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-12-06 07:45

Ja, gode ordbøger koster.

På folkeskoleniveau er denne god:

Gyldendals engelsk/dansk; dansk/engelsk på cd

http://www.gyldendal.dk/webapp/wcs/stores/servlet/product+10001+10002+14845+1000+10101

koster kun 299DKK

hvilket er forbløffende billigt.

Lige et godt julegaveønske.

Højere niveau skal du ha’ fat i de to største ordbøger:

Vinterberg & Bodelsen: engelsk/dansk:

Cd-rom-udgave koster ca. 2 200 DKK

Kjærulf Nielsen: dansk/engelsk:

Cd-rom-udgave koster ca 1 800 DKK

Jeg har ikke selv prøvet cd-rom-udgaverne, da jeg godt kan lide at have bøger.

Der findes en virkelig god engelsk/engelsk online ordbog:

http://dictionary.cambridge.org/

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 11-12-06 10:33

www.ordbogen.com er en god side, men den skal du også betale for, når du har brugt de gratis opslag der er til rådighed

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 11-12-06 12:36

Glemte at skrive at prisen på ordbogen.com er 99 kr om året for dansk/engelsk - engelsk/dansk, så det er da overkommeligt.

Godkendelse af svar
Fra : rossie

Dato : 11-12-06 16:14

Mange tak for svarerne Nordsted1.