/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Bakkende and
Fra : BjornJ
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 05-12-06 22:51

Jeg har set en and der bakker, ikke med benne, men den vrikker med næbet nede i vandet så den sejler baglæns. Den bruger også benen lidt, men det er næbet der giver mest bevægelse.
Er der andre der har set det?
Er det almindeligt og har jeg først fået øje på det nu?

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-12-06 22:54

Det gik lidt hurtigt

benne = benene
benen = benene

Bjørn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-06 23:47

Jeg har aldrig set det men det ku måske være at den enten er født med en skavank eller at den er syg på anden måde ??
Ellers er det en "provoand"
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-12-06 00:00

Den svømmer helt normalt, men en gang imellem tager den en tur baglæns, ca. en gang i minuttet og ca. ½ meter.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-12-06 00:01

Jeg glemte at skrive "DET er ikke and" men den rene skinbarlige sandhed.
Bjørn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-06 00:05

Så morer den sig vel ved det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-12-06 00:10

Er den nogle hunner i nærheden når den gør det ? for så er det vel for at gører kur
Mvh Sune
Nå ups du skriver jo ikke hvad køn det er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-12-06 00:15

jooo det har jeg da også set - det gør bla. lappedykkere også - det ser ud som om den snadrer løs og får sat fart på baglæns .

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-12-06 14:58

Der er ingen tvivl: Det er en "bakkeand"

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-06 15:13

valde

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-12-06 16:10

Køn? Jeg har ikke lagt mærke til kønnet, men vender tilbage til det næste gang jeg ser den.
Det bliver ikke så længe det blæser, for så gør den det ikke.
Til merit.dk Den snadre ikke hvis du dermed mener at der er andemad hvor den gør det.
Det er på åben kyst i saltvand, der er ingen andemad at snadre i.
Og merit.dk prøv lige at se i "Foto" i dit svar om fotobearbejdning, der nogt jeg ikke kan finde ud af.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 28-01-07 22:12

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 23:08

Citat
Og merit.dk prøv lige at se i "Foto" i dit svar om fotobearbejdning
... er ikke lige klar over hvad det er for et - kan du sende link til det ???