/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Nu IGEN IGEN IGEN...!
Fra : molokyle
Vist : 993 gange
50 point
Dato : 01-12-06 01:55

Hvorfor er det sådan at kontanthjælp er til udbetaling pr. 1.1 i måneden?

..og når man 'prøver' at hæve penge i en automat f.eks. kl. 1.00 d.1.1 er de ikke til disposition?

Ja, ja, ja .... spar mig for argumenter om; at I andre (lønarbejdere) betaler til os 'arbejdsfri'

"Vi" arbejder altså også 35-37 timer om ugen for vores kontanthjælp, blot for en lavere 'løn' !!!

(...ellers kunne vi ikke få udbetalt kontalthjælp iflg. reglerne)

"Vi" kan først hæve hyren om morgenen efter: Kl. 7.00 (...i KBH. det er!)

Hvem scorer 'kassen' på milliarderne på overførselsindkomst i mellemtiden?

Banken? Staten?

Det drejer sig om renteindtægter af 12 X 8 timer = 4 dage (..i snit) om året.

Hvem får disse penge?

Bistandsklienterne?

..og NEJ !

Der er ikke megen hjælp at hente (mht. oplysninger) hér: http://www.dst.dk/Vejviser/dokumentation/Varedeklarationer/emnegruppe/emne.aspx?sysrid=949

</NYSGERRIG>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 02:00

Ps. Det er altså borgernes (=DINE) penge, som forvaltes på denne måde

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-12-06 02:25

Pengene bliver brugt til at betale for rygerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 02:57

Dyb seriøs du er: Kortoververden

..og 'godt' argument

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 04:15

Rigtigt surt iøvrigt med denne nattevagt for kontanthjælpen. (6.780 kr. udbetalt pr. måned)

Alle andre ville have fået et nattillæg, ...men til gengæld er der absolut INGEN som blander sig i, hvad jeg laver netop nu

Vi mangler 'kompetente' medarbejdere, men desværre er der et 'midlertidigt' ansættelsesstop:

http://politiken.dk/indland/article204425.ece

..men 'nogen' skal jo lave 'lortet', medens de 'rigtige' arbejdere sover

</BISTANDSKLIENT, SAMFUNDSNASSER og sikkert MISBRUGER eller DUM>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 04:50

Citat
Jeg har bedt min direktion om en redegørelse«, siger Børne- og Ungdomsborgmester i København Bo Asmus Kjeldgaard

http://boasmus.dk/

Dén har jeg nu ikke set noget til?

Hverken fra SF, regeringen (VK + DF hvis nogen skulle være i tvivl?) ..eller nogen andre. Ikke engang fra den altid 'meningsfulde'; Bertel Bims :

1.) http://presse.uvm.dk/nyt/pm/pm190505.htm?menuid=641015
2.) http://www.computerworld.dk/art/35870?a=block&i=22
3.) http://www.uvm.dk/06/it.htm?menuid=6410

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-06 06:40

Vores netbank er lukket om natten, åbner kl 06.00
Tror det er et sikkerhedsspørgsmål.
Plus at man kører alle transaktioner i nattetimerne
desværre ikke før midnat så moneterne var til rådighed
kl 00.00

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-12-06 06:42

Hvad sker der med renten når et beløb kun er bits and bytes i overførselsøjeblikket.
Det "øjeblik" kan vare fra timer til flere dage. Det er min erfaring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 10:04

Pengene er skam allerede i banken

De afsendes 3 dage før udbetaling....

Overførselstiden tjener begge banker på...

Så skal der "brokkes" - er det til din egen bank.

For år tilbage var der et større opgør mellem AF og (mener jeg) arbejdernes landsbank, fordi de pludselig forlangte at pengene skulle være der 1 dag tidligere for at kunne udbetales til rette tid.

Dengang skiftede AF bank da det drejede sig om millioner af kroner der blev forrentet - hvem de bruger idag ved jeg ikke.

Mig bekendt har det offentlige kontoer i ALLE banker så pengene skal ikke engang sendes - blot flyttes fra en konto til en anden...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 10:09

bits and bytes er egentlig uden betydning - det øjeblik der trykkes på knappen er pengene tilstede.

Sender du penge fra en konto til en anden (i samme bank) varer det 1 døgn før de er til rådighed...

Hæver du dem og sætter dem DIREKTE ind på modtagerens konto er de til rådighed i samme sekund du får udskrevet kvittering.

Svindel - vil jeg kalde det

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-12-06 10:09

Hej MOLOKYLE

Ja, ja nu ikk så sur. Med den store hyre du får hver måned kan du bare gemme det beløb du forventer at bruge om natten d. 1. i måneden efter.

Ja så har du penge indtil om morgenen hvor du kan hæve af den nye portion penge.

Hvor enkelt kan det være.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 10:19

Forstår egentlig godt "molo"

Hvorfor skal bankerne tjene på "mine" penge....

Som verden er skruet sammen kan du ikke leve uden en bank - og de gør hvad der passer dem.

Hvis jeg selv bruger net bank til at overføre penge, har jeg jo allerede gjort arbejdet for banken.
Når jeg trykker på "enter" er pengene væk fra min konto, MEN MODTAGEREN HAR IKKE FÅET DEM.
Han får dem først 1-3 dage efter......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:20

Ja, jeg synes også det 'lugter' lidt af ....bli' rig på andres bekostning ..nemlig de fattiges bekostning!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:26

..og så kan jeg ikke engang få et Dankort. En kontanthjælp+aktiveringsydelse er nemlig ikke en 'fast' indtægt uanset man har en 3 måneders 'kontrakt' på 'ansættelse' i hånden.

I dét øjeblik jeg er heldig at få et 'ordinært' job er den nemlig ikke det papir værd, som den er skrevet på. (=Verdens 'underligste' ansættelseskontrakt).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:28

..men overholder jeg den ikke til punkt og prikke? Så skal jeg lige love for, at der er sanktionsmuligheder til stede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 10:34

hawaii7 -> Jeg kan skam sagtens få pengene til at strække: Jeg bor billigt, har intet 'misbrugsproblem', lever nøjsomt og har ingen gæld

...men der må alligevel være 'nogen', som lever af MIN indtægt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-12-06 10:53

Ja det gør pengeinstitutterne. For et par år tilbage havde jeg en voldsom diskution med GIRO kontoret.
Jeg havd en girokonto og hver gang der gik penge ind hæveden jeg dem på posthuset og gik i Sparekassen med dem. Kontoen var aldrig under O eller negativ, men alligevel skulle jeg betale renter.
Når pengene går ind bliver de først forrentet fra dagen efter og eftersom jeg hævede dem samme dag, var kontoen altså negativ i rente øjemed. Jeg var helt oppe at køre selv om det var små øre.
Sådan er det og vi kan intet gøre.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 11:02

Er der forskel på hvilken bank man har i denne forbindelse?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:05

En lille sjov historie....

Mit barnebarn har i 4 mdr. haft et lille eftermiddagsjob i den lokale aviskiosk (oprydning osv.)...

Han kunne få sine "almisser" kontant hver fredag, men moderen valgte at han skulle lære lidt om banker.

Så ejeren af kiosken går troeligt i banken hver fredag og sætter hans penge ind på kontoen og knægten hæver dem ALLE fredag aften

Stor var hans forundring da kontoopgørelsen kom efter de første 3 mdr.

Banken havde TAGET 39 øre af hans penge

Det er sgu en køn måde man lærer næste generation at bruge banker

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-06 11:06

Nej Molo

Det er det samme i alle banker....

Det er KUNJ de STORE der kan forhandle sig til bedre vilkår...

De små betaler

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 11:22

Tak for svaret refi.

Hvorfor undrer det mig ikke stort?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:41

Selv tak

Du må høre til den forkerte kategori

Fortsat God Weekend - TRODS ALT

Piiiisssst

Det kan da være der kommer 500 (skattefrit) med posten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-06 11:42

Husk lige at lade være med at opgive dem....

Så trækker de bare i hjælpen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-06 16:01

refi -> Nøeh... det blev Benjamin.Hansen som løb med lapperne.

Dét må ha' set sjovt ud

</MOLOKYLE>