/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
billedrække som navigation
Fra : kathy
Vist : 543 gange
200 point
Dato : 25-11-06 16:00

Jeg vil gerne lave en navigationsmenu, der består af en række billeder. On mouse over ruller den og OnClick på et bestemt billede, lukker det op i en IFrame og navigationsmenuen står stille, indtil næste gang curseren kommer hen over.
Jeg vil gerne have at hastigheden kontrolleres af hvor på navigationsmenuen curseren er - en "speeder effekt".
Jeg kan godt finde ud af at indlæse osv.
Det er at få taget hul på selve navigationsmenuen, jeg har svært ved.
Er der nogen, der har et link til en tutorial eller lignende eller et godt råd til at komme igang.
Har arbejdet lidt i Flash.

mvh
kathy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 18:09

Hej Kathy

Jeg tror det er noget i denne retning du tænker på, men jeg kan ikke huske hvor jeg har hentet den, men du kan prøve at se på den http://www.brugtbytte.dk/diverse/prov_se_denne.zip og så er det måske muligt at du selv kan finde ud af at ændre fla'en så den passer til dit brug.

Jeg tager den af igen senere i dag.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 25-11-06 19:04

Nu har jeg fundet to navigationsbarer der fungerer næsten som du ønsker, der mangler dog at de stopper når der ikke er mouse_over men jeg tror de kan tilrettes.
http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Menus/Horizont-Mrcio_P-11275/index.php
http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Menus/Sliding_-Jason_Sa-11176/index.php
Du kan downlode fla'en på siderne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-06 05:23

hej igen - det var ærgeligt at du ikke nåede at melde tilbage i går om det var noget i den retning jeg havde linket til du søgte. Jeg havde nemlig tid til at guide dig på det tidspunkt.

Jeg fik selv kigget på det seneste link, den der hedder Sliding_Jason osv.

Den er meget nem at tilrette med egne billeder, størrelser osv., ligeledes er det enkelt at ændre på hastigheden på sidebebevægelserne i actionsscriptet og indsætte evt usynlige knapper over dine billeder i hvert enkelt MC så du kan linke. Jeg fik dog ikke afprøvet iframen, men det må være muligt.
Da min tid er knap i den næste tid, og måske var det også noget helt andet du søgte, så forlader jeg din tråd her, men da du har arbejdet flash og hermed med actionscript så kan det ikke volde dig problemer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 26-11-06 11:34

Tak bentjuul

Julefrokosten skulle også passes.
kigger på det og vender tilbage.

mvh
kathy

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 26-11-06 11:59

Tak for svaret bentjuul.
Alletiders det vil jeg forsøge mig med.
Godt link, også tak for det.
mvh
kathy