/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Barnedåb
Fra : idaw
Vist : 541 gange
30 point
Dato : 16-11-06 20:25

Kan man få kirkedøbt sit barn hvis begge forældre IKKE er medlem af folkekirken?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-11-06 20:29

Man kan ikke først melde sig ud af Folkekirken og så bruge dens ydelser - det er derfor, vi betaler kirkeskat...

Men jeg mener, at man kan betale for ydelsen - men hvorfor dåb, når I ikke selv vil Folkekirken???

Hanne

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 16-11-06 20:35

Det er en teori situation, min veninde og hendes kæreste har lige fået deres børn døbt, hun er medlem af flkekirken, han er ikke. Så kom vi bare til at snakke om hvis man nu ønskede at få døbt sine børn og ikke var medlem af folkekirken, om det så ku lade sig gøre at få døbt barnet alligevel...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-06 20:36

Du kan læse lidt om dåbshandling her

http://www.folkekirken.dk/hvad-goer-jeg-ved/daab.html

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 40 point
Dato : 16-11-06 20:39

Citat
Et barn kan godt blive døbt, selv om forældrene ikke er medlemmer af folkekirken.

http://www.km.dk/barnedaab.html

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 16-11-06 20:45

Tak for svarene, jeg lukker her igen:)

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 16-11-06 20:48

Tak for svaret ans.:D

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 16-11-06 20:49

Se her..

Barnet kan godt blive døbt selv om forældrene ikke er medlem af folkekirken

http://www.km.dk/barnedaab.html

Kommentar
Fra : MacMadsen

Dato : 16-11-06 20:50

Hmm skulle vidst have opdateret inden jeg svarede *GG*

Beklager du fik samme svar to gange *S*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-11-06 20:53

Tak

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-11-06 20:54

Citat
Det er en teori situation, min veninde og hendes kæreste har lige fået deres børn døbt, hun er medlem af flkekirken, han er ikke. Så kom vi bare til at snakke om hvis man nu ønskede at få døbt sine børn og ikke var medlem af folkekirken, om det så ku lade sig gøre at få døbt barnet alligevel...

Åh, så er jeg mere rolig

Jeg er forarget - men jeg vil lige læse om det, før jeg fortsætter min forargelse!