/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hjælp til disse malerier.
Fra : SandraFalk
Vist : 2226 gange
100 point
Dato : 14-11-06 11:41

Jeg har 2 stk. malerier på sådan nogle gamle "træplader"..
De forestiller grædende drenge og i bunden er der signering af oluf høst med hvid skrift og i toppen G./J. Bragolin med rød skrift..
Jeg har hørt nogle historier om de malerier, at de fik huse til at brænde ned og andet okkult om den, og har faktisk ikke lyst til at have dem mere, så jeg havde tænkt mig at sætte dem til salg.
Men hvordan ved jeg om det er den "rigtige" bragolin der har lavet dem? Vil jo ikke sælge dem som kopi, hvis det ikke er.. Og hvorfor står der også Oluf Høst? Ved godt det ik er oluf høst der har lavet dem.. Nogen der ved noget om disse malerier?

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-11-06 11:46

http://en.wikipedia.org/wiki/Bruno_Amadio

Personligt tror jeg, det er overtro, men hvis du har en dårlig fornemmelse, så ud med dem.

Jeg tror ikke, du kan få meget for dem.

Frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-11-06 11:48

Har lige set; de kan ikke engang sælges på eBay.

Så på loppemarked med dem.

frieda

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-11-06 11:49

Hvis jeg var dig, ville jeg tage et smut ned til dit lokale auktionshus eller antikvitetshander, og høre dem ad hvordan og hvorledes...
Der er jo lavet et hav af kopier af andre malere, men det kunne jo være at lige din kunstner ikke var så ringe anset og måske ville give dem noget mere værdi...

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-11-06 11:51

Hvis ikke billederne er noget værd, så kan du tit få en go' pris for rammerne, hvis de er fine

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 14-11-06 11:53

Nåh jo... Hvis du vil sælge sem på nettet, så undgå e-bay men tag lauritz.com eller bruuns... Der får du tit lidt mere for dine ting....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 11:54

http://en.wikipedia.org/wiki/Crying_Boys

tåbelige historier - men frieda har ret - kan du ikke lide at have dem af den ene eller anden grund så bare ud med dem - det er aldrig rart at kigge på noget man ikke bryder sig om

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 14-11-06 11:56

http://www.cryingboyfanclub.nl/ de er da også kun til at blive i dårligt humør af

der er en længere diskussion her:
http://www.unexplained-mysteries.com/forum/lofiversion/index.php/t2093.html

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-11-06 12:02

Jeg har haft dem pakket ned i kasser i mange år.. Og nu da vi så er flyttet i stort hus, så kom de frem.. Jeg læste lidt på nettet om bragolin, og har også hørt de historier.. Men så er det bare lige at jeg købte dem, fordi de mindede om min barndom.. Og jeg kom til at tænke over noget, der er temmelig klamt..Min mor havde også nogen hængende og for nogle år siden blev hun ret pludseligt sindssyg (paranoid skizofren) og brændte selv den landejendom ned de boede på.... Og nu synes jeg godt nok det er for klamt med de malerier!!!!
Det er da ligefør jeg synes det er uhyggeligt at putte dem i skraldespanden.. Puha altså, kan godt være det er overtro, men jeg synes det er creepy!

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-11-06 12:03

Og der er ikke nogen rammer rundt om, bare malet på sådan en ca. 1 cm tyk træplade.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-11-06 12:04

Overtro, ja, men det gør ikke dine fornemmelser over disse billeder mindre.
Ud med dem.

Giv dem til et loppemarked, der giver pengene til velgørende formål.

frieda

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 12:05

endnu en god grund til at smide dem langt væk - det er bestemt da ikke rare minder for dig

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-11-06 12:07

Og tillykke med det nye hus.

Ud med billederne og op med nogle, der kan give dig positive vibrationer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 12:08

jeg husker dem også fra min barndom - der var rigtig mange der synes de var trendy og alle de der tudende drenge hang nok så nydeligt over sofaer og alle mulige andre steder - selv blandt teenagere var de lidt populære.

Ærlig talt - bare man kigger på dem får man da en misstemning - ud med dem

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-11-06 12:11

Nej de skal også væk, ved bare ik hvordan
Fandt lige noget mere om dem : http://www.answers.com/topic/the-crying-boy

Tror også at jeg giver dem væk, hvis der er nogen der vil have dem.. Forestiller mig lidt en scene som denne " Jeg går ind i en røde kors butik for at aflevere dem, og da ekspedienten ser mig komme gående med de malerier, så bliver hun helt angst og og råber NEJ NEJ NEJ.. og holder hånden op " ha ha .. Har vist set for mange gyserfilm

Nej, tror jeg tager dem med til genbrugsbutik, bare jeg ikke skal køre for langt med dem..

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 14-11-06 12:15

Træplader

Hvad med at brænde dem; ville det ikke være passende?

Lav et bål ude i haven.

Med ondt skal man ...

Jeg er altså også overtroisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 12:21

frieda hvis du er overtroisk så - skal de netop IKKE brændes

gad vide om der er nogen der samler på det skidt ????

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-11-06 12:22

Har jeg også tænkt på Synes det virker mærkeligt bare at smide dem i skraldespanden.. Når manden kommer hjem bliver der lavet et lille bål tror jeg.. Så må vi se om de vil brænde

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-11-06 12:24

Der ER nogen der samler på dem, søgte på dem inden jeg skrev herinde, og der var nogen der samlede på dem, og noget med nogen ville i guiness rekordnog, for at samle mange af dem eller lign. Men det var i udlandet..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 12:28

så kontakt da de samlere og få lidt gevinst ud af det bare husk de selv skal betale for forsendelsen også

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 14-11-06 12:38

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 12:43

selvtak

lov os så du kommer pænt af med de billeder - og langt væk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-06 12:45

De er sikkert trykket på masoniteplader der er lavet struktur i sådan at overfladen er ujævn ligesom på malerier.

Altså ikke rigtige malerier selv om de ligner det ved første kig.

For 25-30 år siden, var de vældig populære, og hang rundt omkring i utallige hjem......lige som de "malerier" i samme stil der forestillede sigøjnerkvinder.,,,,kunne købes i diverse varehuse/supermarkeder for små penge.

Billigt kitsch, som nu fås rundt omkring på loppemarkeder/genbrugsbutikker for en femmer

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-11-06 12:47

Forresten, hvis der er noget om overtroen, så skulle næsten 50 % af danmarks boliger være futtet af dengang.........kunne være sjovt om der var lavet statistikker over, i hvor mange nedbrændte huse der har hængt sådan en billig plakat.

Fis og blålys.....lidt i stil med dem der tror at Elvis is still alive

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-11-06 13:50

YAK !! netop de tudeknægte og sigøjnerbillederne er da også noget man undgår