/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  vaxen 200
Kontakteksem og allergi
Fra : Sascha1979
Vist : 3368 gange
40 point
Dato : 13-11-06 23:26

Jeg er 26 år gammel og har lige siden jeg husker haft en eller anden form for eksem. Hvis ikke børneeksem da jeg var barn, så håndeksem, som jeg lider rigtig meget af for tiden. Det kommer og går - nogle gange er det pænt, andre gange er det så slemt at jeg ikke kan bruge mine hænder.

Jeg er p.t. studerende, men har arbejdet på kontor, så det burde da ikke kunne forværre udbruddene - kunne forstå det hvis jeg brugte mine hænder meget. Får osse udbrud i panden og har slemme kløanfald om natten - og her taler vi kløanfald over hele kroppen. Jeg orker det bare ikke mere.

Har skiftet alle mine badeprodukter og cremer ud med produkter uden parfume og vasker mit tøj i neutral, men uden forbedret resultat. Det eneste der holder det nede er hormonsalver, hvilket jeg er SÅ træt af - det ødelægger huden og forbedrer kun problemet for en stund - det er kun en midlertidig løsning.

Jeg lider i forvejen af fødevareallergi, men holder mig fra ALT jeg ikke kan tåle, men det virker åbenbart heller ikke...

Jeg er efterhånden så desperat mht. min håndeksem og eksem i panden og den voldsomme kløe, at jeg blir nødt til at høre, om der er nogen der kender et godt alternativt og effektivt produkt, som kan erstatte hormonsalverne?? Og om der er andre, der har oplevet problemer med Neutrals produkter - navnligt vaskepulver? Og er der nogen der kan anbefale en god håndcreme mod den tørre, sprukne hud på hænderne ?

Tak for jeres tid.

Mvh, Sascha1979

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 14-11-06 00:55

Hej .Sascha 1979 jeg føler med deg da jeg kender det alt for gott .men er heldivis blevet nesten helt fri for udbrud. får dog noget på albuerne og bag ørerne engang imellem,og smør Daivonex på som hjelper meg utroligt gott ,fås på recept ,det skal ikke være Daivonex creme men Salve .prøv også Kopattesalve det hjelper .VH vonna

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 14-11-06 01:43

som vonna skriver kopattesalve er rigtig godt. jeg mener at have hørt at neutral ikke er så neutralt som det påstås. der skulle findes noget andet hos matas, kan desværre ikke lige huske hvd det hedder. pøj pøj med det. vh lianes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 09:51

Hej Sascha

At du arbejder på kontor, kan godt være med til at forværre udbruddene, der kan være blegemiddel osv. i papiret.

Jeg har selv problemer med min pande, men "kun" i vinterhalvåret, jeg har løst problemet med en ugentlig gang solarium, om det kan hjælpe dig, kan jeg jo ikke vide, men har du prøvet??

Har du det slemt året rundt?? nogle får det værre når luften er tør/våd/kulde??

Hvornår er du sidst blevet testet, allergier kan ændre sig, er du blevet tjekket for nikkelallergi?

Vedr. Neutral, så står der på Astma og Allergi's hjemmeside:

Der findes kun én hudplejeserie, der har opnået både det officielle nordiske miljømærke (Svanemærket) og Astma-Allergi Forbundets mærke og det er Derma.

I det hele taget syntes jeg du skal tage kontakt til din læge igen..

Du kan også få meget hjælp ved at henvende dig til Astma og Allergi Foreningen

Her har de bl.a. en side om eksem

http://eksem.astma-allergi.dk/

Kommentar
Fra : ypsiQ

Dato : 14-11-06 11:15

Hej sascha

Jeg kan varmt anbefale dig at kontakte en god kinesiolog MED uddannelse i psyko-kinesiologi. Jeg fik afhjulpet min datters problemer ad den vej. Hos hende var det dels allergier som lægetest ikke viser og dels forstyrende ord, der gav udbrud. En Kinesiolog kan både afbalancere/neutraliseret ordenes indflydelse, styrke imumforsvaret og ikke mindst gå væsentlig mere grundig til værks med allergitest. Min datters allergi var forårsaget af bl.a. dyrisk fedt, hvilket lægetesten ikke kunne vise.
Siden har hun kunnet tage udbrud i opløbet med kæmpenatlysolie. Fåes hos Matas som både kapsler og creme.

Lykke til
fra
ypsiQ

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 14-11-06 14:20

vi har vist lige andet steds haft samme emne...prøv at se på nogle af alle de svar der er indkommet der.
selv fik jeg engang noget ret fantastisk noget af lægen i en flaske tilat smøre på.
da det var noget stækt men effettivt stads, måtte det KUN bruges to gange om dagen. og KUN to gange. det var ret flydende, ligesom rensemælk er det...
bruger selv kopattesalve til hænderne for at holde dem bløde, specielt om vinteren er det efektivt..
men lad være med at gå på apoteket eller Matas og betal det hvide ud af øjnene for det....det de har til 20 kroner i Netto er nøjagtigt det samme indeholde præcist det samme men hoster væsentligt mindre...der er lavet et tjæk om indholdet og prisen i Rabatten i dr 1 engang og konklutionen var den samme hvad indhold angik....
så spar de penge.
imatas/apotek, kan du komme tilat op til 4 gange så meget fordet samme produkt..
minus er bare, at det ikke helbreder exemen....det kan kun binyrebarkhormon desværre.
er der ikke andet du er allergisk overfor.det er jo det allergiske du skal væk fra. f.ex nikkel.
er selv nikkelallergiker...ikke rart.hvis øreringe med nikkel....5 min senere kløe smerter og måske væske.....
god jagt på produkter i allergijunglen.
hejsa miss j

Kommentar
Fra : Sascha1979

Dato : 14-11-06 17:04

Tusind tak for alle jeres fine svar - det hjælper meget at vide, at man ikke er alene om at ha de her irriterende udbrud. Var faktisk lige på apoteket idag og købte en voldsom dyr håndcreme fra Derma, og nu kan jeg se, at det er det samme som en billig kopattesalve fra Netto - iiih, jeg føler mig snydt - det er da heller ikke til at finde rundt i - men tak for rådet - det skal jeg HELT sikkert huske til en anden gang - for hold da op, man bruger mange penge på diversen cremer etc. der alligevel ikke virker....suk...

Har bestilt tid til en ny allergitest hos en speciallæge, så må vi se hvad den viser...det er så frustrerende at man pludselig kan udvikle nye allergier, man ikke aner om. Og så synes jeg det er SÅ irriterende når man skal have lavet allergitest hos lægen, at de ikke tar en seriøst. Var engang hos en læge, der ikke ville teste mig for andre allergier end dem jeg havde i forvejen, da han jo ikke 'kunne bruge flere 1000 kr. på mig, når jeg ikke havde mistanke om, hvad jeg evt. ku være allergisk overfor'. Hvad pokker er DET for noget pjat ! Det er jo derfor jeg er der - for at han skal finde ud af hvad jeg fejler. Har andre haft samme dårlige oplevelser og hvordan taklede I det ? Jeg blev bare så gal på ham, at jeg gik min vej...

Mht. eksem i panden er det ikke noget jeg har haft før - det er derfor det undrer mig...er lidt nervøs for det skyldes min shampoo, som så er parfumeret eller om det er den hårfarve jeg bruger - er der nogen der kender et alternativ til hårfarve - har prøvet Hennafarve og det var IKKE vellykket ! Der skete ingenting.

Mht. Neutral har jeg også hørt, at der er nogle, som rent faktisk er allergiske overfor produktet - og de reklamerer med at det skal være så rent at selv os allergikere kan bruge det..ja, ja.

Mine hænder er specielt slemme idag, og jeg har siddet og kigget på min dermovat salve fra lægen og overvejer om jeg skal tage den i brug igen - er bare ikke meget for det...måske jeg hellere sku lade være og så 'håbe' på, at eksemen går i sig selv - men det er vist ikke helt realistisk....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-11-06 17:58

Sascha prøv at læse dette link, måske du kan bruge noget af det

http://www.kandu.dk/spg96265.aspx

Bortset fra det, tror jeg ikke på at Derma er identisk med Helosan kopattesalve, så havde kopattesalven også været nævnt hos astma/allergiforbundet, så lad være med at ærgre dig over det. Der er kopier af helosan/kopattesalve, men det hedder ikke Derma.

Det er godt nok du bruger allergivenligt vaskemiddel til dit tøj, men at du bruger parfumeret shampoo, er bestemt ikke godt. Nej jeg kender ikke til præparater du kan bruge til at farve håret med, men der findes økologiske frisørsaloner, prøv at kikke i tlf. bogen.

Har du kikket på linket fra astma og allergiforbundet, du kan også ringe og få råd hos dem.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 14-11-06 22:45

jo, jeg oplevede engang hos en såkaldt hudspecialist at blive behandlet ret uforskammet, da jeg kom med min exem på mine to fingre..højre tommelfinger og pegefinger...ret slemt endda...
jeg skulle priktestes for gud ved hvilken gang og sad og snakkede, da jeg nævnte visse ting jeg vidte jeg ikke var allergisk overfor og synes var overflødigt at teste mig for....men da de indgår i den almene test, så skal de laves...men han var tilfældigvis MEGET klogere på min krop og mine reaktioner end jeg selv og jeg kunne ikke vide om jeg var allergisk overfor det jeg nævnte.
tror det var noget som bl.a. æg og nødder og det æder jeg i overflod og har altid gjort uden den mindste lille røde plet.....men det havde jo intet med min håndexem at gøre overhovedet...der skulle findes ud af hvad jeg ikke kunne tåle at komme i håndkontakt med.....det kunne han ikke finde ud af, derfor var det mig der var overreagerende og tosset oven i hovedet....
han udskrev noget meget skrapt salve, som jeg fik sorte hår på fingrene af og min læge fortalte senere at det var fordi der er overdrevent meget binyrebarkhormon i lige denne creme og at man ikke måtte bruge den ret meget....stoppede så og fik ordineret noget andet liniment, som jeg tidligere fortalte om...
klamt at der stadig findes den slags "specialister " i dagens danmark....
har en lign historie med en anden spacialist, men det er en anden sag....
god fornøjelse også med testen....lad dig ikke spise af med dårlige læger, det er dig og dit helbred de er uddannet til at tage vare på...de er til for dig og ikke omvendt...
miss.j

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 15-11-06 00:26

hej igen sascha.
sidder lige nu og kikker i en avis fra først på mdr. læser en artikel om en kvinde der har nogle hænder nøjagtig som dine, på en forbrugermesse har hun fundet en creme, som allerede efter en dags brug begyndte sprækker at hele og huden blev blød og smidig. cremen hedder PSO CREME NR14 PLUS+ fra juhldal fås i matas , apotet og helsebutikker, og hun anbefaler den på det varmeste. hun hedder anette revsbech, og jeg har fundet nr på hende. så kunne du jo prøve at ringe til hende og få en snak om jeres fælles problem. 21733774- 48215188. kom lige til at tænke på dit inlæg, så derfor farede jeg fluks til tasterne da jeg læste det. det lyder meget realistisk, så derfor. pøj pøj. vh lianes.

Kommentar
Fra : Sascha1979

Dato : 15-11-06 10:02

Lianes : Tusind tak for .den info. Det vil jeg straks undersøge nærmere Nu er der ihvertfald lidt lys forude for mig og mit eksemproblem.

MissJ : Ja, det er utroligt, at man skal behandles på den måde - de tar' jo ikke ens problem og bekymringer alvorligt...det er lidt skræmmende.

Norsted1 : Jeg vil straks kigge på Astma og Allergiforbundets hjemmeside og tjekke evt. muligheder ud der. Tak for din hjælp.

Håber I allesammen får en fantastisk dag - med og uden eksemen, for i sidste ende må man jo prøve at leve med den...selvom det er svært. Har I flere gode råd og er der andre muligheder I kan anbefale må I meget gerne skrive