/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl med WinMgmt.exe
Fra : crha
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 03-01-03 21:51

Hejsa

Jeg bruger Windows 2000, og der er sket et eller andet så den popper op med en pop up hele tiden, hvor der står den har genereret en fejl i WinMgmt.exe...

Hvad skal jeg gøre for at rette dette?

Mvh.
Casper

Kommentar
Fra : crha

Dato : 04-01-03 18:42

Den skrive såmen bare:

WinMgt.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program.

An error log is being created.

Accepteret svar
Fra : Kinajumjum

Modtaget 50 point
Dato : 10-01-03 04:00

Jeg har aldrig kørt win2000, og er ikke sikker på følgende:

Jeg TROR at WinMgt.exe hører til/eller har forbindelse til VisualBasic. Jeg er ikke sikker!
Prøv at gen-/installere VisualBasic, og se om det skulle hjælpe.

Hvor længe har du haft fejlen? Nogen gange er den bedste måde at fejlfinde, at gå baglæns, og se hvad man pillede ved, inden man modtog fejlmeddelelsen. ,:-/

Her kan du læse om WMI (WinMgt.exe) på spansk; jeg kan desværre ikke oversætte:
http://www.algoritmodigital.com/articulos/060/a060mpm2.asp

(Det BEDSTE råd ville være at geninstallere hele lor..., men det er også den mest tidskrævende mulighed )

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-01-03 13:42

Well, jeg tror jeg går i gang med at geninstallere det hele... Jeg har desuden ikke Visual Basic

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:49

Hej
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Godkendelse af svar
Fra : crha

Dato : 14-01-03 18:28

Hmm, blev jo nødt til at acceptere :)

Kommentar
Fra : wonka

Dato : 10-02-03 14:26

I er galt på den. Her er den rigtige forklaring:
YMPTOMS
When you start your computer, you may receive the following error message:

Winmgmt.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program. An error log is being created.
The error message appears approximately every 30 seconds.
CAUSE
This behavior can occur if files in the %SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder become corrupted. The error message appears repeatedly because Winmgmt.exe polls the files every 30 to 60 seconds.
RESOLUTION
To resolve this behavior, delete and then re-create the files in the %SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder:
On the Desktop, right-click My Computer, and then click Manage.
Under Services and Applications, click Services, and then turn off and stop the Windows Management Instrumentation service.
Delete all of the files that are in the %SystemRoot%\System32\Wbem\Repository folder. (Make a backup copy before you delete the files.)
Open Services and Applications, click Services, and then turn on and start the Windows Management Instrumentation service. The files are recreated when the service restarts based on the information provided in the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WBEM\CIMOM\Autorecover MOFs

NOTE: Some programs will not add their Managed Object Format (MOF) files to this list, in this case, rebuilding the WMI database may cause those programs to generate errors or fail and may require more troubleshooting of their specific WMI requirements.

Wonka

Kommentar
Fra : crha

Dato : 10-02-03 15:00

thx :)

Kommentar
Fra : Kinajumjum

Dato : 10-02-03 15:02

Ja, du har ret, Wonka. Godt job. Skriv evt lige hvor du fik det fra. MS FAQ?

Hílsen kina