/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
'Suge' SWF filer fra YouTube?
Fra : molokyle
Vist : 1164 gange
500 point
Dato : 09-11-06 16:22

Som bekendt er klip fra YouTube 'alle mands eje' ...især efter Google har købt og taget over.

Mange filer er blevet fjernet efter ønske fra ophavsretindehaverne siden da:

Citat
Video-portalen YouTube, som pt. har knap halvdelen af markedets brugere, men endnu ikke har præsteret at give overskud, er blevet købt af Google. Prisen blev 1,65 mia. USD i form af Google-aktier til investorerne.

Indtil videre vil YouTube fortsætte som før med samme ledelse og medarbejderstab. Med YouTube i folden har Google sikret sin position inden for fremtidens medie, hvor Google Video tidligere kun formåede at sætte sig på 11% af markedet.

Flere har dog advaret mod opkøb af YouTube pga. problemer med sikring af ophavsretten til det publicerede materiale. Dog har YouTube allerede indgået aftaler med flere af de større selskaber i underholdningsbranchen og man satser stærkt på ikke at ende som f.eks. Napster.

Citat
Google har nu efter købet af YouTube, valgt at tage skarp hånd omkring piratkopieret indhold.

Googles europæiske chef, Nikesh Arora, siger at man ville satse på at holde pirater ude, og at de har et automatisk program klar, til at udelukke ophavsberrettiget materiale.

..citeret fra: http//www.newz.dk/

Javascriptkoden til flashdelen har jeg hentet og gengives her:

Kode
/**
* SWFObject v1.4: Flash Player detection and embed - http://blog.deconcept.com/swfobject/
*
* SWFObject is (c) 2006 Geoff Stearns and is released under the MIT License:
* http://www.opensource.org/licenses/mit-license.php
*
* **SWFObject is the SWF embed script formerly known as FlashObject. The name was changed for
* legal reasons.
*/
if(typeof deconcept=="undefined"){var deconcept=new Object();}
if(typeof deconcept.util=="undefined"){deconcept.util=new Object();}
if(typeof deconcept.SWFObjectUtil=="undefined"){deconcept.SWFObjectUtil=new Object();}
deconcept.SWFObject=function(_1,id,w,h,_5,c,_7,_8,_9,_a,_b){
if(!document.createElement||!document.getElementById){return;}
this.DETECT_KEY=_b?_b:"detectflash";
this.skipDetect=deconcept.util.getRequestParameter(this.DETECT_KEY);
this.params=new Object();
this.variables=new Object();
this.attributes=new Array();
if(_1){this.setAttribute("swf",_1);}
if(id){this.setAttribute("id",id);}
if(w){this.setAttribute("width",w);}
if(h){this.setAttribute("height",h);}
if(_5){this.setAttribute("version",new deconcept.PlayerVersion(_5.toString().split(".")));}
this.installedVer=deconcept.SWFObjectUtil.getPlayerVersion(this.getAttribute("version"),_7);
if(c){this.addParam("bgcolor",c);}
var q=_8?_8:"high";
this.addParam("quality",q);
this.setAttribute("useExpressInstall",_7);
this.setAttribute("doExpressInstall",false);
var _d=(_9)?_9:window.location;
this.setAttribute("xiRedirectUrl",_d);
this.setAttribute("redirectUrl","");
if(_a){this.setAttribute("redirectUrl",_a);}};
deconcept.SWFObject.prototype={setAttribute:function(_e,_f){
this.attributes[_e]=_f;
},getAttribute:function(_10){
return this.attributes[_10];
},addParam:function(_11,_12){
this.params[_11]=_12;
},getParams:function(){
return this.params;
},addVariable:function(_13,_14){
this.variables[_13]=_14;
},getVariable:function(_15){
return this.variables[_15];
},getVariables:function(){
return this.variables;
},getVariablePairs:function(){
var _16=new Array();
var key;
var _18=this.getVariables();
for(key in _18){
_16.push(key+"="+_18[key]);}
return _16;
},getSWFHTML:function(){
var _19="";
if(navigator.plugins&&navigator.mimeTypes&&navigator.mimeTypes.length){
if(this.getAttribute("doExpressInstall")){this.addVariable("MMplayerType","PlugIn");}
_19="<embed type=\"application/x-shockwave-flash\" src=\""+this.getAttribute("swf")+"\" width=\""+this.getAttribute("width")+"\" height=\""+this.getAttribute("height")+"\"";
_19+=" id=\""+this.getAttribute("id")+"\" name=\""+this.getAttribute("id")+"\" ";
var _1a=this.getParams();
for(var key in _1a){_19+=[key]+"=\""+_1a[key]+"\" ";}
var _1c=this.getVariablePairs().join("&");
if(_1c.length>0){_19+="flashvars=\""+_1c+"\"";}
_19+="/>";
}else{
if(this.getAttribute("doExpressInstall")){this.addVariable("MMplayerType","ActiveX");}
_19="<object id=\""+this.getAttribute("id")+"\" classid=\"clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000\" width=\""+this.getAttribute("width")+"\" height=\""+this.getAttribute("height")+"\">";
_19+="<param name=\"movie\" value=\""+this.getAttribute("swf")+"\" />";
var _1d=this.getParams();
for(var key in _1d){_19+="<param name=\""+key+"\" value=\""+_1d[key]+"\" />";}
var _1f=this.getVariablePairs().join("&");
if(_1f.length>0){_19+="<param name=\"flashvars\" value=\""+_1f+"\" />";}
_19+="</object>";}
return _19;
},write:function(_20){
if(this.getAttribute("useExpressInstall")){
var _21=new deconcept.PlayerVersion([6,0,65]);
if(this.installedVer.versionIsValid(_21)&&!this.installedVer.versionIsValid(this.getAttribute("version"))){
this.setAttribute("doExpressInstall",true);
this.addVariable("MMredirectURL",escape(this.getAttribute("xiRedirectUrl")));
document.title=document.title.slice(0,47)+" - Flash Player Installation";
this.addVariable("MMdoctitle",document.title);}}
if(this.skipDetect||this.getAttribute("doExpressInstall")||this.installedVer.versionIsValid(this.getAttribute("version"))){
var n=(typeof _20=="string")?document.getElementById(_20):_20;
n.innerHTML=this.getSWFHTML();
return true;
}else{
if(this.getAttribute("redirectUrl")!=""){document.location.replace(this.getAttribute("redirectUrl"));}}
return false;}};
deconcept.SWFObjectUtil.getPlayerVersion=function(_23,_24){
var _25=new deconcept.PlayerVersion([0,0,0]);
if(navigator.plugins&&navigator.mimeTypes.length){
var x=navigator.plugins["Shockwave Flash"];
if(x&&x.description){_25=new deconcept.PlayerVersion(x.description.replace(/([a-z]|[A-Z]|\s)+/,"").replace(/(\s+r|\s+b[0-9]+)/,".").split("."));}
}else{try{
var axo=new ActiveXObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash");
for(var i=15;i>6;i--){
try{
axo=new ActiveXObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash."+i);
_25=new deconcept.PlayerVersion([i,0,0]);
break;}
catch(e){}}}
catch(e){}
if(_23&&_25.major>_23.major){return _25;}
if(!_23||((_23.minor!=0||_23.rev!=0)&&_25.major==_23.major)||_25.major!=6||_24){
try{_25=new deconcept.PlayerVersion(axo.GetVariable("$version").split(" ")[1].split(","));}
catch(e){}}}
return _25;};
deconcept.PlayerVersion=function(_29){
this.major=parseInt(_29[0])!=null?parseInt(_29[0]):0;
this.minor=parseInt(_29[1])||0;
this.rev=parseInt(_29[2])||0;};
deconcept.PlayerVersion.prototype.versionIsValid=function(fv){
if(this.major<fv.major){return false;}
if(this.major>fv.major){return true;}
if(this.minor<fv.minor){return false;}
if(this.minor>fv.minor){return true;}
if(this.rev<fv.rev){return false;}return true;};
deconcept.util={getRequestParameter:function(_2b){
var q=document.location.search||document.location.hash;
if(q){
var _2d=q.indexOf(_2b+"=");
var _2e=(q.indexOf("&",_2d)>-1)?q.indexOf("&",_2d):q.length;
if(q.length>1&&_2d>-1){
return q.substring(q.indexOf("=",_2d)+1,_2e);
}}return "";}};
if(Array.prototype.push==null){
Array.prototype.push=function(_2f){
this[this.length]=_2f;
return this.length;};}
var getQueryParamValue=deconcept.util.getRequestParameter;
var FlashObject=deconcept.SWFObject; // for backwards compatibility
var SWFObject=deconcept.SWFObject;

Jeg har søgt programmer, som kan rippe Shock Wave Flash filer (*.swf) fra sådanne sider, men endnu uden held. Er der nogen som ken et program som GARANTERET kan hente disse og som har prøvet at gøre det selv?

Der findes jo stadig mange fine ting, som det ville være rart om man kunne 'bære' rundt på

Eksempelvis noget jeg hører, når jeg roder med kode:

http://youtube.com/watch?v=A5A47vzdR9M&mode=related&search=

</ http://www.kandu.dk/images/profiles/pictures/81351.jpg >

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 09-11-06 16:32
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-11-06 16:43

Prøv at kigge her: http://www.pcworld.dk/art/8112?a=block&i=75

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 16:50

Denne er bare helt vild med at hente skidtet.

http://www.saveflash.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 16:56

Fik jeg sagt for tidligt, det kan ikke vise IGEN.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 17:03

Men denne kan tilgengæld, men kræver en del krafter af din PC
http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashback.aspx

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-06 17:14

Har I virkelig prøvet disse værktøjer på : http://www.youtube.com/

..og med hvilket resultat?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-06 17:18

Ps. Jeg så gerne en kommentar alá:

Prøv at gå ind her: http://youtube.com/watch?v=bEvAn6ICDEY

Start programmet.
Vælg ved højreklik dit eller dat... (..indskriv URL på siden el. lign)

Vælg så gem som...

..og VUPTI !!!

Ps. Jeg bruger Windows XP Pro og IE7

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-06 18:39

Næeh... vel?

Indlægene bygger på 'gætterier' !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 18:47

http://www.streamingstar.com/urlhelper.htm
Sidste tip fra mig.
Og beklager meget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-06 18:51

Virker heller ikke 'disken' !!!

Hvad med at lægge sig i selen og komme med noget som kan dokumenteres virker efter hensigten ?

Hvorfor skal min PC være 'prøveknud' for folks gætværk?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-11-06 20:58

Så skyd SGU da budbringeren
The end - eller ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-06 21:07

Jeg vil bare gerne downloade de dersens *.swf filer fra YouTube

..ikke have et skud spredhagl i bagen om programmer, som evt. kan bruges

Jeg ka' også bruge google:

http://www.google.com/search?q=rip+swf&rls=com.microsoft:da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&startIndex=&startPage=1

Nemlig...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-11-06 09:59

Jeg plejer at hente 'skjulte' *.swf filer ved at aflure kildekoden for at se hvor disse ligger 'begravet'. Derefter indsætter jeg URL'en i en lille lokal *.html fil som link:

Kode
<html>
<head>
<title>Hent</title>
</head>
<body>
<a href="http://[STI]NAVN.swf" title="Hent">Hent</a>
</body>
</html>

Når jeg kører denne fil kan jeg så hente *.swf filen ved at højreklikke på 'Hent' og vælge: Gem destinationen som... (engl. Save target as...).

Hos YouTube har de imidlertid 'camoufleret' filnavnet og filen bliver indlejret i playeren vha. den Javascriptkode som jeg har gengivet i spørgsmålet øverst. Præcis hvorledes her jeg ikke rigtigt haft mod på at lave backward/reverse engineering på. Ja, jeg er doven

Jeg tænkte at det var der måske andre der havde? Hvis ikke så må jeg jo hellere lægge mig i selen og bli' ENORMT berømt på nettet for at være den, som fandt en metode at hente filer fra YouTube ...indtil Google ingeniørerne lukker 'hullet'

Det er næppe selve playeren som er 'synderen' den er sådan set lige ud af landevejen:

http://blog.deconcept.com/swfobject/

http://www.opensource.org/licenses/mit-license.php

Flashfilen er 'gemt' bag URL'en til pågældende klip på YouTube. Eks. i : http://youtube.com/watch?v=A5A47vzdR9M er *.swf filen at finde i værdien: A5A47vzdR9M med der bliver edderperkemig manipuleret godt med denne værdi inden den 'rammer' playeren

innerHTML, URL-redirection og jeg ska' kom' efter dig ..ska' jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-06 19:25

Nå hvordan går det så gamle ven, får du hentet nogen videoer?
Du har altså sat mig på en opgave her, har snart hørt den video 1000 gange.
Og prøvet et par 100`de programmer.

Her er en kommentar fra nettet med noget der virker:
Just go to the webpage that actually plays the video on YouTube, copy the URL of that page, and paste it into the text box on keepvid.com. Then select YouTube from the dropdown box and hit "download". In a few seconds it will show a link labelled ">> Download Link <<". Right click the link, and 'save as' to wherever/whatever you want.

One last note, this will save the file in FLV format, the flash video format. You will need an appropriate video player to handle playing this back. One such player (though I have not tested it), can be found at:
http://www.flvplayer.com/

Altså gå ind på YouTube, og find en video, kopier adressen, luk evnt. YouTube, for at den ikke skal bruge båndbredden, eller skift siden til keepvid.com.
Indsæt urlèt (adressen), og tryk "Download Link ‹‹ (.flv - Flash Video)"
Når den er hentet, kan jeg ikke åbne den med Mediaplayer, men med VLC Media player, som klarer mange opgaver.
Hvis du vil omkonvetere filen til et andet format, har jeg nok et program der klarer det.

Men et program der er meget nem, er: "Super screen capturer" men virker vist kun i 14 dage før det skal have koden. Havde nu nogle problemer med at få lyden med, men nu går det. Er et meget lille supernemt program.
VH Palle Hansen
NB: Er igang med et program der vist nok er endnu nemmere. Men hvis, så vender jeg tilbage.
Men ovenstående keepvid.com. kan næsten ikke være smartere.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-06 22:24

--------------------------------------------------------------------------------
Så har jeg et nemmere alternativ klar, det er Youtube Capturer
Et program på 1,8MB som adressen også bare sættes ind i, så spørger den om du vil have filen ud i AVI eller som MPEG, virker også glimrende.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-11-06 16:14

Tak pallebhansen: Jeg kigger nærmere på 'tingene' inden for det næste døgns tid

Jeg har lige været sparket af nettet i over 3 døgn

TDC_erhverv !

Skal liiiiiiiiiiiiiiiiiiige ha' abstinenserne dulmet og falde til ro igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-11-06 16:20

Ku heller ikke forstå hvor du blev af.
Hvis du vil have Youtube Capturer, så kan jeg sende det til dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 15:25

pallebhansen -> Her en anden version, så du ikke bli'r træt :

http://youtube.com/watch?v=wgbyte4yMdE

Jeg har prøvet med 'VideoLAN' i flere andre 'genstridige' tilfælde

..men, jeg vil hellere have en 'spilbar' *.swf fil ud af 'besværet'. Har tøffet lidt rundt omkring og fandt: http://alix.lelombrik.net/index.php?2006/03/15/13-flv-to-mpeg-converter-gratuit-youtube-video

Mit fransk er dog ik' no'et a' råbe hurra for

..derfor har jeg endnu ik' taget mig mod til forsøget

Har du ik' bare et link til Youtube Capturer ?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Dr.Disco

Modtaget 500 point
Dato : 24-11-06 17:35

Citat
Jeg vil bare gerne downloade de dersens *.swf filer fra YouTube

Her er en metode så du kan få dem ned som en flv fil

Citat
(2) Access the file directly

Visit the web page containing the video and view the HTML source (select View > Page Source or View > Source). In the HTML code, search for the following snippet:

player2.swf?video_id=

This snippet will be followed by a long string of characters. Copy this string, and add it to the end of the following URL:

http://www.youtube.com/get_video?video_id=

You should have something that looks like this:

http://www.youtube.com/get_video?video_id=_NCYxfMv5po&l=53&t=OEgsToPDskIWrL
kuu29pAmCh6QHkha6A&s=4AE11F3EED7B21F9:53C662DC848F75CD

Copy and paste this URL into your browser's address bar and hit enter. You should then be prompted to save the file.
http://www.mediacollege.com/video/internet/youtube/download.html

Siden skal filen omdøbes til x.flv og derefter kan du konvetere den hvis du vil.
Jeg konveterede den med Replay Converter til en swf fil - det virkede fint.

Her er linket til at downloade "A Certain Ratio - Flight"
http://www.youtube.com/get_video?video_id=bEvAn6ICDEY&l=349&t=OEgsToPDskKTTxIuI_CUD1nKS03pqgXm

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 24-11-06 17:43

Du kunne jo konvetere filen på
http://www.zamzar.com/

som blev tippet her;
http://kandu.dk/tip15112.aspx

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 24-11-06 17:54

Nu har jeg brugt zamzar til at konvetere filen til .mov - det virkede
Det gik skam hurtigt...

Her er den til download i 24 timer som mov fil;
http://www.zamzar.com/getFiles.php?travel=holidays&uid=171998804056094600&targetID=cSONxrjsuZqvnpCd8uJmnQ_I_I

Så du kan suge youtube og konvetere filerne uden at installere noget software på din computer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-06 18:11

Jamen kære ven, det link jeg sendte virkede i hvertfald de næste 10 dage efter mit svar, jeg kan godt se det nu ikke virker.
Men stadig virker http://keepvid.com/

Men filen kan ikke afspilles i alle players, og jeg ved jo ikke hvilken du vil bruge?
Hvis du bruger Media Player kan du kun bruge MIN Youtube Capturer, som kan lave filen i AVI, eller MPEG
Jeg har hentet den "elendige musikvideo" i AVI med Youtube Capturer, og filen spiller fint i Media Player.
Youtube Capturer har jeg fået ad omveje, og ligger ikke sådan lige på nettet.
Du kan få den af mig, lige som andre allerede har bedt om, og fået, så nu sendes den også her:
http://peecee.dk/?id=13612

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-06 20:21

Tak for svaret Dr.Disco

Tjaeh... det var jo simpelt nok, ...når bare man ved hvordan

..og tak til alle andre for deres indsats, men Hr. Disco's var jo en lige ud af landevejen løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 25-11-06 11:01

Hey...

Det var så lidt... Har selv haft behov for at downloade en film fra YouTube...

mvh.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-05-07 19:39

Faldt lige over dette http://www.windowsmarketplace.com/details.aspx?view=info&itemid=3404729

Måske kan du bruge det, det kan vise flv filer.