/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
legetøj, farligt??
Fra : Helle10
Vist : 937 gange
100 point
Dato : 07-11-06 22:39

Hej, vi har for nyligt købt en killing på ca 5 mdr og med hende også div legetøj.
nu er det bare det at hvis hun kan se sit snit til det, snupper en af de der skum reng svampe med grøn skuredel på den ene side. Hun elsker at lege med dem, de bliver æltet,kastet og sparket til, men mit spg. er om det kan være farligt for hende med det skum fnuller hun måske får bidt af? Ved I det? Tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 22:58

ja det kan være farligt i og med det kan sætte sig fast i hendes luftrør og tarme - katte skal ikke have noget de kan bide i og flå i stykker - pas især på små dimser som klokker osv

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-11-06 23:24

Du kunne give den bordtennisbolde at lege med.Dem er mine katte helt pjattede med

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-11-06 23:36

Ja, det er da meget sødt, og det er jo oftes sådan at dyrene hellere leger med billige/aflangte ting end dyrt indkøbt legetøj. Men lige en svamp vil jeg nok også være forsigtig med. Der findes meget lækkert legetøj bla. med catnip i kattene elsker. Her har vores ældste maine coon på snart 5 år stadig hans catnip legedyr fra han var killing. Og hver af vores katte har fatisk der eget personlige legetøj.

Jo, catnip emner er lidt dyre, men de holder også længe. Og de kan til tider købes billigere på katteudstillinger.
Her bruger vi også sådan nogle bolde i sjove farver, som er lavet af sådan noget metalplastik agtigt http://www.kirstensdyrebutik.dk/product.asp?product=1744&sub=9&page=1

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 07-11-06 23:37
Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-11-06 23:41

Catnip køber jeg i flasker.Og sprøjter så på legetøjet.De elsker detSmå knitrepuder er også lykken.Du kan finde meget godt kattelegetøj her:
www.kattespecialisten.dk
Som Talis rigtigt skriver:Aflagte ting er også rigtig gode,og ganske gratis.F.ex. pilleglas i plastic.Du kan evt. putte ris i,og husk og skru låget på

Kommentar
Fra : dior

Dato : 07-11-06 23:41

To sjæle,én tanke

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 08-11-06 00:43

bare for sjovs skyld, min dejlige hvide blåøjede killing på 7mdr er helt tosset med at flå barken af brændet i brændekurven, for så at sprede det i hele stuen,ikke så smart for mig, men det ser da sjovt ud.. ikke et svar. vh lianes

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 08-11-06 02:18

Jeg købte mig fattig i bordtennisbolde da vore var killinger

Jamen - de orangefarvede var de foretrukne, først når de havde fået smidt alle de orangefarvede ind under div. møbler, kom de hvide på banen.

En god dag var en dag hvor moar havde gjort rent og dermed fundet alle de højt savnede og dybt elskede bordtennisbolde frem fra gemmerne rundt omkring i huset

Jeg købte boldene i en sportsforretning og nogle gange i legetøjsforretningen.

Kommentar
Fra : lianes

Dato : 08-11-06 06:53

yes, og lige nu render min i baggang og leger med en mus, også perfekt legetøj til en lille kat.he he. vh lianes.

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 08-11-06 07:49

tusind tak for alle jeres tilbagemeldinger, svampen er straks lagt væk. Hun er også helt pjattet med bordtennisbolde og nogle runde bolde med rasle lyd. Derudover har jeg lavet lidt til hende selv med tørret pasta i, men svampen slog nu dem alle
Noget helt andet? Vi har købt hende hos Inges kattehjem, da vi synes at de gør e godt stykke arb, og hun har vist ikke været meget ude, vil det være synd at holde hende inde til ca marts? Der er hun større, og det er lunere i vejret. Der er så mange store katte, som mener at vores have tilhører dem og vi kan ikke være der så meget, er jo vækl på arb, skole mm.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-11-06 10:42

Lige et tip eller to..

Bordtennisbolde - Hvis de er blevet krøllede eller maste, så er det bare en tur i varmt vand, så popper de helt på plads igen... det sparer lidt i indkøb

Og som alternativ til tennisbolde kan man gå i hobbyforretninger og købe de hvide kugler, der er lavet af sammenpresset papir, man bruger eksempelvis til ansigter. De larmer lidt mindre på trægulv end bordtennisbolde, men er ligeså sjove for katten.

Vaxen - der har gratis og selvforsynende legetøjsmagasin til sine katte - MUUUUS

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 08-11-06 11:24

ja jeg sys det er ok at vente til din kat er lidt større med at lukke den ud. Det jeg gjorde med min var, at starte i god tid med, at gå ture med hende udenfor i sele, så hun kunne vænne sig til lugtene og det at være ude. hun fik (næsten) lov til at bestemme hvor vi skulle gå. så kan hun også bedre finde ud af hvor hun hører til.

Idag har vi kattelem så hun selv kan gå ind og ud, men kan godt se det måske er et problem ved jer, når i har så mange fremmede katte.

Og sys det er super du har hentet den på et kattehjem. God fornøjelse

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-06 12:34

Nu starte du et nyt spørgsmål oven i det gamle, som jeg vurderer er besvaret med flere gode råd.
Men;
Jeg synes du skal vente med at lukke katten ud. Byg evt. en løbegård til hende, så er du sikker på din kat altid kommer hjem og ikke bliver smittet med alverdens ting.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-11-06 13:23

hoppebolde...de koster intet...og korkpropper.
min josephine er vild med disse to sager.
en snor med knude i den ene ende, selvfølgelig ikke legetøj til aleneleg.men efter hun længe ikke rigtig har gidet at lege med det hun har, så pludselig var en snor sjovt at rende efter og hoppe op efter.
legetøj kan blive kedeligt i længden, så gem det væk af og til for en periode og find det så frem igen, så er det nyt og spændende igen, måske.
baldriandråber er rigtig gode til at opfange en kats opmærksomhed. de fås hos dyrehandlere og supermarkeder i sprayflasker. sprøjt lidt på musen eller hvad det kan være og i skal se løjer.
min gamle kat faldt i søvn af det....det bruges jo også som natursovemiddel.
god fornøjelse med misser.
miauuuuuuuuuu miss.j.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 08-11-06 18:50

Et helt gratis stykke legetøj, som katte, og især killinger er vilde med: En papirskugle. Den kan fornyes lige så tit man har behov for det. Almindelig papir eller avispapir kan fint bruges, bare man krøller og præsser papiret rogtog godt til en lille kugle. - Dit tillægsspørgsmål: Katten bør vente til foråret med at komme udenfor!
God fornøjelse.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : Helle10

Dato : 08-11-06 20:26

Tak for svaret taliskoko. jamen så får du da poinet, det er da dejligt med så mange svar på de spg som melder sig når man har kat første gang. Tak til jer alle, ingen bedre end andre

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-11-06 21:15

Du skal ikke bare give mig påæng, fordi jeg "brokker" mig. Men jeg håber du kan bruge alle de gode råd der er kommet ind i denne søde tråd.